Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Jeg lærte opp en PvE noob som teamet opp med meg i 2v2, han var druid og jeg lock. Tok han med siden det var vanskelig å finne druids.

 

Han hadde 7,5kHP og T4 gear og til og med jeg viste mer om druids i PvP og hvordan de skal spilles. Men etter noen dager med spilling så ble han ganske god i PvP pga mine tips og ny erfaring. Synd at jeg slutta, hadde vært ganske høy rating og full S3 nå hvis jeg ikke hadde sluttet :( Men jaja. Nå er jeg tilbake og har tenkt til å skaffe meg en rogue partner for litt mer utfordring enn en resto druid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte litt rogue/warlock sammen med en portugiser som mildt sagt var helt elendig i 2v2. Likevel var det en veldig morsom setup. Man føler et mye større adrenalinrush, og det føles som en helt annerledes spillestil når man er 2 dps, i motsetning til den trygge healer/DPS-komboen.

 

Kampene er gjerne over i løpet av relativt kort tid, enten man vinner eller taper. Det føles som ekte arena, i motsetning til 20 min game, "førstemann som går OOM og blir CCa taper"

 

Lykke til, har lyst til å spille mer!

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Testa ut Holy/disc i 2v2 med Rogue, var artig å heale igjen etter ikkje å ha gjort det sidan lvl 62, itillegg var det artig med forandringa fra pve healing som eg gjorde pre TBC.

 

Men merka att gearet sette begrensingar, 8k hp og 169 res gjer da vankleg mot vengeful geara warrior.

 

God øyeblikket var da vi slo eit team med hunter/priest, sjekka gearet deira på armory etterpå og fant ut att begge var full vengengeful armor og s2 xbow på hunteren.

Lenke til kommentar

Etter patchen er det vel sånn at man alltid møter folk som matcher høyeste pers rating? Så hvis han har 2000 personal rating vil han aldri møte folk med 1600, selv om han starter et nytt team. Har jeg forstått riktig? Dette ble vel gjort for å begrense arenateam salget...

Lenke til kommentar
Etter patchen er det vel sånn at man alltid møter folk som matcher høyeste pers rating? Så hvis han har 2000 personal rating vil han aldri møte folk med 1600, selv om han starter et nytt team. Har jeg forstått riktig? Dette ble vel gjort for å begrense arenateam salget...

 

hmm, jeg er usikker. Hvis man forlater alle teams så vil man jo ha 0 personal rating. Da man joiner igjen så har man 1500 og kan bygge seg opp. Men man vil kanskje ikke forlate sitt 5 vs 5 der man har 2000 rating og soper inn poen :p

Lenke til kommentar

Vi lagde et dagger rogue/frost mage/ SL/SL lock /resto druid/disc priest team i dag.

 

Alt gikk bra og det var ganske ownage med alt CC vi hadde.

 

Men vi møtt en ganske rar combo 2 ganger på rad. Feral druid/shadow step rogue/hunter/holy paladin/disc priest.

 

Vi prøvde å nuke paladin siden han var PvE geared, og så skulle jeg CC disc priest og dps, men det gikk ikke. En dritt rogue satt hele tiden på meg, fikk ikke gjort noe. Vi prøvde å sheep osv, men da ble han tatt ut av det, vi prøvde cyclone også, men det varte ikke lenge nok. Jeg kom meg aldri løs så jeg fikk aldri CC'et noe, ble bare smashet ned hele tiden. Og deres damage var ganske syk også.

 

Hva skal vi gjøre mot denne comboen?

Lenke til kommentar

Til quicko: Hvodan i all verden skal jeg merke om han bruker rank1 shield? Jeg respecca akkurat til mutilate rundt når han preseterte å bruke rank1 og med mutilater er det enda verre å beskytte han. Tenkte derfor at det var grunnen til at han døde enda fortere enn vanlig.

 

Btw, gl med å vinne mot mages/hunters om locken står og tanker ranged damage ;) Da er det over og ut fort skal jeg love deg. Men det visste du vel ? :>

 

Når jeg og warlocken gjør det bedre enn med bruttern er det nok han som må ta litt av skylden ja ;) Særlig når vi gjør det bedre første dagen sammen.

 

Edit: Når han presterer å dø mot en s1 warrior 1v1 når han selv har merc chest/2vengeful, resten s1gear så sier det seg selv at noe er forrykende galt. Menmen, er ikke verre enn å gi det tid regner jeg med. Får forsette med 3v3 (slsllock, priest og rogue).

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Når jeg og warlocken gjør det bedre enn med bruttern er det nok han som må ta litt av skylden ja ;) Særlig når vi gjør det bedre første dagen sammen.

Ikke nødvendigvis. Går jo på spillestil også. Så jeg ville ikke klandra broren din med en gang om jeg var deg.

 

Edit: Blir eid av druid/rogue atm, er det noen som har forslag til hvem vi skal drepe først? Sitter litt fast der. Frykter for livet til musa og tastaturet til kompisen min.

Endret av Tullut
Lenke til kommentar
Til quicko: Hvodan i all verden skal jeg merke om han bruker rank1 shield? .

Har du ikke blitt shielda EN eneste gang i løpet av 3 uker? Da ville du merket at skjoldet forsvinner med en gang, (og at det står "Abosrbed: 44 damage" i combat loggen/SCT.)

 

Btw, gl med å vinne mot mages/hunters om locken står og tanker ranged damage ;) Da er det over og ut fort skal jeg love deg. Men det visste du vel ? :>

Mot mages, som nesten bare opptrår som mage/rogue i 2v2, så er det en liten del kiting i begynnelsen, fram til roguen setter seg på locken. Når crippling poison er på er det ganske få peel-muligheter, og da gjelder å få ned magen fort. Ellers har ikke locken så veldig mange muligheter til LoS-kiting.

 

Mot hunters er det en fordel med litt kiting i begynnelsen, fram til du popper på motstanderen (gjerne druid). Etter det så må warlocken være framme og CCe / gjøre skade.

 

Stikkordene for begge matchupene er litt kiting i starten, og om du sier fra tidlig, så er det ikke "for sent". De fleste hunterteams er ganske chill som rogue/lock også, men mages kan være litt slitsomme. Husk at 2 DPS betyr en annen spillestil enn healer/dps, og dersom dere ikke er aggressive nok så kan motstanderen fort få det koselig.

 

Når jeg og warlocken gjør det bedre enn med bruttern er det nok han som må ta litt av skylden ja ;) Særlig når vi gjør det bedre første dagen sammen.

Men du har ikke kommet i nærheten av ratingen du var på sammen med brodern din enda, så burde kanskje vente litt før du uttaler deg? Det at du har en IRL som spiller sammen med deg er en stor fordel. Du kan til og med se på han mens han spiller med noen andre, og vise hva han skal gjøre annerledes.

 

Hadde vært deilig om broren min spilte, for han er en flink gamer. Etter noen opplæringsrunder ville han vært en viktig brikke :-).

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Edit: Blir eid av druid/rogue atm, er det noen som har forslag til hvem vi skal drepe først? Sitter litt fast der. Frykter for livet til musa og tastaturet til kompisen min.

 

Druid/rogue kan fort være rimelig slitsomt pga. cheat death. Begge er helt greie mål, og det må gjerne litt targetswapping til mot gode teams også.

 

Dersom dere har god tid kan du prøve å finne druiden. Mest sannsynlig vil roguen skynde seg på locken. Peel roguen, eller sap+start på han om du klarer det, og la warlocken få litt distanse. Fear/Blind/Sap komboer er geniale på begge partene, spesielt om roguen ikke er undead. Dersom han er undead, husk at dersom kampen varer lenge nok, så er det fortsatt tid til fears på han.

 

Dersom druiden bruker trinket på en fear, har du blind/sap/refear, på denne tida kan dere fort drepe en rogue.

 

Dersom druiden bruker trinket på blind, og dere ikke får inn fear, gå etter druiden. Kidney Shot vil dermed vare full duration, noe som kan være fatalt dersom han har et par dots på seg. Vær konsekvente med handlingene avhengig av hvilke CDs de popper. Dersom du blinder druiden, ikke bytt target til roguen umiddelbart om druiden bruker medallion.

 

 

DNA: Jeg ville gått på hunteren/priesten/druiden. Paladins har nesten bare cast time heals, og er veldig lette å CCe. CoT+random cyclone/feralcharge/fear/counterspell/spell lock. Husk å ikke bruke for mye krefter på EN oppgave, dere har nok CC til å spre den utover flere motstandere.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Er det egentlig mulig å slå warlock/druid og hunter/druid som mage/warlock i 2v2? :dontgetit:

 

Klarte lett å slå druid combo's som warrior/druid og rogue/druid med target switching, men de øverste var umulig. Ble kitet til helv... rundt pilars av lock og av hunters. Prøvde å få dem ut til midten, men de var ikke så dumme.

 

Quicko: Det skal jeg prøve.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...