Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aimer for høy rating i arena. Druid+Hunter eller Druid+Rogue...?

 

Jeg tror 34/0/27 druid teama med rogue kunne vært utrolig bra. Jeg har prøvd å være 34/0/27 druid selv, men da teama med warrior. Jeg har specca tilbake til 8/11/42 nå. Problemene var for eksempel at 2 dps teams, rogue/mage for eksempel kan være veldig slitsomme uten natural perfection, +10% armor og swiftmend.

 

Med en rogue sliter man ikke med det samme, nemlig fordi en rogue ikke kan bli kita på samme måte som en warrior, og de har mye bedre mitigation/escapes når de popper CDs. Dersom man ikke angriper druiden, men roguen, pumper druiden ut heftig mye skade med Insect Swarm, Moonfire og wrath-spam mellom lifebloom/rejuv, selv i fullt healergear. Ekstrem høy mp5 selv i PvP-gear gjør at druiden er god til outlast også.

 

Jeg har bare spilt mot druid/hunter i 2v2, og ikke prøvd det selv, men jeg tror det kan være ganske frustrerende i mange tilfeller, pga. veldig lange games med utelukkende fokus på outlast, osv.

 

Rogue/hybrid-druid har en fet rushdown, samtidig som de ikke avhenger av at alt gjøres perfekt, som rogue/spriest og rogue/mage. Spilte det bare litt med kameraten min på lav rating, som absolutt ikke var komfortabel med å spille druid i arena for første gang, men det virka veldig gøy.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Jeg skal om litt igang med arena på alten min sammen med en kamerat. Han spiller til vanlig healer pve og pvp på sin main og vil gå feral i arena. Min alt er en hunter. Er det noen som har prøvd en slik kombinasjon ? Hva kan man regne med og er det noen gode tips der ute, det være seg taktikk eller builds ?

Lenke til kommentar

Er det mulig å slå hunter+druid som rogue+priest? Respecca mutilate nå ettersom jeg manglet sustainable damage med shadowstep. Talents som quick recovery og imp. poisons kommer også godt med :)

 

Pristen har også vurdert å respecce 28/33 for blessed resilience ettersom han "bare" har 250 res (jeg har jo bare 115 :p)

 

Ellers må jeg si at 2xrogues kan være vanskelig å vinne mot når begge eg subtlety (kan ikke sappe de)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Hunter og druid er ikke veldig gear dependant, så de kan nok kite og outlaste dere rimelig greit før dere når et visst utstyrsnivå. Etter hvert bør det nok være mulig med kreativ crowd control og effektiv draining, dog. Husk at hunters gjerne har små mana pools og er som alle andre klasser lite effektive uten noe mana.

Lenke til kommentar

Ja, er vel bedre gear jeg venter på :p Tenker å gå på hunteren og minimere skaden hans så priesten min ikke må bruke mana på heals og viper. Om han klarer å manaburne druiden uten at han får drikke (ja, skal vel litt til :p) så burde det være mulig. I teorien.

 

Var nesten umulig å ta druiden med shadowstep (klart det etterhvert, men da var priest oom) og med mutilate er det ikek vits i å prøve tror jeg :(

 

Edit: Tap igjen, 1487 rating (cyclone). Satan jeg er DRITlei at det går an å selge teams nå. Møter bare druid+hunters hvor enn vi er og det er UMULIG å vinne. Tok holdt ut mot et 200res druid og 380 res hunter team til druiden hadde 10% mana, men nei. World of gearcraft in a nutshell. Ja, der tapte vi mot de samme igjen. Møter vi de for tredje gang på rad klikker noe inni hodet mitt tror jeg.

 

Mest irriterende er at vi hadde 1600 for et par dager siden. :angry:

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Å drepe pettet er lettere sagt enn gjort. Er lettere om pristen soloer det.(ettersom de som oftest ikke legger merke til det engang) Som sagt, med 100 res dør jeg veldig fort om jeg blir fokusa av noe. Om jeg får ned pettet så ja, da er det easy win.

 

1800 rating på cyclone med 100 res er ikke så veldig lett tror jeg :) Og btw, vet ikke om du leste hva jeg skrev, men en hunter med 400res sammen med en druid klarer lett oer 1800 rating.

 

Har 1600 igjen nå da, ikke møtt det hersens teamet igjen enda.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Ja, skal prøve det :) Godt tips.

 

Edit: Off, disc priest og vengeful warlock. Hva gjør man her? Gikk på warlocklen ettersom han spammer drain mana, men ikke sikker på hvor bra det funker. Vi tapte pga priesten nooba og ble manaburna ihjel. -_-

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Gå for warlocken.

 

Er du noe god som rogue vinner dere mana fight (priesten din må vite hvordan han kiter manaburns)

 

La priesten din vite når du kan burste, sånn at han kan hoppe ut av LOS og manaburn spamme (priesten dems har ingen annet valg enn å fortsette å heale warlocken da)

 

Husk å dispelle Fel armor, osv.

 

Dere burde vinne mana fighten..

Lenke til kommentar

what PcT said. husk også at SL gir dmg til pettet overført, så plutselig når du bruster på warlocken kan warlock pet droppe lavt og du kan skifte targets raskt, drepe pet og fortsette på warlock med 20% med dmg :D

 

vet ikke om rogues gjør dette, men som warrior putter jeg gjerne 5 sunders på en warlock, øker dpsen min med 10-15% og dermed drainer healeren deres for mer mana (må heale mer dmg) kanksje 5pt. EA også bør blir brukt? vel og merke mer effektivt med endel s3 gear og executioner.

Lenke til kommentar

Angående rogue/priest versus warlock/priest:

 

Er nok ikke priesten din som nooba om han ble manadraina/manaburna ihjel mens du gikk på priesten. Om du går priest kan warlocken enkelt feare deg, og så fort du kommer inn i LoS venter manadrain som ikke stopper om du bryter LoS midt i, samt diverse manaburns.

 

Som sagt funker det fint å gå på locken. Når du går på lock, så kan han bare glemme alle mulige cast time spells, og wound poison kombinert med at teamet bare har DoT-damage igjen (som Prayer of Mending enkelt fikser) gjør at dere er langt mer effektive.

 

Det er veldig viktig at du stunner/kicker når priesten din går inn i LoS, da dere taper en manawar om begge i teamet drainer partneren din. Et annet bra tips er crippling poison på enemy priest før allied priest går inn fort å manaburne, da blir han lettere å burne.

 

Angående rogue med shadowpriest i 2v2:

Jeg synes shadowstep-rogues er overlegne i 2 dps teams, da de er verre å kite og de kan lettere utføre en blind.

Om taktikken deres ikke funker, som jeg tipper er å gibbe 1 av motstanderne, så kan dere prøve split DPS. Start med å gjøre heavy skade på warrior med begge til druiden popper opp, så løper roguen over på druiden. Dersom timingen og situasjonen er riktig, kan dere gå over til å burste en av målene, enten druid eller warrior, når de når lav HP.

 

Split DPS kan fort være veldig slitsomt for en kitende druid.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...