Gå til innhold

Hvilken CPU til nForce4 HK?

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå til innkjøp av ny CPU, og ønsker i den forbindelse råd om hvilken prosessor som er kompatibel med følgende HK:

Asus P5ND2-SLI, nForce4 SLI Intel, ATX Socket-775, SATAII, GbLAN, DDR2,PCI-Ex16

Ellers har jeg et ganske standard oppsett med en gig ram (husker ikke hastighet) samt et 7900GT skjermkort. Maskinen brukes for det meste til spilling.

Ønsker råd om hvilken prosessor som gir mest for pengene og som passer HK'et mitt, samt råd ang. kjappest mulig CPU som er kompatibel med HK'et mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den kjappeste P4-prosessoren du kan bruke, som du ikke må betale over 3000,- for (som er helt idiotisk å gjøre, for en "død" prosessor-serie) er denne:

https://prisguiden.no/product.php?productId=26961

8036593[/snapback]

Er ganske sikker på at HK'et mitt støtter noen av dualcore CPU'ene på markedet, så er først og fremst ute etter disse. Men er som sagt i tvil om hvilke spesifike CPU'er som er kompatible med HK'et mitt... Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Det er ikke alltid produkt info for HKene er oppdatert, så er det en CPU som ikke står der så sjekk i bios revisjon historien til nyere bioser de har laget til ditt HK.

8039298[/snapback]

Hmm...finner ingenting i beskrivelsen av de nyere bios oppdateringene ang. støtte for nyere CPU'er :(

Da skal jeg med andre ord gå ut i fra at HK'et ikke støtter f.eks Core Duo CPU'er?

Har fra før P4 630 @ 3.4 GHz - Vil jeg merke mye forskjell om jeg oppgraderer til en P4 D CPU?

Lenke til kommentar
Det jeg leste på en review-side var at kortet støttet Pentium 6xx, 5xx -seriene. Pentium D er vel 9xx og 8xx, så jeg tviler på at du kan bruke noen særlig bedre prosessor enn det du allerede har.

8041082[/snapback]

Har lest litt på div. fora, og det virker som om P4 D 805, 830 og 840 er kompatible - Ikke P4 D820 av en eller annen grunn. Leser også at 945 skal fungerer - Er det mye ytelsesmessig forskjell mellom 8 og 9 serien?

805 skal visstnok gi mye for pengene og klokke bra(?)

945 koster 500,- mer, men er usikker på hvorvidt CPU'en yter tilsvarende bedre?

Innspill?

Endret av mackforever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...