Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor koster dps MH+OH 3.6 arena points og healing MH+Shield 4.8k arena points? litt urretferdig at healere må betale mer for fullt arena gear.

 

Fordi shield gir mer survivabilty enn et off-hand våpen?

Men så er shield tilhørigheten til min class, og offhand tilhørigheten til f,eks. rogues.

Lenke til kommentar

Vi var nr 1 de 2 første ukene av s3.

 

Har roamet på 2-10 siden slutten av s1 / starten s2

 

Atm spiller jeg mest arena for gear, er ikke nok utfordringer i 2v2, 3v3 er bare en plage pga RMP (jeg spiller warr druid resto sham, og har ikke tenkt til å bytte) og spiller 5v5 for arena pts..

 

Kan ikke stole på armory pga jeg teamhopper veldig mye for å hjelpe gamle venner.

 

 

Arena har startet å dø spør du meg, veldig få top teams som virker som de bryr seg lengre tbh.

Lenke til kommentar
Arena har startet å dø spør du meg, veldig få top teams som virker som de bryr seg lengre tbh.

 

Arena døde jo for lenge siden. Skill levelet fra sesong 1 til 3 er blitt mye bedre nå som folk vet hvordan de skal spille mot combos og hvilke combos som gjør det bra, da ble det plutselig bare counter vs counter. Den beste tiden i arena var jo når folk spilte med komboer som ikke hadde hatt sjanse nå og når folk forsatt spilte for damage og ikke lange manawars.

Noen komboer er sterkere en andre, og man vil ha forskjellige taktikker mot forskjellige teams. Sånn vil det alltid være. Men det betyr ikke at det ikke er skill. Hvor godt teamet ditt spiller sammen er jo det viktigste i arena. Hvor gode taktikker man har i arena avgjør ikke forskjelden på 1700 rating og 2400. Nei, det er nok skills som avgjør det. Ellers hadde jo alle som har spilt siden s1 vært 2000+ nå..

 

EDIT: Litt uoversiktlig skrevet, men du skjønner nok hva jeg mener.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Hele arena handler stortsett om for tiden om å vinne mot de komboene man bør vinne mot, og tape mot komboer man taper mot. Det er ingen konkurranse i arena lenger nettopp på grunn av at alle vet at man ikke kan slå systemet, så man ender opp med kamper som storsett er basert på hvilke klasser man møter.

Så egentlig er det et avansert "stein-saks-papir" man spiller? :!:

Lenke til kommentar

Men så møter du mange mirrors og warlock+druid osv, noe som er 40min lange intense fighter.

 

Skal du greie deg i top rating må du greie å vinne stabilt over mirrors.

 

 

Dessuten helt på topp er det druid+warr, druid + warlock, rogue+spriest, rogue+warlock, rogue+mage

 

De tre sistnevnte er druid/warriors største mareritt (spesielt rogue+spriest er anti combo til druid/warr)

Lenke til kommentar
Men så møter du mange mirrors og warlock+druid osv, noe som er 40min lange intense fighter.

 

Skal du greie deg i top rating må du greie å vinne stabilt over mirrors.

 

 

Dessuten helt på topp er det druid+warr, druid + warlock, rogue+spriest, rogue+warlock, rogue+mage

 

De tre sistnevnte er druid/warriors største mareritt (spesielt rogue+spriest er anti combo til druid/warr)

Rogue mage er vel ikke så fryktelig sterkt mot druid / warr lenger, er det vel?

Lenke til kommentar
Men så møter du mange mirrors og warlock+druid osv, noe som er 40min lange intense fighter.

 

Skal du greie deg i top rating må du greie å vinne stabilt over mirrors.

 

 

Dessuten helt på topp er det druid+warr, druid + warlock, rogue+spriest, rogue+warlock, rogue+mage

 

De tre sistnevnte er druid/warriors største mareritt (spesielt rogue+spriest er anti combo til druid/warr)

Rogue mage er vel ikke så fryktelig sterkt mot druid / warr lenger, er det vel?

 

Nei, ser litt på Durid/Warr som Druid/Hunter. Vi har ikke problemer med mage/rogue combo. Går alltid etter rogue først og tar han ned ganske fort så han ikke får gjort noe med druid, så gjenstår det bare mage :)

 

Spiller vel og merke på 1500 +/- rating da...

Endret av Dev-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...