Yaricks Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei, noen som har en bra PHP text editor for Mac? Takler ikke å kjøre dreamweaver, da det går såå siiiiiiinsykt treigt, kunne brukt text edit, men må ha ett program som teller linjer, og fargekoder php script! Anyone? Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Du bør teste TextMate En utrolig god editor som fungerer med de aller fleste språk! Dette programmet har linjeteller og fargekoder. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg støtter Gabi. TextMate er den beste editoren jeg har brukt. Den slår Notepad2 og Notepad++ fra PC langt ned i støvlene. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Gratis og bra: http://tacosw.com/htmledit/ Mest giret mot HTML, men fungerer fint med PHP også. Fargekoding og linjenummerering fungerer out-of-the-box. Mer avanserte funksjoner for PHP krever noe mer: PHP Support (requires installation of PHP Command Line Interface) * Preview and Live Preview of executed PHP code. * Check PHP syntax. * Check syntax of HTML from executed PHP code. Endret 28. februar 2007 av TopDog Lenke til kommentar
iDude Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Får foreslå vim jeg da Tung å lære, men bra når den sitter Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Skal teste HTML edit! Takk! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Får foreslå vim jeg da Tung å lære, men bra når den sitter 8048847[/snapback] vim er bare barnet i forhold til emacs. Ikke at jeg anbefaler noen å lære seg emacs da Jeg anbefaler selvsagt Textmate, koster noen kroner men er virkelig verd det. Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Jeg bruker Zend Studio.. Koster noen kroner, men.. Jeg fikk det i Bursdagsgave.* * ehm, okei da.. Skal ikke si noe mer om det. Ellers så er også TextMate ganske bra om du ikke vil ha noe veldig avansert. Endret 4. mars 2007 av tommyeggen Lenke til kommentar
iDude Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Får foreslå vim jeg da Tung å lære, men bra når den sitter 8048847[/snapback] vim er bare barnet i forhold til emacs. 8061488[/snapback] Pølsevev, og her er beviset http://www.tarunz.org/~vassilii/srom/ Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Min stemme går til TextMate også. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Brukte Adobe GoLive som jeg fikk gratis fra skolen jeg går på, men synes det er litt tungt og litt mye bloat for å si det sånn. Et fint gratis alternativ var da Taco som gjør det den skal, men ikke mer. Holder lenge for de fleste vil jeg tro. Om man ønsker flere funksjoner og kanskje støtte for flere script, så kan man jo investere 250-300kr i TextMate Edit: Kan også nevne at jeg har testet litt emacs, men helt seriøst - det tar for lang tid å lære. Endret 20. april 2007 av Meldarion Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg hater Adobe GoLive! Makan til drit skal man lete lenge etter. Jeg brukte Taco fram til jeg ble tipset om TextMate. Nå vurderer jeg å kjøpe en fullversjon Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Etter å ha blitt tipset om open source alternativet Smultron, så har jeg fått en ny favoritt. Den har syntax highlighting for nesten alt mellom himmel og jord, og har et veldig pent og intuitivt grensesnitt. Også har du en "tabs" funksjon i venstre marg, så flere filer dukker ikke opp i flere vinduer = mindre rot. Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg elsker nye Coda. Nydelig å bruke på siden min, hvor jeg kan kode alle filer i programmet. I tillegg ser det utrolig pent ut. Ellers bruker jeg TextWrangler til å kode, og CSSEdit til CSS-stilarkene. Strålende programmer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå