Gå til innhold

Demo av Command & Conquer 3: Tiberium Wars (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når det gjelder Supreme Commander så er det veldi...............

BTW så er ikke Supreme COmmander oppfølgeren til Total Annihilation, spillene deler mye likt, men er ikke "i slekt"

8042699[/snapback]

Nei.. det har blitt laget et par utvidelser til TA i sin tid. Men de ble heller ikke noen store hit. TA: Kingdoms ble lansert i 1999 og var det siste spillet i serien som brukte TA navnet. For når Cavedog som opprinnelig laget TA ble kjøpt opp av Atari så fulgte retten til å bruke TA navnet med på kjøpet. Men designeren av spillet (Chris Tylor) og en del av de som var med på å utvikle TA dannet sitt eget selskap. Navnet på selskapet er Gas Powered Games, og som de fleste sikkert har fått med seg så er det Gas Powered Games som har laget Supreme Commander. Så Chris Tylor har et glimrende konsept til et spill, men kan ikke kalle det Total Annihilation siden Atari har rettigheten til navnet. Så han kaller det Supreme Commander. Det er ingen offisiell oppfølger til TA, men så nærme du kommer uten å bruke TA navnet.

Når du sier at spillene deler mye likt men ikke er i slekt.. er dette ut fra dine egne erfaringer med TA? For jeg kjenner igjen stort sett alle deler av spillet. Du har en "Commander", du har samme type bygg.. samme type måte å få resurser på, samme enheter, samme spillestil, samme "story".. Hva var det som ikke var likt ?

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Hva var det som ikke var likt ?

Mye som er likt, skal ikke nekte for det ;)

Det er ingen offisiell oppfølger til TA, men så nærme du kommer uten å bruke TA navnet.

Er vel det som er det da :)

Er fan av TA fra før så at dette kom gleder meg...

Er bare trøtt og kverulerende eller noe :p

Lenke til kommentar

En ting jeg savnet litt i dette nye C&C 3 var hvordan du plasserte ting. Jeg er litt fan av å ha godt organiserte baser med høy grad av struktur. Jeg liker å plassere ting inntil hverandre for å få oversikt og bruke plassen på en best mulig måte. Men uansett hvor hardt jeg prøver i C&C 3 så blir det rotete. Bygg ligger hulter i bulter og jeg har ikke oversikt over hvor ting er. Jeg føler jeg mangler muligheten til å zoome enda litt lenger ut og få en bedre oversikt også. Kanskje bare meg.. men dette er ting jeg kommer på som er litt småplukk. Men ellers et ganske ok spill. Mulig dette spillet havner på spillhyllen sammen med originalen ;)

Lenke til kommentar

hold inne knappen og dra musa før du slipper, da roterer du bygningen.

Likte dette svært godt. Fikk den gode gamle command and conquer-følelsen!

Kjører glatt som issen til kane med ALT på max i 1650x1080. Har et 7950-kort og intel core 2 duo 2.4 ghz. 2gb ram. Apropos ram.. Jeg er MEGET positivt overrasket over loadetidene, de er jo praktisk talt ikke tilstedeværende!

Lenke til kommentar

Om folk ikkje seeder på torrents så er det jo ikkje rart det gjekk treigt hos meg med Get. Når eg seeda med Lyselinja mi så gjekk den konstant i 10MBit upload.

Kanskje det er på tide å droppe FTP og innføre ratio system på torrents? Så kan dei som må vere kjipe heller gå ein anna plass og lasta ned....

Lenke til kommentar

Dobbelklikker du på en enhet, velger du alle enhetene av samme type innenfor skjermbildet men ikke absolutt alle enhetene. Dette visste du kanskje..

Spilte demoen litt i går. Gikk glatt på 1920x1200 med alt grafikk på topp (specs i profil). Som flere har nevnt, så krever ikke dette spillet en übermaskin for å kjøre pent, noe utviklerene scorer høyt på. Det jeg ikke var så veldig imponert over var grafikken egentlig. Joa, pene bygninger og lyseffekter men det er jo egentlig bare det. Det jeg derimot likte godt, var HD-sekvensene i spillet.

...og jeg har absolutt ikke savnet silos :hrm:

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

vil jeg kunne kjøre det på min eldre maskin?

XP2500+ @ 2800+

2GB ram

Blodklokket 9600pro

forventer ikke kongegrafikk med et slikt oppsett, men bare jeg får kjørt det sånn noen lunde laggfritt så er jeg fornøyd.

Hvis dette vil funke på min maskin er dette det første spille jeg faktisk kommer til å kjøpe i min sjørøverkariære. :scared:

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Jeg tror du vil kunne kjøre det glatt under visse omstendigheter og kvalitetsinstillinger. Nok minne er viktig men CPU vil kanskje komme litt kort under store kvantum av enheter i krig.

Prøv det ut, oppforderer deg til å laste ned fra Gamer.nos torrentlenke.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Noen som har funnet en "velg alle units av samme type"-knapp?

Tidligere har E vært godknappen når man ville velge flere units av samme type. Brukte ikke mye tid til å bli kjent med de nye kontrollene, men de må jo ikke fjerne god-knappene :)

8043304[/snapback]

I Zero Hour kan du bruke q for å merke alle på skjermen, og dobbeltklikke q for alle på brettet. Trykker du på en unit og deretter w, markeres alle av den uniten. Det er sikkert noe lignende i dette også.

Lenke til kommentar

Jo, den gode, gamle C&C-følelsen er tilbake:

Silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..silos needed..

:wee:

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig så var dette noko heilt anna enn Supreme Commander. Synes grafikken er heilt fin og eg kjører det fullt i 1600x1200 med alt på maks.

Har Geforce7800gs og p4 2.9ghz

Derimot så synes eg hud'en var altfor stor og rotete. Men inntrykket av single player var ganske bra! Ellers trur eg vil halde meg til SupCom når det kjem til multiplayer :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...