Gå til innhold

Den Store Arena Tråden

Anbefalte innlegg

Starta nytt 5v5 team idag. Kjører hunter/hunter/warrior/resto shaman/rogue, noe som fungerer rimelig greit. Jeg (rogue) sprinter frem å exposer et target, så hiver shaman på bloodlust så nuker alle det targetet ned på ca. 3 sec. Da er vi 4 mot 5 og nuker et og et target rimelig greit. Vant 8 og tapte 8 før den ene hunteren måtte dra, som vil si at vi ligger på 1544 rating til imårra.

Storfornøyd med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere burde skaffe en healer til kanskje, mitt 5on5 team før vi møtte et team med 2x pala og en priest. Vi nuka alt vi kunne men med 3 healers ble det rett og slett forvansklig. Vi tok dem et par ganger tho, det vi gjorde var sende 1 rogue på den ene paladinen mens jeg sheepet den andre og cs`et priesten, med endel flaks gikk det ihvertfall.

Jeg har også et 3on3 team bestående av Mage(meg), Rogue og en paladin. Vi sliter veldig mot druid, warrior, paladin teams. Vi kan liksom ikke nuke noen fordi alle har mye hp og armor. Vi kom oss ihvertfall opp på 1800 rating men er ikke fornøyd enda.

Lenke til kommentar
Spilte litt arena nå nettopp, eneste teamet vi tapte mot var et av de høyest ranka i battlegroupen. Så ligger på akkurat 2200 rating nå.

Må også legge til at jeg er overasket over hvor mye enkelte teams med høy rating suger i forhold til ratinga de har. Feks en priest som var i et team med 2k + rating brukte ikke mass dispell når magen i teamet mitt ice blocka.... :S

8682676[/snapback]

Om mage ikke er main focus er det lite vits å kaste borte 1k mana på å dispelle ib anyway :p

Lenke til kommentar
Nah, det kommer til å fungere med 1 healer. Kanskje bytte ut ene huntern med en feral druid for å kunne ta pala teams lettere. Altså, druiden står å cycloner pala mens vi dreper første.

8688876[/snapback]

Vent å se til dere kommer opp på høyere rating.

Lenke til kommentar

Feel the Pain baserer seg på the imbaness of warlocks. De starta opprinnelig opp som standard cookie-cutter MS warrior team, men sleit med disqualifies i turneringen, og gikk da over til 4 DPS 1 healer, noe som funka greit det også.

Et problem dere fort kan få er at rogue er soft target. Feel the Pain har den fordelen at de med en type setup har 2 warlocks, priest og rogue. Roguen får da ikke like mye burst på seg, og er i stand til å gjøre mye mer.

I ditt team ser jeg for meg at du som rogue gjerne får en warrior på deg med en gang. Det, kombinert med at hunters lider veldig når målet LoS-kiter gjør at dere kommer til å slite. Med bra samarbeid og koordinasjon klarer dere dere, og kan sikkert få en rimelig bra rating, for all del. Det blir likevel ikke helt riktig å sammenligne med Feel the Pain.

EDIT: At dere ikke har priest/mage gjør dere også rimelig sårbar mot BoP. Med unntak av 2 arcane shots og en resto-shaman shock har dere ingen annen damage, noe som gir healerne på motstandernes lag tid til å heale han til fullt igjen.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Det jeg skulle frem til var vel heller det at 1 healer 4 dps kan fungere, ikke at vi kan sammenligne oss med feel the pain. Vi kjører sånn ca. en melee versjonen av deres setup, noe som er mye svakere.

Du har forresten rett i at vi kommer til å slite en del med LoS og at jeg kommer til å bli nuka når vi/hvis vi kommer opp til en brukar rating.

Til nå har det egentlig gått rimelig bra, så fremst vi klarer å samkjøre damagen vår gjennom hele kampen, noe som er vanskeligere sagt når ikke alle er på ventrilo og kun jeg tør å snakke der :(

Men men, håper vi får spillt litt mer etterhvert, er ivertfall artig å ha et 5v5 team som ikke ligger under 1500 for en gangs skyld. :p

Lenke til kommentar

Gotta love my guildies ey :p

Men seriøst Feel the Pain fikk all ratingen sin med warr+pala+spriest+mage+warlock.

Er bare etter at Zmain/Syberia ikke kunne joine qualifiers at de gikk med 2 locks. (Tho, de 2 locksa har begge 13k hp og er 100% umulig å få ned under 90% i duels :p)

Homper rundt med 1993 2on2 // 2091 3on3 // 1899 5on5 selv :/

Lenke til kommentar
Men seriøst Feel the Pain fikk all ratingen sin med warr+pala+spriest+mage+warlock.

Er bare etter at Zmain/Syberia ikke kunne joine qualifiers at de gikk med 2 locks. (Tho, de 2 locksa har begge 13k hp og er 100% umulig å få ned under 90% i duels :p)

8696156[/snapback]

Noe jeg allerede har nevnt på samme side! De gjorde det ikke akkurat dårlig i turneringen heller, topp 8 EU er ikke så ille.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

mine rating er på 2v2 1150 3v3 1350. Jeg har spilt i alt 40 kamper og tapt 36 av dem. Man kan strengt tatt si at vi sliter hehe. Mangler på healer what so ever er nok et av dem store problemene. Har faktisk ikke møtt et eneste annet lag uten en eller annen form for healer. Jo...2 rogues et par ganger.

Lenke til kommentar

8696156[/snapback]

Noe jeg allerede har nevnt på samme side! De gjorde det ikke akkurat dårlig i turneringen heller, topp 8 EU er ikke så ille.

8696236[/snapback]

De var nummer 1 i Qualifies. (på event test realm 1)

Bare for fakta :p (Selv med et utrent 5on5 team med ny setup)

Lenke til kommentar
Ouch, ikke så bra 2vs2-rating :!:

Nesten 2300 i 3vs3 her :D

8697194[/snapback]

Armory profil? Åssen setup kjører dere? Alle har jo bra rating her jo, Vi kjører Pala, Rogue, Mage har ikke spillt så lenge men vil jo gjerne ligge på ihvertfall over 2000 rating. Noen som har noen tips til bra setups i alle teams? Du kan se hvordan setups vi kjører nå her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...