Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54GL EU og torrent

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjører en WRT54GL EU router med DD-WRT v23 SP2 firmware, og har litt problemer med torrent. Eller problemer og problemer, når jeg kjører max 15 active torrents, så er det ikke noe problem, men øker jeg til 20 - 25, så kveler jeg routern, får ikke lengre kontakt med routern, og den må rebootes.

Bruker uTorrent. Har prøvd å satt "Global maximum connections" ned til 100, og "connected peers pr torrent" til 50, men det hjelper ikke, jeg kan fortsatt ikke ha mer enn mellom 15 - 20 active torrents før routern stopper. Når jeg kun har 15 active torrents, så har jeg den på 750 "global maximum connections", og det er ikke noe problem.

Så.., er det "normalt" at den ikke skal klare flere aktive torrents? Har lest at dette skal være en god router for dette. Har fulgt noen tips, og endret "Maximum ports" til 4096 og "TCP / UDP Timeout" til 90.

Hvilken router anbefales eventuellt med tanke på torrent? Trenger ikke å være tråløs, men det er vel de fleste...

Endret av Sceolan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fulgt noen tips, og endret "Maximum ports" til 4096 og "TCP / UDP Timeout" til 90.

8036483[/snapback]

Prøv å øke timeout til 300/600 (husker ikke hva jeg har satt mine til)

Og finn i menyen på den og klokk den opp ett hakk eller 2.

Har selv 3 stk av disse med den fw, og ingen problemer med torrents hos meg.

Lenke til kommentar
Har fulgt noen tips, og endret "Maximum ports" til 4096 og "TCP / UDP Timeout" til 90.

8036483[/snapback]

8036553[/snapback]

skru av brannmuren iden da ble minne torrent problemter løst. jeg hadde åpna porter i brannmuren min torrent tracker sa jeg ikke hadde åpnet porten så fort jeg slu av brannmuren funka alt som det skulle .)

Lenke til kommentar

8036483[/snapback]

8036553[/snapback]

Har tenkt på å klokke den ja, kanskje jeg skulle prøve det. Men du sier du har 3 slike selv, hvor mange aktive torrents har du testet?

Lurer på om jeg skal prøve å re-flashe den en gang, men det er så stress med å konfigurere alt igjen... :hrm: Kan jo ta "backup" av innstillingene, men det er kanskje "tryggere" å sette den opp helt på nytt engang.

Lenke til kommentar

8036483[/snapback]

8036553[/snapback]

skru av brannmuren iden da ble minne torrent problemter løst. jeg hadde åpna porter i brannmuren min torrent tracker sa jeg ikke hadde åpnet porten så fort jeg slu av brannmuren funka alt som det skulle .)

8036577[/snapback]

Jeg har ikke noe problem med å få åpnet porten jeg trenger. Å slå av brannmuren er vel uansett en dårlig løsning... Kjekt å ha liksom :D

Lenke til kommentar

8036483[/snapback]

8036553[/snapback]

Har tenkt på å klokke den ja, kanskje jeg skulle prøve det. Men du sier du har 3 slike selv, hvor mange aktive torrents har du testet?

Lurer på om jeg skal prøve å re-flashe den en gang, men det er så stress med å konfigurere alt igjen... :hrm: Kan jo ta "backup" av innstillingene, men det er kanskje "tryggere" å sette den opp helt på nytt engang.

8036862[/snapback]

kjører ikke flere enn 5 torrenter i slengen, men det er kun for å få de ned fortest mulig og ut igjen. hvordan det ligger ant med connections globalt husker jeg ikke.. men setter ut speed til 80% av maks, får så øke til full speed når de er ferdig.

Lenke til kommentar

8036483[/snapback]

8036553[/snapback]

8036577[/snapback]

Jeg har ikke noe problem med å få åpnet porten jeg trenger. Å slå av brannmuren er vel uansett en dårlig løsning... Kjekt å ha liksom :D

8036868[/snapback]

Brannmuren, dvs. "åpne porter" er vel alltid der, da det koster mer å ikke ha den enn å ha den. Portforwarding etc. er lite poeng å ta bort, da har du ikke lenger en ruter...

Men har ikke denne boksen en annen brannmurgreie, hvor man f.eks. kan blokke ActiveX etc. ?

Lenke til kommentar

8036483[/snapback]

8036553[/snapback]

8036577[/snapback]

8036868[/snapback]

Brannmuren, dvs. "åpne porter" er vel alltid der, da det koster mer å ikke ha den enn å ha den. Portforwarding etc. er lite poeng å ta bort, da har du ikke lenger en ruter...

Men har ikke denne boksen en annen brannmurgreie, hvor man f.eks. kan blokke ActiveX etc. ?

8037130[/snapback]

jeg har en Debain router først i nettverket mitt da med fwbuilder og iptabels osv. derfor skrudde jeg av min. hvis han skru av sin 3sek for og teste så vet han det er problmet så kan jo gjøre samma oppsett selv hvis han vil bra speed på torrent.

Lenke til kommentar

Nå tror ikke jeg at det kan være noe problem med "firewall / port forwarding", fordi jeg har ikke noe problem å få skikkelig speed på torrenten. Problemet er at routern henger seg når jeg får for mange torrents aktiv. Begynner å få et relativt stort hjemme nettverk etterhvert, men jeg trodde likevel at denne routern skulle klare belastingen fint...

Men tror dere fortsatt det kan være no firewall greier? Får jo full speed, og er "connectable", men det er som sagt når jeg får for mange aktive torrents at det stopper.

Betaler gjerne litt ekstra for en router som ikke har disse problemene. Stabilitet er veldig viktig her, og jeg vil ha mulighet til å kjøre mange torrents samtidig. Er det i så fall noe dere kan anbefale? :p

Lenke til kommentar

Så du i det hele tatt på linken min? Jeg kjører GL med DD-WRT, og har satt innstillingene noenlunde likt som det står der, INGEN problemer med 20 torrents. Har ikke fått testet oppetid lenger enn 15 dager foreløpig av diverse grunner, men så langt fungerer det 100%.

EDIT: Mulig linken ikke funker som den engang gjorde, kommer inn på en mongoside...

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Så du i det hele tatt på linken min? Jeg kjører GL med DD-WRT, og har satt innstillingene noenlunde likt som det står der, INGEN problemer med 20 torrents. Har ikke fått testet oppetid lenger enn 15 dager foreløpig av diverse grunner, men så langt fungerer det 100%.

EDIT: Mulig linken ikke funker som den engang gjorde, kommer inn på en mongoside...

8041427[/snapback]

Jada, jeg så linken din, men det står jo ikke så mye mer der... Jeg har jo flashet med DD-WRT, og jeg har endret Maximum ports etc.

Etter at jeg endret TCP og UDP Timeout fra 90 til 300, og i tillegg klokket routern litt, så virker det som det går litt bedre... Akkurat nå kjører jeg i alle fall 18 torrent...

Lenke til kommentar

Hei G ;) funker linken din nå.

Bra Sceolan, hvor langt har du klokka den forresten? og hvilken versjon er routeren? (se under)

Forøverig se dette

This is a quick update to mainly fix a problem with WRT54G v2.2 crashing. It looks like I made a mistake when I changed the way the routers are detected and as a result, WRT54G 2.2, 3.0 and 3.1 are not identified correctly. This is a problem for the 2.2 since it needs to be clocked to 216MHz to fix a hardware problem.

http://www.polarcloud.com/tomato_104

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Hei G ;)  funker linken din nå.

Bra Sceolan, hvor langt har du klokka den forresten? og hvilken versjon er routeren? (se under)

Forøverig se dette

This is a quick update to mainly fix a problem with WRT54G v2.2 crashing. It looks like I made a mistake when I changed the way the routers are detected and as a result, WRT54G 2.2, 3.0 and 3.1 are not identified correctly. This is a problem for the 2.2 since it needs to be clocked to 216MHz to fix a hardware problem.

http://www.polarcloud.com/tomato_104

8041527[/snapback]

Nå står den på 216MHz. Under routern står det WRT54GL v1.1.

Kjører nå 23 aktive torrents, og det funker enda, men det er da liten aktivitet på de. Det er uansett mer enn hva som gikk tidligere dog. Skal prøve å fyre opp et par til som har litt mer aktivitet for å se.

Lenke til kommentar

Under Administration så har du noe som heter "IP Filter Settings (adjust these for P2P)" Juster Maximum Ports der. Hvis du kjører noe som bruker mange flere porter en det som er spessifisert der,så vil du miste all kontakt med routeren og internett, så blr du nødt til å dra ut strømmen. Det er et problem med DD-wrt v23 sp2.

Har satt min "maximum ports til 1024 nå, bruker ikke torrent selv,men har hatt et tilsvarende problem som deg med Battlefield 2142.

Skal uansett ikke trenge å klokke routeren.

Har kjører min wrt54gs med dd-wrt i vl 2 år nå uten noen større problemer.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en jobb om å legge en kat 6 kabel ifra et bygg til et annet pga at ikke wrt-en klarte så mye data så kan også være wrt-ene det er klart det kan være det også

men jeg bare opplvede det at hastigheten stegg med 200kb/s etter jeg skrudde av brannmuren i wrt-en:)

så det skader jo ikke og teste :D

Lenke til kommentar

Problemet mitt er fortsatt ikke borte nei... :-/. Kan kjøre endel torrent, opp i mot 25, men ikke mer.

Men dere andre som har tilsvarende router og sier at dere ikke har problemer, hvor mange aktive torrents har dere testet med?

Vet ikke helt hva mer jeg kan teste, men hvis det er slik at routeren fint skal takle så mange torrents..., så får jeg vel prøve å flashe den på nytt en gang.

Har et litt stort torrent behov, da jeg også har en kompis som deler linje med meg... :)

Lenke til kommentar
Problemet mitt er fortsatt ikke borte nei... :-/. Kan kjøre endel torrent, opp i mot 25, men ikke mer.

Men dere andre som har tilsvarende router og sier at dere ikke har problemer, hvor mange aktive torrents har dere testet med?

Vet ikke helt hva mer jeg kan teste, men hvis det er slik at routeren fint skal takle så mange torrents..., så får jeg vel prøve å flashe den på nytt en gang.

Har et litt stort torrent behov, da jeg også har en kompis som deler linje med meg...  :)

8050933[/snapback]

tipper kompisen din som tar hele linje. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...