Gå til innhold

Den Store Arena Tråden

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Var vel bare såvidt oppe så høyt, ligger rundt 2150 nå. Shadowpriest, warlock og warrior.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neeeeeeeeeeeeeeeeeiiiii season 2 kommer 12 juni og det er 1 uke for tidlig:( Da klarer jeg ikke skaffe meg season 1 skuldrene.....jeg hater looken på tier 5 skuldrene som sannsynligvis blir dem nye season 2 looken :(

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Arena Points nerf:

Arena point gain is intentionally different, and this is in-fact not a bug. A typical team will see a small change in their points, but players with very high or very low ratings will see a much larger change. Below is the new formula.

If rating<=1500 then

Points=0.38*rating-194

(note: this calculation can go negative, but will be floored at 0)

If rating>1500 then

Points=1426.79/(1+918.836*Power(2.71828, -0.00386405*rating))

So ... What does it mean ? High-rating Arena teams will loose points, a lot of points.

The first graphic shows a comparison of how much points you get every week before and after the nerf. (The graphic was stolen from Curse-gaming.com without even asking for their authorization)

arenerf1.jpg

This one shows how much points you lose compared to the last version. (Posted on the official post by Zaleiria)

arenerf2.jpg

Ny Arena calc: http://www.frals.net/wow/calc.php?

edit: kilde, MMO-Champion

& WoW Forums

Endret av Nvrmind
Lenke til kommentar

Startet et 5v5 Arena-team i går, må si det er utrolig gøyalt.

Holy Paladin, Prep Rogue, Prep Rogue, Frost Mage og MS Warrior.

Utav 10 kamper vant vi 9 stykker, vi har hverken spillt PvP eller pratet med hverandre før, men virker som vi "fant kjemien" i denne gruppa fort.

Utrolig gøy, anbefaler virkelig alle å prøve denne typen PvP, noe helt annet enn den vanlige "BG-farmingen" i alle fall!

Utifra statistikken og diskusjonene Nvrmind postet virker det også som at 1700-1800 rating er det beste å ligge på etter "nerfen" (Hvilken patch kommer dette i, om det ikke allerede er i omløp?).. Skader jo ikke å ligge høyere, men blir jo mye vanskeligere jo høyere man kommer, og til mindre nytte.

Lenke til kommentar

er vel nødvendig, eksponentiell vekst som vi nesten opplevde i poenglinjen rundt 2k rating og oppover er aboslutt ikke bærekraftig, de høyeste lagene får bare høyere og høyere rating (før var det voldsomt å ha 1,7k, så var 1,8k voldsomt, så var 2k, så er 2,5k voldsomt, det øker og øker) og lets face it, med 2,5k så kunne man omtrent kjøpe 2 deler i uken, eller 2 nye 2h våpen på 3 uker.

Med innføringen av Merciless Gladiator's og sesong 2 hadde blizzard essensiellt to alternativer, de kunne prise t2 arena gear mye høyere enn denne sesongens gear, eller så kunne de nedskalere points gained som det ser ut som at de nå gjør.

TBH hadde dyrere gear vært en bedre metode fordi det hadde begrenset mulighetene til folk som har stocket opp 5000 points til bruk den 12. juni.

on a side note: Jeg har ikke sett noe til sesong 2 våpen, er det tilfelle at det ikke kommer nye våpen også eller? jeg håper ikke i og med at så få har 118 dps våpen eller tilsvarende nå og at det derfor ville gi ledende lag et enda større forsprang og hindre gode, men muligens sent skapte lag i å vise hva de er god for.

igjen er det slik at før eller siden må blizzard oppgradere de også fordi ellers kommer SSC/BT raiding til å bli nærmest mandatory for høyere arenaplay, noe som er trist for exclusive pvp'ers som da sitter igjen med mindreverdige rewards, som om ikke mangelen på fokus i og rundt BG var vondt nok.

Lenke til kommentar
er vel nødvendig, eksponentiell vekst som vi nesten opplevde i poenglinjen rundt 2k rating og oppover er aboslutt ikke bærekraftig, de høyeste lagene får bare høyere og høyere rating (før var det voldsomt å ha 1,7k, så var 1,8k voldsomt, så var 2k, så er 2,5k voldsomt, det øker og øker) og lets face it, med 2,5k så kunne man omtrent kjøpe 2 deler i uken, eller 2 nye 2h våpen på 3 uker.

Med innføringen av Merciless Gladiator's og sesong 2 hadde blizzard essensiellt to alternativer, de kunne prise t2 arena gear mye høyere enn denne sesongens gear, eller så kunne de nedskalere points gained som det ser ut som at de nå gjør.

TBH hadde dyrere gear vært en bedre metode fordi det hadde begrenset mulighetene til folk som har stocket opp 5000 points til bruk den 12. juni.

on a side note: Jeg har ikke sett noe til sesong 2 våpen, er det tilfelle at det ikke kommer nye våpen også eller? jeg håper ikke i og med at så få har 118 dps våpen eller tilsvarende nå og at det derfor ville gi ledende lag et enda større forsprang og hindre gode, men muligens sent skapte lag i å vise hva de er god for.

igjen er det slik at før eller siden må blizzard oppgradere de også fordi ellers kommer SSC/BT raiding til å bli nærmest mandatory for høyere arenaplay, noe som er trist for exclusive pvp'ers som da sitter igjen med mindreverdige rewards, som om ikke mangelen på fokus i og rundt BG var vondt nok.

8739182[/snapback]

Aner ikke om de skal oppgradere våpna også, men jeg går vel ut i fra det. Selv om våpnene ble buffet nå nylig.

Lenke til kommentar
Det hadde vært fint om blizzard kunne gjort det mulig å kjøpe season 1 gear også. for dem som liksom ville hatt et fullt sett. elelr looks freaks som meg som gjerne tar en liten gimp for å se kul ut:)

8739235[/snapback]

Utseende er viktig :) Bra at ikke alle bare tenker stats.

Håper at de nye settene ser like bra ut som de nåværende, og at noen gidder å lage team med meg :p

Lenke til kommentar

Aner ikke om de skal oppgradere våpna også, men jeg går vel ut i fra det. Selv om våpnene ble buffet nå nylig.

8739269[/snapback]

Alt ble buffet nylig, ikke bare våpen. selfølgelig kommer det nye våpen. hvorfor skulle det ikke?

Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Dem kommer til å ha season 1 gear tilgjengelig...jippiiii!! Da får jeg skuldrene mine:) Nok en gang tar jeg imot en gimp for DA LOOKS:)

It won't be required that you have the current season's set or piece to upgrade to the next season's set or piece. The season 2 items will take over the same point cost (or close to it) as the current season's, and the current season item point cost will lower. The current plan is to keep only the current and previous season's items available. Meaning that when moving to season 3, the season 1 items will no longer be available. This is of course subject to change.

There will be some amount of planning and forethought into when you buy an item as a new season approaches. If you want to wait until the next season comes around because those items will be better then feel free. It's not going to be a lucrative strategy though to wait a large amount of time just because they're better. You're not going to spend half the season capped because you know the next season's items are going to be better, right? Couple that with the fact that a new season doesn't guarantee that new items will be added, and you're taking a big gamble by not buying something unless you're really sure those new items are there and waiting for you on a specific date.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...