Gå til innhold

Trenger et enkelt program for å programere i java

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle programmer funker da fint til det, holder meg til Vim (Windows) og gjør absolutt jobben det :)

(Dog fordi jeg ikke vil ha et bloat system, samt ha mulighet for å kompilere selv/ha full kontroll)

8036169[/snapback]

Holder med deg, vim eier. Eneste som funker og er definitivt raskt, Eclipse IDE ser veldig fint ut da, men synes liksom aldri det gjør så mye når jeg skriver kode.

http://www.freebyte.com/programming/java/#freejavacompilers

Der er det en liste, den siden så litt dogdy ut men det eneste jeg finner nå sånn i farten. :thumbup:

PS. dette er kanskje ikke noen ønsker å trakte etter men men

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

old.GIF

Endret av aC
Lenke til kommentar

Om man er ute etter å lære seg java så er kanskje ikke Eclipse det lureste å begynne med da den automatisk compilerer for deg, slik at man mister et steg i læringsprosessen.

Selv startet jeg med JCreator LE som også er freeware. Den fungerte ihvertfall da svært bra til enkel bruk.

Lenke til kommentar

Krister, er ikke helt enig med deg.

Skal man komme enkelt igang, og fokusere på koding er Eclipse veldig bra. Når jeg startet å studere java for 5 år siden syntes jeg det var utrolig tungvint med all kompilering og dill dall. Men etter at jeg begynte å bruke eclipse har jeg blitt java frelst.

Lenke til kommentar
Trenger et enkelt program for å programere i java.

Har dere noen forslag? :cool:

ps: trenger et enkelt program, siden det er en stund siden jeg programmerte i java nå.

8036093[/snapback]

Rekursiv humor: Du kan jo lage et IDE i java. ;-)

Werner

Lenke til kommentar

I mine øyne er eclipse så godt som perfekt å jobbe med java i. Men jeg husker da jeg først begynte med java, som var det første programmeringsspråket jeg lærte, likte jeg å måtte skrive alt selv i TextPad, og tviholdt lenge på det.

Jeg så likevel at TextPad ble veldig tungvint når applikasjonene jeg lagde vokste til over 3-4 klasser. Så min anbefaling er å bruke TextPad en liten stund, f.eks. til du får inn hvordan syntaxen er strukturert, og deretter prøver deg i Eclipse.

Har en enkel "minimal guide" som skal vise hvordan man kommer igang med å kode i eclipse, som jeg lagde til studentene i et fag jeg var studass i. To øyeblikk, så skal jeg legge den ved.

Jørgen

EDIT:

http://folk.ntnu.no/jorgenhv/fil/EclipseInnf.pdf

Endret av jhsveli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...