Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, Warlock+healer comboen slår det meste. Jeg og druiden jeg spiller med har bare problemer mot rogue+healer egentlig.

 

Jeg er også warlock og spiller med druid. Syns det å si at den comboen bare sliter på roguen healer er feil. Rogue/healer er nesten garantert tap, vinner man er det pga ekstem cc av roguen og at det andre laget driter seg ut.

 

Et annen problem er rogue+med hvilken som helst god dps klasse(til og med retri pala), hvis de får til å blind, silience osv rikitg så blir det ekstemt vanskelig og overleve.

 

Også warlock som fearer druiden heale tiden mens en annen dps(gjerne rogue) slaker warlocken.

Lenke til kommentar

Bare jeg som synes warrior/druid comboer er totalt ubalanserte for tiden? Spiller selv med en combat rogue/discipline priest setup, og vi har innsett at førstnevnte lag vil gruse oss hardt som faen, selv om de ikke har et fnugg av skill.

Vi gjorde en god del matcher i dag, og endte med 21-5 score. Alle tapene var mot, big surprise, warrior/druid.

 

Noen som har gode råd om hva i himmel og hav man kan gjøre for å vinne mot en slik setup? At motstanderlaget har fullt merciless gear eller bedre er en selvfølge.

Endret av Atezhe
Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hvordan de spiller. Mana burn + stunlocking av warrior'n er vel det vi oftest prøver på.

jeg vet i allefall at AR/prep rogues storkoser seg mot warrior/druid nå til dags

Tror ikke på at en rogue klarer å burste ned en warrior med 400 resilience og 12k liv alene. Kanskje på 1500 rating, men hvis motstanderne er sånn nogenlunde, vil druiden cyclone, gå i bearform å charge/eventuelt bash, bruke root osv. når du bruker AR. Som om ikke dette er plagsomt nok i seg selv, vil warrior'n omtrent alltid ha abolish poison på seg. Druiden kan dermed enkelt outheale alt som heter skade, siden det er nærmest umulig å bygge opp 5 stacks med wounding poison.

Endret av Atezhe
Lenke til kommentar
Bare jeg som synes warrior/druid comboer er totalt ubalanserte for tiden? Spiller selv med en combat rogue/discipline priest setup, og vi har innsett at førstnevnte lag vil gruse oss hardt som faen, selv om de ikke har et fnugg av skill.

Vi gjorde en god del matcher i dag, og endte med 21-5 score. Alle tapene var mot, big surprise, warrior/druid.

 

Noen som har gode råd om hva i himmel og hav man kan gjøre for å vinne mot en slik setup? At motstanderlaget har fullt merciless gear eller bedre er en selvfølge.

Du kan øve deg mot resto druids, når du skal bruke trinket osv..

Lenke til kommentar

Noe er rart med browseren min. jeg klarer ikke å quote saker og ting (har dere samme problem av og til? kommer og går...) men her er et svar til Loeve, Indexi og Atezhe, jeg synes fjeddiu er inne på fasiten når det gjelder rogue+priest vs druid+war.

 

i priest+rogue vs war+druid vil war+druid sin tankegang være: lock down prest og drep rogue. Vel som vi vet så er en prep rogue av alle slag en vanskelig jævel å låse ned, så så lenge du får de til å bruke sine lock downs på deg framfor på presten har dere fordelen. jeg tørr påstå at prep rogues har counters for alt en war+druid kan servere. Nå er jeg ingen rogue ekspert, men jeg vet hva jeg har å spille mot.

 

Som rogue+priest gjelder det å holde motstanderen på helene, roguen bør ikke gå etter warrior, det tjener mot sin hensikt på to måter: druid får lov å caste uforstyrret, inkludert roots og cyclones og warrior bygger rage av dmg tatt. Det er derfor naturlig at man bør fokusere på druiden alene. Rogue bør ha crippling og wound poisons på våpenet slik at heals svekkes og man kan holde druiden i passe fart, det gjelder å være rask på fingrene og hindre at druid i det heletatt komer seg ut av melee range over lengre tid, en rogue bør bruke alt i sitt arsenal for å hindre dette.

 

Er dere heldig vil dere klare å skremme laget til at warrior snur og intercepter rogue i håp om å gi druiden noe pusterom, det er bare en forstyrrelse, i verste fall bør rogue prøve å apply crippling poison på warrior i et spinhopp før han fokuserer igjen på druiden, en warrior kan bare spamme hamstring dersom han har rage, dvs 2, kanskje 3 ganger dersom han bruker blood rage, så putt ikke noe dmg på warrior da han vil bygge ragesom igjen vil hindre roguen i å plukke ned druiden. en uforstyrret prest kan kontrollere situasjonen veldig bra fra der han står. å holde pw:s på warrior sitt target så mye som mulig er veldig fornuftig fordi det bygger ingen rage, har warrior 30+ rage, la han først slå ut mortal strike før priest hiver skjold på, warrior bygger kun rage på white dmg, og vil derfor være ubrukelig etter at han har brent sine 30 rage, å heale det tilbake skulle være en smal sak.

 

Enda en fin ting å merke seg hos druider er at jo mer du får ha til å shapeshifte, jo bedre, for å shifte fram og tilbake er en lite manaeffektiv oppgave.At du holder poisons på druiden leder til, om ikke annet, enda en oppmuntring til å shapeshifte og kaste abolish poison, både på seg selv eller warrior.

 

En prest sin rolle er mer krevende vs druids også, å plassere seg slik at druiden prøve rå kite forbi er kjempesmart, for da kan dere fange han i en fear, ellers bør presten holde sw:p på hele tiden, etter healing item buffen skal dotene gjør greit med skade, er dere heldig og har en dorf priest har dere også den nye stunnen chastise som dere kan bruke.

 

uavhengig av hvem warrioren angriper er det bare noen få punkter dere bør holde:

1. stress druiden maksimalt

2. offensivt spill fra både prest og rogue

3. ikke mat rage til warrior, gjør ikke skade på han og hold skjold opp mot hans target så mye som mulig.

 

å spille rogue+cloth healer i arenaer er krevende men veldig veldig belønnende, man må spille skikkelig rushdown style fordi det alltid er en kamp mot klokken.

 

Ming er stor fan av rogue+priest, hans mentalitet bør smitte over på dere. tilgi at han er en stor dramakid, og les litt av tankene hans på worldofming.com

 

edit: walloftext, looongest post ever osv, beklage skrivefeil, rettet på de aller verste.

 

edit2: omskrevet, forhåpentligvis mer forståelig, skrevet i bakfylla og uten kaffe, slik skjer.

Endret av DeadbeaT
Lenke til kommentar

Rogue/Disc priest har ikke sjans mot warr/druid. FAKTUM. (Roguen kan ikke ta druid'n pga han blir kita, warrior outdpser rogue 1v1 priest går oom fortere.)

 

 

Om du ikke greier å kite en rogue som en warrior suger du.

 

En rogue har:

 

Vanish, Vanish, Sprint, Sprint & trinket for å komme seg ut.

 

En god warrior tar en rogue ut av vanish med PH dermed er han kitet igjen, spar intercept for sprintsa og vær våken mot trinket.

 

Etter det kan du kite roguen for 5minutter uten noe problemer.

 

Største problemet mitt er nå mirror matches og warlock/rogue.

 

Mirror pga alliance racials er så mye bedre i 2v2 (Escape artist & Shadowmeld i mirror er et HELVETTE) Warlock+Rogue pga bra CC og rogues 31/30 spec er overpowered atm nerf neste patch dog så yay.

 

Rogue/Frostmage er så tagbart, bare passe seg for å bli gimpa og ha bra kommunikasjon med druid sånn at du får satt hamstring på roguen.

 

 

Hvilken dritt warr er det som går etter priest i en rogue+priest kombo lol?

 

 

Herregud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...