Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet når nye sets(+) og items vil bli lagt til i Arena. Antar at settene som er der nå vil være der en stund.

8309253[/snapback]

Håper det ihvertfall, i og med at det vil ta meg over 3 måneder å få de itemsene jeg vile ha. Dårlig team er kjipt :\

Lenke til kommentar

Noen som gidd å forklare litt hvordan Arena funker?

 

Har ikke sotte meg inn i det, for er nettopp blitt 70..

 

Hører at det koster en del, at man må lage team me noen.. Må eg alltid spille med den eg lager første teamet med? Hvor kjøper jeg meg inn?

 

Og ikke legg til wow sider som sier det, for eg kan ikke lese de fra internett brukeren eg sitter på akkurat no =)

 

Takker for svar

Lenke til kommentar

Jeg kan jo svare raskt på spørsmålene dine.

 

Det koster endel å opprette arena lag, nå husker jeg ikke helt alle prisene men for 5v5 er det 160g (det er 40g per medlem gitt at man er 5) 3v3 tror jeg er 120g og 2v2 er 80g, det er en oppstarts avgift akkurat som guilds som har sin 10g avgift for guild/arena charteret.

 

Du må ikke alltid spille med den du lager teamet med fordi man kan bytte ut medlemmer i arenateamet ditt, men du må alltid spille med de som er på laget ditt for å få lov å gjøre "rated battle" som er de kampene som gir rating og som igjen gir poeng. det finnes en annen modus som er en slags øvingsversjon og som ikke har noe utfall på poengene dine.

 

forøvring fungerer det slik som dette: for at et arenalag skal kunne få poeng på onsdagene må de ha kjempet minst 10 kamper den uken, da vil alle spillere på laget som har kjempet 30% eller mer av kampene den uken få poeng. (er dere bare 2, 3 eller 5 så har jo alle kjempet 100% men om dere har innbyttere så forandres den inndelingen)

 

poeng kalkuleres av hvilken rating dere har, rating er det dere vinner når dere slår et annet lag, taper dere så taper dere også rating. dere starter med 1500 rating og kan justere den opp eller ned, de beste lagene i europa ligger på rundt 2400 poeng for tiden, og det er TUNGT! der finnes hauger av kalkulatorer og grafer som viser hvor mye poeng dere vil få med den og den ratingen, og det er også en stor forskjell mellom hvor mye poeng en 5v5 får framfor en 2v2 (3v3 og 2v2 får bare 70% og 80% respektivt av det en 5v5 vil tjene ved samme rating).

 

Dersom du er med i flere lag, altså både i ett 2v2 ett 3v3 og ett 5v5 eller en blanding av de så vil det laget som gir mest poeng gi det poeng, det stacker ikke altså, men det prioriterer der du får mest poeng!

 

håper det klargjorde litt?

Lenke til kommentar

Asså, Jeg orka bare lese de første 6 sidene og det var mye krangling om mages med PoM og Pyro, Ice blocks, Nuking og slikt men for å bli en god arena spiller må man ta hensyn til omgivelsene. Det er ikke så veldig vansklig å holde seg out of sight fra de classene som har cast time. Man kan gjemme seg fra mages med AP.

 

Noen klasser liker seg best ute i det åpne, som huntere og castere.

 

De som er gode i arena vet når de skal utnytte sine sterke sider og når de andre viser sine svake.

Lenke til kommentar

Laget nytt team på onsdag i 2v2, og må nok si at Warlock med Felguard + Frost Mage med Water Elemental er sinnsykt. Har gått fra 1500 til 2088 i rating på 2 dager. bare tapt 6 kamper og vunnet 77.

 

Er nesten litt for lett å spille med den komboen, eneste teams som er vanskelig er duo rogues og og en del andre setups med rogues. Men vi har begge engi og begge bruker beltet som absorber 4000 og netomatic så stortsett går det greit da også.

 

Er mye bedre en alle andre komboer jeg har prøvd med mage/healer etc, ettersom rating vår ble veldig ustabil når vi hadde høy rating da, spesielt når vi møtte visse class combos. Nå er den mye mer stabil siden vi ikke har vansker mot så mye.

Endret av cve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...