Gå til innhold

Tec+CPU+GPU på ein dual raditator?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt litt tanke om å kjøle ned CPUen min med TEC element. Men så er det vel slik at vannkjølinga mi må klare å fjerne vekk varmen frå CPU+TEC, og det blir mange watt det. Eg vil tru at ein Dual raditator klarer det, men kva om eg sette inn ein GPU blokk + X1950XTX. VIl raditoren klare det?

Tenke på MCW6500-T™ CPU Cooler. Får ikkje til å sende link...

Edit: Link http://www.swiftnets.com/products/mcw6500-T1.asp

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører nå CPU, NB, GPU og et 230W tec på en dualrad. Med load på alt ligger jeg på ca. 30 grader på vannet med en vifte (som ikker går for fult). Det er da ikke lydløst, men det er heller ikke irriterende høyt (dette blir da helt individuelt, håpløst å forklare imho :p ).

Lenke til kommentar

Hvis du vil være sikker sprayer du hovedkortet på baksiden med Conforming Spray (PL2)(husker ikke hva det heter på Norsk).

Så dekker du et stykke rundt socketen med neglelakk.

Så tar du vaselin i socket'en, og evt. et godt stykke rundt den.

Så tar du vaselin på baksiden, under socket'en.

Neste skritt er da å kjære til armaflex som passer rundt socket.

For å dekke til vaselinen bak bruker du et stykke armaflex som du fester med en med festeplate.

Dette er kanskje alt for mye for 0 grader, men dette er da isolering :)

Lenke til kommentar
Nei, huff, blir det sååå mykje isolering ved 0 grader:s

Eg trudde at det var mykje mindre, men det du seier er meir retta til ekstrem kjøling...

8067134[/snapback]

En kan aldri isolere for mye. Selv har jeg isolert alle hk'ene mine, selv om di går på luftkjøling :roll: Bare for utebruk da.. :cool:

Lenke til kommentar
Trenger da ikke så mye. Vaselin i/rundt sokkel (og litt på baksida). Samt litt armafleks slik at du får det lufttett. Det du trenger følger jo med blokka.

Todda: Hvorfor har du isolert dem når du kjører luft egentlig? :p

8067779[/snapback]

Vis jeg er ute, og redd for kondens :p I tillegg er det kjekt, ligger som en beskyttende hinne for 3 åringer og skrujern. Og så ser det litt pro og stilig ut da :innocent: Jaja.. Blir snart vatnkylning på mej, har bestilt for leeenge siden, men det har ikke komt.. :ohmy: Da blir det raddis i chillbox\ut vindu og kondens som bare f. Skal bli morsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...