mbst Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 http://www.angio.net/pi/piquery I'm in heaven.. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Det var meget interessant. Jeg kunne bare de tusen første desimalene fra før, nå kan jeg lære meg noen fler! Lenke til kommentar
mbst Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Ja ikke sant! Å kunne slikt kommer alltid godt med. Alt fra å briljere på jobbintervju til å imponere entiteter av det motsatte kjønn under passende sosiale omstendigheter. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Ja. skikkelig artig ka som finnes der... Hvis noen lurer på hva telefonnummeret mitt er, så bare sier jeg at "det står i pi" :smile: BTW; Hvis du åpner et flash image fra en nokia telefon i en hex editor, kan du finne hexkodene 0BADFACE og DEADBEEF. Noen av programmererene har sikkert det litt gøy... :smile: Lenke til kommentar
Bach Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Burde jo vært en utfordring til skarpe folk her på forumet. "Alle" kan jo sette seg ned å regne desimaler. Hva med å finne en kur? Perserne brukte en brøk som var veldig bra, men de kom ikke i mål de heller. Prøvde en gang noen utregninger med Pi som grunntall, men kom ikke helt hjem jeg heller. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 01:40, skrev Bach:Burde jo vært en utfordring til skarpe folk her på forumet. "Alle" kan jo sette seg ned å regne desimaler. Hva med å finne en kur? Perserne brukte en brøk som var veldig bra, men de kom ikke i mål de heller. Prøvde en gang noen utregninger med Pi som grunntall, men kom ikke helt hjem jeg heller. Pi er dessverre et irrasjonelt tall, og kan ikke uttrykkes eksakt ved en brøk. LeD Lenke til kommentar
Bach Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Skrev jo at perserne prøvde men ikke kom i mål. Problemet er ikke nødvendigvis Pi, men å konstruere sirkler som "biter seg i halen". Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Sjekk fra position 4812.... hehehe!! Overraskelse! :smile: _________________ Eye of The Tiger! [ Denne Melding var redigert av: Tigeren på 2002-12-08 04:14 ] Lenke til kommentar
alexholm Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 How l33t Btw: Kanskje en sirkel "biter seg i halen" når tall sekvensen begynner omigjen... at man finner 31415... regla på nytt senere uti Pi Og at den blir helt lik som den begynte med. Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Tror jeg må teste å lage et JAVA program som regner ut x antall desimaler av e... Tallet kommer ut av den uendelige rekken 1/n! fra 0 til uendelig.. morsomt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå