Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan er Voksenopplæring?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter for tiden hjemme og er sykemeldt og har nettopp fått vite at jeg fikk godkjent for omskolering.

Saken gjelder da at det er en evighet siden jeg sist satt på skolebenken og jeg gjorde det uheldige valget den gang og hoppet rett ut i arbeidslivet fra ungdomsskolen!

Nå har jeg fått muligheten til skole og må jo ha kompetansen med meg og vurderer Voksenopplæring.

Spørsmålet mitt er om det er noen andre som har vært i samme situasjon og har måttet

ta voksenopplæring i det senere liv.

Dere som kanskje har gjennomført dette.

Hvordan var opplevelsen, erfaringen med dette?

Er det vanskelig?

Er det tungt feks å ta dette samtidig som en studere noe annet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Min eneste erfaring med voksenopplæring er fra militæret. Om det er tungt eller ikke kommer jo helt an på hvilke fag du tenker å ta. Hvis du er litt motivert går det antakelig helt fint. Du må jo huske på at du antakelig har modnet litt siden ungdomsskolen og har en bedre mulighet nå til å se verdien av det å ta en utdannelse. Selvfølgelig blir det en omstilling å gå fra arbeidslivet til en "studenttilværelse", men om du klarer å motivere deg for det eret langt fra uoverkommelig. Bare tenk på at når de unge jyplingene uten livs- og arbeidserfaring klarer det, så må jo du også klare det.

Går førsteklasse ingeniørfag å, og har mange "gamlinger" i klassen. Og mitt inntrykk er at de henger vel så godt med i undervisningen som oss småtasser...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...