Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Er vel først og fremst priest/UD rogue/UD rogue som regnes som countersetup til RMP og mange warlockteams, fordi prayer of mending er effektiv som fy. Paladins sliter også litt, fordi cleanse er så latterlig svak. Fjerner 1 buff, og etter min erfaring nesten alltid den buffen som ikke betyr noe. Spilte mot RMP en gang, ble sheepa, og hver cleanse fjernet selvfølgelig Winter's Chill.

 

Med en paladin må du vinne gamet fort, ellers vil dots og CoT få dere til å slite mot warlock-teams.

 

 

WRPa - teamet gikk det rimelig dårlig med. En kamerat av meg hadde noen venner som gjorde det bra i 3v3 med setupen på Cyclone, og ville prøve det samme selv. Med en random pala (som gjorde det helt greit) og 3 stykker som ikke hadde spilt med hverandre særlig mye gikk det som det måtte.

 

Joda, det er bare å gi pala/rogue/rogue et forsøk. Klarer dere å slå RMPs så er ratingen rimelig sikra uansett, selv om meningen min er at druid er lettere å spille med, og ikke sliter like mye mot diverse andre teams (hunters for eksempel). Nå nevnte du at du er paladinen, så det er vel ikke et alternativ :p.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle gjerne ha hatt en taktikk for resto druid og hunter, mot warr pala. Vi er da hunter og druid =)

Burde være selvskreven regel?

Altså CC Warr Roots, Cyclon, Trap etc..

Nuke pala viper sting

 

Når pala går bubble full nuke på warrior.

Etter det tilbake til CC warr og nuke pala til win

Lenke til kommentar
Skulle gjerne ha hatt en taktikk for resto druid og hunter, mot warr pala. Vi er da hunter og druid =)

 

Ville kjørt full nuke på palaen til han bruker bubble. Det som er viktig mens paladin'en har bobla oppe er at dere ikke rører warrioren slik at han får rage. En warrior med full helse og full rage er mye farligere enn en warrior med full helse og null rage (doh ;)

 

Når bobla går av paladinen så nuker dere han så hardt dere kan (druid også, siden dere trenger minimalt med healing mot en warrior uten rage)

 

my 2 cents

Lenke til kommentar
Skulle gjerne ha hatt en taktikk for resto druid og hunter, mot warr pala. Vi er da hunter og druid =)

Burde være selvskreven regel?

Altså CC Warr Roots, Cyclon, Trap etc..

Nuke pala viper sting

 

Når pala går bubble full nuke på warrior.

Etter det tilbake til CC warr og nuke pala til win

burde vel helst ha snaketraps slik at det blir vanskligere for paladinen å dispelle viper sting.

Lenke til kommentar

Vil tro at taktikken er ganske lik den vi som discpriest\hunter bruker.

 

Jeg som prest kiter warrior rundt så best jeg klarer, får en scattershot + trap om jeg trenger det til å drikke, her burde også egentlig paladin holdes utenfor los av hunter med en wingclip eller cyclone den(iogmed at dere ikke har fear) slik at den ikke dispeller warrioren.

 

Hunter henger på paladin hele tiden med vipersting osv. Når paladin er oom så nuker dere warrioren når druiden har kontroll, nuke på warrior øker dmg output på den, så han burde ha den bareskintingen klar, masse mana og nok hp til å holde ut.

 

Jeg er ikke på så høy rating men ser ut til å funke bare jeg overlever dpsen til warrioren.

Lenke til kommentar

Spiller selv Paladin/Warrior og Hunter/Resto Druid er kanskje det vanskeligste vi kan møte.

 

Regner med du har scorpion pet, hvis ikke skaff deg det. Poisenen den setter på er meget viktig, det gjør at Paladinen for store problemer med å dispelle viper sting.

 

Ellers er det bare å CC warrioren mest mulig mens dere drainer Paladinen.

Husk å trekke pet tilbake til druiden vis den blir nuket slik at druiden for healt den. Skulle det skje at petten dør så trap warrior samtidig som druiden cycloner paladinen og summon ny.

 

Et smart Paladin/Warrior team kommer til å satse alt på å rushe druiden ned i starten. Så hver obs på å hjelpe å holde warrioren unna med feks scatter shot når han intercepter.

Og druiden bør spare trinketen sin til 6sec stun fra Paladin.

 

Ikke tenk så mye på å nuke en av dem ned. Ihvertfall ikke vis du er standar arena MM specc. La viper sting gjøre jobben å og når Paladinen er tom for mana er så bare angrep det som er i range og seieren er sikret.

Lenke til kommentar

Fordi Druid/Hunter baserer seg på endeløs kiting til Viper Sting enten har fjernet manaen til motstanderen, eller tvunget han til å shapeshifte til bear form for mange ganger.

 

Druiden spammer samme CC-rotasjon i en lang stund.

 

Priest/hunter er mer fast paced. Offencive dispel, fear, mana burn i tillegg til Viper Sting, større burst, healer som ikke kan kite rundt like rett, hvor begge må jobbe sammen for at priesten i det hele tatt skal komme seg ut av meleerange til motstanderen.

 

Priest/Hunter er kunst, mens Druid/Hunter er repetiv spamming til noen gjør feil.

 

Dersom du er hunter med en druidkamerat, eller druid med en hunterkamerat, ville jeg snappet opp en spiller til og kjørt 3v3, eller fikset 5v5. Selvfølgelig min mening, og dersom noen faktisk nyter Druid/Hunter, så værsågod.

 

 

Ang. Hunter/Druid vs. Warr/Pala: Gidder ikke lage en lang "Quicko's guide", Arenajunkies.com har allerede 2 guides der:

 

Dere har overtaket. Pass på fra starten av at pettet IKKE DØR, fordi det vil gjøre det mye mer rolig for motstanderen. La druiden poppe ut av stealth tidlig for å hindre burst på pettet, og beskytt druiden fra gibs. Er dere så uheldig at pettet dør, så få pettet tilbake mens dere CCer (4 sek cast).

 

Root warrior, kast hunter's mark rank 1, FF rank 1, Insect Swarm +(Serpent sting) på begge targets, og ønsk paladinen lykke til med dispels av CC/Viper Sting. Etter første runde med debuffs er over har paladinen mest sannsynlig så mange stacks scorpid poison fra pettet at det kun er vits å spamme debuffs på warrioren. Kaster han Blessing of Freedom, dispeller dere med Arcane Shot, eventuelt Cyclone. Paladinen går OOM relativt fort, og matchupen regnes som relativt lett for Druid/Hunter-laget.

 

Mer info:

http://arenajunkies.com/strategy/2v2/Dru_Htr_vs_Pal_War/

http://arenajunkies.com/strategy/2v2/Dru_Htr_2_vs_Pal_War/

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...