AnaXyd Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Hei! Jeg driver å restaurerer et rom i låven, og har da tenkt at jeg kan koble meg til hjemmenettverket mitt som er i huset. Det er ikke noen vanlig låve med dyr, men ett sted hvor vi putter alt skrot som vi ikke har bruk for lenger.. Så, det jeg tenkte var at det skulle stå en server der, som er koblet til hjemmenettverket mitt.. Fordi jeg skal sette opp ett webkamera der, og vil kunne koble meg til dette i huset. Det er ikke bare derfor heller da, det er mest for at jeg har et nettverk der også. Det er omtrent 30m fra huset til låven. Jeg lurer da på, er dette mulig? Alt er kanskje mulig men, har ikke lyst til å betale så sykt mye for det.. Om dere skjønner! Hva trenger jeg isåfall? Noen antenner som forsterker signalet, og sender det mot låven? Jeg har rett og slett ikke anelse hva jeg trenger... Derfor spør jeg her! Håper på svar! Endret 23. mars 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Har du no form for trådløs ruter i huset? Har du sjekket om du får inn no signal i det heletat hvis du bevegr deg utenfor huset? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Glemte å nevne at jeg har jo trådløs router. Jeg får inn noe utenfor huset, men det er svært dårlig... Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 En antenne på ruteren vil kanskje hjelpe deg! Og da er du avhengig av att pc'en som står ute på loven har trådløst! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Okay... Åssen antenne da? En til å henge ute på vegg eller noe? Ja, pcen jeg skal ha ute der må jo ha ett trådløst nettverkskort i seg. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 du må nok ha en stor utendørs antenne for å få supert signal. men om du ser litt rundt på mamoz.no så vet jeg de har noen gode antenner fra gigabyte, bla en yagiantenne som kan sende 2km elns Lenke til kommentar
hiper Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 hvirs han fester anntennen utenpå veggen din så den har fri sikt bort til låven evt. i et vindu da.. da vil du ikke trenge mere enn org anntener Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Noen av dere som kan gi meg noen linker til billige og gode antenner som passer for meg? Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei, For det første så lønner det seg å ha wlan routeren på en plass der det ikke er for mange vegger som signalene må gå gjennom før de er på vei ut til låven din. Å sette/henge routeren på den ytterveggen som er nærmet låven er å foretrekke, og helst i nærheten av ett vindu (kun fordi det er lettere å sende igjennom). Og da blir det lettere å få en ledning til en ekstern antenne ut av huset (slipper å bodde deg gjennom halve huset for å få ledingen ut). Jeg har ikke peil på antenner and shizz, så jeg skal ikke anbefalle noe slikt. Men du kan hvertfall prøve å flytte på wlan routeren din o se om du får noe bedre ytelse på signalene utenfor -Thelle- Lenke til kommentar
H2H Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Bygg din egen antenne! Guiden er kanskje litt utdatert med tanke på linkene men ellers er det en topp antenne! edit: Whops link mangla jo! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=314901&hl= Endret 10. mars 2007 av H2H Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Blir kanskje litt enklere å kjøpe en eller? Ingen som har noen å anbefale da? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Blir kanskje litt enklere å kjøpe en eller? Ingen som har noen å anbefale da? 8152824[/snapback] På en så kort avstand klarer du det med hvilken som helst antenne så lenge den er beregnet for å montere ute og at det er fri sikt. Ta f.eks en titt på denne fra komplett. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg kan jo komme med mitt vanlige tips i slike saker! Legg kabel. Blir mye mer stabilt, og ofte like enkelt. Du slipper også problemene i fremtiden! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Kabel er MEGET vanskelig. Da det må graves og tull... Så det er uaktuelt.. Hva syntes dere om nettverk over strømnettet? Dette vil absolutt bli det enkleste tror jeg? Da det bare er å putte i en ledig kontakt i begge ender. Men jeg tar jo den billigste løsningen da... Kom gjerne med eventuelle linker og forslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå