Gå til innhold

Den Store Arena Tråden

Anbefalte innlegg

Lite folk som driver med arena for tiden på dette forumet merker jeg. Ingen poster på 2 måneder? :O

http://wowriot.gameriot.com/blogs/The-Life...65-Less-Popular

Roma Victor over at Gameriot had an eye-opening entry recently that gives some hard numbers to a phenomenon that I'm sure a lot of players have known for a while... fewer people are playing Arenas lately. A lot fewer. About 65% fewer. He perused the Season 5 ArenaJunkies title calculator which allows players to see the cutoff for titles according to Battlegroup and compared the numbers to Season 4 -- a season already notable for having low participation due to its proximity to Wrath of the Lich King and steeper ratings requirements on gear.

The numbers were, as Roma Victor put it, "not pretty". Actually, the numbers were downright ugly. Take, for example, the cutoffs for the Bloodlust Battlegroup, the notorious BG9 where Arena participation has historically been intense. Last season, the top 235 teams in 2v2, top 92 in 3v3, and top 27 in 5v5 brackets were eligible to earn the Gladiator title. This season, those numbers dropped to 93, 36, and 8 respectively. That's a whopping decline in participation across the board in the most active Battlegroup in the US! ArenaJunkies also has numbers from Europe, Korea, and Taiwan and all of them show the same thing -- there are fewer players participating in Arenas than probably ever.

As cool as the new Deadly Gladiator's Frost Wyrm is, significantly less players are going to get it this season which is great for bragging rights but somewhat bad for the game as a whole. Roma Victor broke down the numbers for US Battlegroups and showed how much participation has dropped, with some brackets losing as much as 75% participation from Season 4 to Season 5. He also gives some of his thoughts on how to make Arenas more appealing to more (read: the casual) players. Considering that Wrath of the Lich King made the game much easier and more accessible, it's kind of sad that more players than ever feel alienated by Arenas. It's a truly ironic turn of events in light of how much effort Blizzard invests in that aspect of the game.

Mister litt av hensikten når man må inn i dungeons og hente seg PVP-gear.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Joda har merket at det er mindre spillere i arena for tiden, noe som ikke er så rart siden Naxxramas er den nye welfare-plassen og der får man jo det beste av det beste nesten.

Uansett så var teamet mitt rank 76 (73 teams får gladiator atm) på BGen og i dag leava holy palaen teamet mitt av en eller annen grunn, så tviler det blir noe gladiator på meg denne sesongen :(

Men får se, skal lage et nytt team med en holy pala fra guilden :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Gode resto druids gjør det jo ganske bra i enkelte setups, og med at Death Knights ikke kan fjerne HoTs lenger i 3.1 og burst blir "nerfed" så blir nok de ganske mye bedre, men om de blir best vet jeg ikke. Disc priests er jo ganske lovende også.

Lenke til kommentar
Lite folk som driver med arena for tiden på dette forumet merker jeg. Ingen poster på 2 måneder? :O

Kom igjen mer arena! :D

Er forøvrig veldig interessert i Gladiator Mounten siden den er super lekker, men med ustabilt internet og at man bare kan spille annen hver helg så får man se hva det blir.

I battlegroupen (EU-Rampage) så er det ca. 70 arena teams som får gladiator og jeg ligger atm på 2300+ rating med rundt rank 80. Så får håpe jeg kommer meg opp igjen i tide til season ending.

ka server du spille på å ka kalle du deg:P? spille på rampage sjøl

Lenke til kommentar
Merkelig at ingen spiller arena. Total DK / hpala dominans og crap rewards.

Kunne ikke vært mer enig.. Dk og hpala overalt :( smerte for duo-mage

Noen forslag til mage setup?

Ser at rogue\mage går igjen og igjen og igjen, men det ser så smertelig kjedelig ut :p

Noen som spiller mage med forslag?

Høyeste jeg har kommet med duo-frostmages er 1750~rating, og kunne antageligvis ha avansert litt mer, men dette var tidlig i WoTLK og vi hadde savage\deadly-gear ganske tidlig.

e

Lenke til kommentar
For man kan ikke drive med arena selv om man har under 2k? Eller poste om det?

det blir en helt annerledes arena..

det er mye lettere og mye mere gear diff du kommer inn på da når du er under 2k arena rate..

jeg er over 2k på både warrior min og roguen..

Lenke til kommentar

Jeg tror du glemmer den delen hvor man faktisk må spille seg opp for å få 2k..?

Med mindre du da kjøpte ditt team, og i så fall ser jeg ikke på deg som verdig til å uttale deg om det. (Regner ikke akkurat med du kjøpte det... ;))

Men det du egentlig vil frem til er vel hvor flink du har vært, og hvor dårlige "vi" er som ikke klarer å komme oss over kneipa? :roll:

Lenke til kommentar
Jeg tror du glemmer den delen hvor man faktisk må spille seg opp for å få 2k..?

Med mindre du da kjøpte ditt team, og i så fall ser jeg ikke på deg som verdig til å uttale deg om det. (Regner ikke akkurat med du kjøpte det... ;))

Men det du egentlig vil frem til er vel hvor flink du har vært, og hvor dårlige "vi" er som ikke klarer å komme oss over kneipa? :roll:

neida, men jeg stusset bare over forslag på arena sett ups, men..

alt går ann i følge disse folka som har arena rate under 2k http://www.tehgladiators.com/?p=1

Lenke til kommentar
For man kan ikke drive med arena selv om man har under 2k? Eller poste om det?

det blir en helt annerledes arena..

det er mye lettere og mye mere gear diff du kommer inn på da når du er under 2k arena rate..

jeg er over 2k på både warrior min og roguen..

Men når folk faktisk er under 2k så er det vel greit om diskusjonen dreier seg rundt dette også?

neida, men jeg stusset bare over forslag på arena sett ups, men..

Nå er tråden ganske gammel, og ikke alle her spiller arena for å komme høyest. Spiller med venner og lignende, og spiller derfor ofte med litt rare set-ups.

Lenke til kommentar

Vel 2k rated er vel egentlig bare top 300-400 på de beste bg'sa.

Vet iallfall at 2200 er rank 200 på cyclone.

Jeg som alltid driver fortsatt med arena, dog har ikke spilt aktivt på en mnd eller to..

Beste ranken jeg har fått til i år er 2390 med rank 2 på cyclone. (teamet heter pressure time, rimelig sikker på at det fortsatt finnes, dog jeg er ikke i det atm)

Arena på 1900 og 2400+ er dessverre ganske likt, eneste forskjellen er at deathknights vet hva de driver med på 2400+ og scrub deathknightsa som bare er carried av class ligger mellom 1900-2200..

DK/Pala Hunter/Pala all day long, VIRKELIG skillful 1 ability classes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
ka server du spille på å ka kalle du deg:P? spille på rampage sjøl

Nesgawl 80 Death Knight - The Venture Co

Kjedelig PvP server forøvrig, er så lite arena pvp miljø på serveren :/ Var best ranked på serveren med 2391 rating i en periode, men tapte og falt nedover og healer'n leava meg og nå har jeg laget et nytt team med en ny holy pala og håper jeg fremdeles kan skaffe meg gladiator.

Når det kommer til 2k arena så føler jeg at som death knight så er vanskelighetsfaktoren på 2k som 1700 rating i TBC :p

Endret av Slettet-PJ3x8Q2w
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
tar det chill, spiller bare masse siste par ukene også er glad i boks.

Det som er så fint når man er fotm, nesten free glad om man har gearet lal

Sant nok det, men man trenger nesten et stabilt internett i tillegg, og det er noe jeg ikke har. Så jeg taper mot fjortis folk pga disconnects og 14 tusen freeze laggs som får meg til å blinke fram og tilbake i arenaen som gjør at jeg random LoSer healer og jeg kan ikke gjøre en skit for å unngå å bli nuka :D

Men, kommer meg lett opp til 2k+ med ustabilt hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...