sliresopp Skrevet 7. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2002 hvordan klarer jeg innstalere win98 på en maskin. Kun med exstern cd tilkoplet med PCMCIA kort.... finner jo ikke den i DOS...... haster-haster-haster-haster Lenke til kommentar
abene Skrevet 7. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: hvordan klarer jeg innstalere win98 på en maskin.Kun med exstern cd tilkoplet med PCMCIA kort....finner jo ikke den i DOS...... En mulighet er å lage en oppstartdiskett med CD-ROM støtte: http://www.windows.no/win_bood.php Har maskinen kanskje ikke diskettstasjon heller? Lenke til kommentar
sliresopp Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. desember 2002 har prøvd med oppstartsdiskett men den finner ikke cd romen , sikkert pga att den er pcmcia Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2002 Har du rette driverne da? Lenke til kommentar
abene Skrevet 7. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: har prøvd med oppstartsdiskett men den finner ikke cd romen , sikkert pga att den er pcmcia Mulig det, men på siden jeg refererte til er det beskrevet hvordan du kan editere oppstartfilene slik at maskinen finner CD-ROM. Du vet jo ikke om dette virker før du prøver. Lenke til kommentar
ols Skrevet 8. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2002 hvis du ikke finner dos pcmcia drivere, må du vel bite i det det sure eplet og ta omveien gjennom win95 fra disketter..... det er sikkert en morsom hobby å holde på å lage slike disketter selv. de gamle settene er sikkert tvers gjennom korrupte.... Lenke til kommentar
abene Skrevet 8. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: hvis du ikke finner dos pcmcia drivere, må du vel bite i det det sure eplet og ta omveien gjennom win95 fra disketter..... det er sikkert en morsom hobby å holde på å lage slike disketter selv. de gamle settene er sikkert tvers gjennom korrupte.... http://www.bootdisk.com/original.htm Lenke til kommentar
joac Skrevet 8. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2002 Hadde samme problemet som deg ifjor da jeg prøvde dette trikset på en gammel IBM Thinkpad 560X. Som noen er inne på på du fikse deg en oppstartsdiskett som laster drivere til både PCMCIA kortet og til CD-ROM din. Grunnen til dette er at oppstartsdiskettene til windows kommer med et sett standard drivere for CD-ROM, som typisk ikke dekker spesialtilfeller som PCMCIA og heller ikke alltid SCSI. Sannsynligheten er stor for at du finner slike disketter på nett, og ihvertfall er den stor for at du finner noen som har gjort akkurat det samme som deg hvis du bare søker litt rundt på google eller noe. Selv måtte jeg komponere meg min egen, det var ikke så veldig vanskelig, men det betinger at du finner dos drivere. Lykke til. Lenke til kommentar
TomSch Skrevet 8. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2002 Heisan Jeg hadde samme problemet som deg, og jeg måtte låne meg en BackPack CD-rom (paralellporten) Den startes fra DOS, slik at du får kopiert inn de nødvendige filene. En slik BackPack får du helt sikkert låne på InfoCare eller Elkjøp. Lykke til Lenke til kommentar
mokkel Skrevet 10. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2002 jeg hadde prøvd med oppstartdiskett til win98, da disse har et bra oppsett med drivere. mvh morten Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 14:02, skrev mokkel:jeg hadde prøvd med oppstartdiskett til win98, da disse har et bra oppsett med drivere. Prøv å les alle postene før du poster. Oppstartsdisketten til Win98 har ikke støtte for CDRom stasjoner som er koblet til PCMCIA slot'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå