haavardbj Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Saken er som følger: Trenger og koble meg på ett trådløst nettverk (en 3com ruter) Denne ruteren befinner seg ca 150m (i luftlinje, uten hindringer) fra "plasseringen av den nye ruteren/acsesspunktet) Hva har jeg av mulighter? Kan jeg kjøpe en hvilkesomhelst ruter og koble på? Eller må jeg ha ett asesspunkt? (hva er det egentlig jeg trenger) Acsesspunktet/ruteren kjøper vi en antenne til (for og sikre oss signal) (har vurdert denne) Vil dette fungere? er litt grønn på akuratt dette området! Kom gjærne med linker til produkter el. Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Saken er som følger: Trenger og koble meg på ett trådløst nettverk (en 3com ruter) Denne ruteren befinner seg ca 150m (i luftlinje, uten hindringer) fra "plasseringen av den nye ruteren/acsesspunktet) Hva har jeg av mulighter? Kan jeg kjøpe en hvilkesomhelst ruter og koble på? Eller må jeg ha ett asesspunkt? (hva er det egentlig jeg trenger) Acsesspunktet/ruteren kjøper vi en antenne til (for og sikre oss signal) (har vurdert denne) Vil dette fungere? er litt grønn på akuratt dette området! Kom gjærne med linker til produkter el. 8036544[/snapback] Kjøp deg en Linksys WRT54GL med DD-WRT fw. og kjør den med wds modus imot 3comen hvis den har søtte for det da. hvis det blir litt for dårlig singal styrkke. kjøpe deg ny anntene til wrt-en med dd-wert kan du ogås overklokke linksen så den sendre beddre:) Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Bra! Men hvis 3com ikke har støtte for wds modus! Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 kjøper et billig aksesspunkt og setter det opp som repeater, da kan du koble deg til trådløst og med kabel.. fra kabwel utbangen Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Bra! Men hvis 3com ikke har støtte for wds modus! Hva gjør jeg da? 8036606[/snapback] Les maunal står der se etter nyeste fw på boxen Hvsi ikke kjøp 2 wrt-er er du heldig så slipper du kanskje og kjøpe 1 ekstra anntene. skla du surfe? eller laste å sånn? så bør du kjøpe deg en annnte for det. Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Her er det nok først og fremst snakk om en pc som det skal surfes på (tror jeg) Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hvilken 3com router er det snakk om da? Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Vet faktisk ikke Står ikke i mitt hus... Men skal prøve og få sjekket det opp! Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Om det er en maskin du skal koble deg til med så holder det vel egentlig med et trådløst kort i maskinen? Om signalet er for svakt kjøper du en ekstern antenne å kobler på. Om du derimot trenger å koble til maskiner med kabel til det trådløse nettet må du kjøpe en AP som støtter client modus. Skal du utvide den trådløse dekningen trenger du en repeater, her kommer WDS inn i bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå