Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

er 69 med be pally min no, skal lage arena team med 2 kompiser, dem er druid og mage, er det en kombo som kan funke? spec vi burde gå for?

8599950[/snapback]

Kick magen og bytt ut med en sinna warrior ;)

8602909[/snapback]

 

Legg veldig godt merke til bold. Er ingen grunn til å rive å vennskapsteams med å introdusere nye klasser.

 

Keyanza:

 

palla, mage, druid fungerer nok best enten som

Palla: holy/prot (som alltid for palla) Heal, heftig bruk av bobler (melee boble på mage om dere sloss mot melee) og Offensiv bruk av HoJ og andre stuns

Druid: enten boomkin eller feral, er viktig med survivability, så for mye catty kan straffe seg, men igjen for lite offensivt (bare bjørning) vil også straffe seg. boomkin er finfin fordi det er høy armor og solig burst samtidig med rask tilgang til cyclone og entangling roots.

Mage: Frost om dere sliter med surviviability, ikke gå elementard+ice block, da bare fokuserer det andre laget på dere andre mens mage'n iceblocker. på en annen side kan offensiv nova, bruk av invisibility, sheep og ice block være fint for magen. Har dere kontroll på overlevelses evnen deres så kan han eksperimentere med flammene, invis+dragons breath er en favoritt i min bok.

 

Dere har alle ganske bra CC i den gruppen og DET må dere utnytte 120%. pass derimot opp for sapping rogues og denslags fyfy.

 

deres nemesislag blir priest+hunter+warrior eller priest+warlock+warrior eller spinoffs av slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte å kjøre arena med en på serveren for en uke siden. Joinet hans team. Jeg er warrior og han hunter. Vi kjenner hverandre ikke noe særlig og gidder ikke/har ikek tid til å kjøre øvingskamper. Aner ikek ratingen men tror den lå på rundt 1200. Meg og han spilte 10 kamper hvor vi vant 2 stk og tapte 8. Vi gjorde det samme denne uken og tapte igjen 8 kamper. Så regner med at det er her vi kommer til å ligge i fremtiden :blush:

 

 

MEN, jeg opprettet et 3v3 lag denne uken. Men det er ikke sikkert dem som er på laget gidder å spille hver uke osv...Om vi ikke spiller i det hele tatt på en uke taper man rating da? Noen som kunne svart meg på dette?

 

Målet mitt er å få 2-3 deler arena-armor. Regner med å måtte bruke en ja 10-15 uker på det. Vil vel strengt tatt kun ha arena armor pga looks:). Forøvrig syntes jeg arenakamper er temmelig kjedelig men men, det gir jo bra reward:)

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Hvis dere ikke spiller en uke eller spiller mindre enn 10 kamper så får dere ikke poeng. spiller dere ikke i det heletatt den uken taper dere ikke rating men får altså ikke poeng.

 

2-3 arenaarmor, når dere ikke spiller ukentlig og dere ligger på 1200 i 2v2 rating er litt pretensiøst. 1200 rating i 2v2 gir hva? 200 poeng? og du snakker om i allefall 6000 poeng verd av armor, det er 30 uker, og langt ut i sessong 2.

 

Mitt tips til deg er at om du synes arenakamper er kjedelig så ikke gjør det, ta deg en snus rundt i BGer hvis du synes det er gøyere, blå pvp settet er nesten like godt som arena armor atm (selv om 2.1 sannsynligvis buffer arena armoren endel) og med full blå armor og et BS våpen eller bare et vanlig instance 90dps våpen, så kan du være en utfordring mot andre, enda mindre pvp seriøse enn deg selv ;)

Lenke til kommentar
Hvis dere ikke spiller en uke eller spiller mindre enn 10 kamper så får dere ikke poeng. spiller dere ikke i det heletatt den uken taper dere ikke rating men får altså ikke poeng.

 

2-3 arenaarmor, når dere ikke spiller ukentlig og dere ligger på 1200 i 2v2 rating er litt pretensiøst. 1200 rating i 2v2 gir hva? 200 poeng? og du snakker om i allefall 6000 poeng verd av armor, det er 30 uker, og langt ut i sessong 2.

 

Mitt tips til deg er at om du synes arenakamper er kjedelig så ikke gjør det, ta deg en snus rundt i BGer hvis du synes det er gøyere, blå pvp settet er nesten like godt som arena armor atm (selv om 2.1 sannsynligvis buffer arena armoren endel) og med full blå armor og et BS våpen eller bare et vanlig instance 90dps våpen, så kan du være en utfordring mot andre, enda mindre pvp seriøse enn deg selv 

 

ok takk for info angående det å ikke spille i det hele tatt på en uke:)

 

joda jeg tok kanskje litt hardt i med 10-15 uker, men regner med å få en rundt 250 arenapoeng hver uke sånn ca og da har jeg arenaskuldrene etter 6 uker:) Det er disse jeg vil ha mest av alt....så kommer det andre med tid:)

 

Joda jeg spiller litt BG pvp så her skal jeg ihvertfall over tid prøve å samle inn alt av epic pvp gear (kappe, insignia etc, bracers) Vanlige BG syntes jeg er svært gøy til tider:)

 

Jeg har allerede BS løvesverdet så våpen er i boks for min del:)

Lenke til kommentar

oh ok....når begynner season 2?

 

bare sånn at jeg vet om jeg må skynde meg å kjøpe et eller annet før utskiftning:)

 

Men jeg håper dem kan vise gearet som kommer i season 2 før det faktisk kommer. Slik at man kan velge den med best look:)

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

jeg har prøvd å lese meg opp på emnet om season 2.

 

Det som er sikkert (blå post) er at dem har klar season 2 gear, så når season 2 kommer får man også nytt gear. Det blir sikkert forandringer både på looks og stats kan jeg tenke meg. Dem sier også at dem ikke vet når season 2 skal starte, men at dem kommer til å gi beskjed ca 2 uker før det inntreffer.

 

For min del er det mest viktig med "looks" på det nye season 2 settet.

 

Jeg har stått i area 52 mange kvelder på rad nå og prøvd arenagear på min warrior. Og jeg syntes det ser fantastisk ut. Så jeg skal skaffe skuldre, chest og hansker. Dem andre delene er mindre viktig for min del, da jeg har matchende farger der fra før.

 

For min del har jeg bare 256 arenapoints, men i dag får jeg vel 250 nye. Uansett er det sikkert season 2 når jeg har nok poeng til dem 3 delene jeg vil ha. Men jeg tror jeg må sikre meg skuldrene med en gang jeg har nok poeng, slik at jeg ikke går glipp av den unike "looken" dem har.

 

Arena er ikke gøy, men det ser unektelig skamfett ut når man ser arenageara warriors i AV og lignende:) Jeg vil bli en av dem:)

Lenke til kommentar

ok, nå får dere en forklaring ang. neste season etc. alt av info som er ute.

 

 

(blue post)

 

Correct, we haven't stated that the second season will begin two weeks after the patch, only that we will give about two weeks notice.

 

With the recent addition of Arenas, we thought we’d share some information to try and answer some player questions as well as address concerns:

 

    * There should be no downtime between Arena Season 1 and Arena Season 2. Arena Season 2 is planned to start the week right after Arena Season 1 ends.

    * There are plans to update all Arena items with each new Arena season. The items for Arena Season 2 are already done and ready to go.

    * Players will be able to save up to 5.000 Arena points at any one time, and currently we do not plan to reset these points with the start of a new Arena Season.

    * The top 0.5% of the teams of each bracket will receive the Netherdrake epic flying mount, as well as the top Arena title. This means that the top 0.5% of the teams in the 2v2 bracket, the top 0.5% of the teams in the 3v3 bracket, and the top 0.5% of the teams in the 5v5 bracket will all receive the Netherdrake and the title.

 

      Every player on these top teams who has played at least 20% of the total games of the team for the Arena Season will receive these rewards.

    * There will be 4 titles total for players to earn. The highest ranked title is for the top 0.5% of the teams. The specific % needed for the remaining 3 ranks will be revealed as they become finalised.

    * This in-game Arena Season is completely separate from the Arena Tournament. Tournament qualifiers will not receive a Netherdrake mount by default.

 

Edit:

Q: What ranks can we earn?

A: There will be 4 titles total for players to earn. The ranking needed for each Arena title is as follows: (Rankings are based by Battlegroup):

% - .5% : Gladiator (and Armoured Nether Drake sent in mail)

.5% - 3% : Duelist

3% - 10% : Rival

10% - 35% : Challenger

 

 

Håper dere ble klokere nå.

Endret av Nvrmind
Lenke til kommentar
Blir det nye arena-gearet mye bedre? Litt kjipt hvis du nettopp har kjøpt masse. :p

8624196[/snapback]

 

Blir like mye forskjell på arena gear s1 og s2 som tier 4 og t5.

 

Arena gearet som er ute nå har lik verdi som tier 4, bare med pvp stat.

samme blir det med season 2 gear, lik verdi som tier 5 bare mer pvp venlige stat.

Lenke til kommentar

Prisen blir sannsynligvis den samme som nå. Dem byttet nok bare ut season 1 gear med season 2 gear. At man må kjøpe gearet er omtent 100% sikkert. Dvs man kan ikke bytte inn sitt season 1 gear.

 

Forskjellen stat-messig er jo sannsynligvis ikke enorm, så om man vil beholde deler av season 1 gear for looks, er dette sikkert mulig uten å nerfe seg inn i evigheten.

 

Når jeg har skaffet nok poeng til skuldrene (1500) skal jeg ta en ny vurdering:)

Lenke til kommentar
Da burde jo også season2 gearet bli dyrere, ellers er det vel litt usaklig at man bare skal få nytt og bedre gear gratis?

8624301[/snapback]

 

i følge hvilken logikk? jeg tror prisene går ut på at et ganske suksessfullt arenalag (5v5) skal kunne skaffe seg ganske mye av settet i løpet av sessongen, på samme måte som det er forventet at et ganske suksessfullt raid guild skal kunne utstyre seg med et ganske fullt t4 sett i løpet av samme periode, for ikke å snakke om masse nonset kos og muligheten til å gå videre når som helst de er klar.

 

om prisene går opp vil det bare lede til at ekstremt harcore arenalag får det mye settet, de som allerede har 2300+ rating, de blir da enda bedre enn de som "bare" har rundt 2000 poeng, også blir de førstnevnte laget bedre og bedre og drar lengre og lengre fra og det blir ikke lengre mulig å konkurrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...