Gå til innhold

Ps3 og xbox 360 selger ikke som forventet

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

1up-gutta snakka om MS' reduserte shipping-planer i en podcast for litt siden. De mente grunnen var denne nye 360-versionen det går rykter om. Var visst vanlig i bransjen å la butikkene "tømme lagrene" før en offentliggjorde en ny version som potensielt kunne gjøre det vanskeligere for butikkene å kvitte seg med de "gamle" modellene de hadde på lager. Blir spennende å se hva MS foretar seg i tiden fremover. :)

8036168[/snapback]

Ja det er jo kanskje enda et tegn på at ryktene stemmer, hvilken dato skulle de begynne å selge disse nye? Sa ikke ryktene 1. mars? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Wii kommer til å selge bedre enn Gamecube, men så snart de 15 millionene med Nintendo fanboys og de resterende 10 millionene som kjøper den fordi kontrollene ser morsom ut har gjort innkjøpet sitt så begynner det nok å gå litt saktere for Wii.

Xbox 360 og Wii som er de to konsollene jeg har kommer til å ende bak PS3 til slutt, fordi i den store sammenhengen så appelerer ikke spillene på Wii like mye til personer mellom 18-30 år som er hovedkjernen av spillere.

Selv tror jeg ikke jeg kjøper en PS3, men kommer den i nærheten av å være like genial som PS2 er og var og prisen går drastisk ned så er muligheten for innkjøp til stede.

Lenke til kommentar
Men HD grafikk vil faktisk bestemme her.

8036283[/snapback]

Nei det vil det nok ikke. Som jeg før har sagt, HD grafikk er en novelty, og man slutter raskt å bli imponert over HD grafikk. Det som vil bestemme her er, som ofte før, spillene. HD grafikk er det som har minst å si.

8036312[/snapback]

Man slutter å bli imponert over HD grafikk like fort som man slutter å bli imponert over Wii-kontrolleren kanskje?

Lenke til kommentar

Kanskje jeg går litt OT nå, men kan noe forklare meg hvorfor wii gir så utrolig bra underholdningsverdi?

Jeg har selv hatt en wii siden launch.

Spilte wii sports i ca. 3 dager. Zelda i en uke før det var runnet og siden har den samlet støv.

Virker som om alle synes den er så fantastisk langt utover dette tidsrommet.

Må da være flere enn meg som er skuffet??

At wii har dårlig grafikk bryr meg veldig lite da jeg for tiden i stedet spiller ff6 på gba, men wii har faktisk enda færre gode spill enn ps3 på nåhverende tidspunkt ( 1 mot 2 :p)

Ok wii har rayman, og wii har wario ware.. men dette er spill som er morsomme ca. 2 dager. Dette synes jeg på ingen måte er verdt 5-600kr.

Det jeg ser frem til i hvertfall er paper mario i april, da blir den brukt litt igjen, men inntil da så frister det ikke å nærme seg wii kontrollen

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

8036283[/snapback]

Nei det vil det nok ikke. Som jeg før har sagt, HD grafikk er en novelty, og man slutter raskt å bli imponert over HD grafikk. Det som vil bestemme her er, som ofte før, spillene. HD grafikk er det som har minst å si.

8036312[/snapback]

Man slutter å bli imponert over HD grafikk like fort som man slutter å bli imponert over Wii-kontrolleren kanskje?

8036496[/snapback]

Kanskje... Men HD-grafikk kan jo forbedre seg. Wii-kontrolleren kommer sannsynligvis til å være som den er hele tiden.

Lenke til kommentar
Tror Wii kommer til å selge bedre enn Gamecube, men så snart de 15 millionene med Nintendo fanboys og de resterende 10 millionene som kjøper den fordi kontrollene ser morsom ut har gjort innkjøpet sitt så begynner det nok å gå litt saktere for Wii.

Xbox 360 og Wii som er de to konsollene jeg har kommer til å ende bak PS3 til slutt, fordi i den store sammenhengen så appelerer ikke spillene på Wii like mye til personer mellom 18-30 år som er hovedkjernen av spillere.

Selv tror jeg ikke jeg kjøper en PS3, men kommer den i nærheten av å være like genial som PS2 er og var og prisen går drastisk ned så er muligheten for innkjøp til stede.

8036475[/snapback]

Hvor mange Wii'er skal bli solgt da? :p Dersom de selger 25mill så fort som mulig, vil de jo ligge laaangt forran 360 og ps3!

Og, selv er jeg langt ifra skuffet over Wii sålangt... Det var egentlig akkuratt slik jeg forestilte meg at det kom til å bli de første månedene.. Med å spille gjennom Zelda og spille litt sports.. før den samler litt støv, før det kommer gode spill.. :) Imellomtiden her kjøpte jeg med en 360, for å drepe ventetiden på gode spill til Wii.. Men, skal kjøpe Excite truck snart, så da blir nok Wii i full gang igjen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Må da være flere enn meg som er skuffet??

8036559[/snapback]

Jepp, det er jeg også. Fikk låne en Wii av en kamerat som skulle jobbe i utlandet ut mars, og jeg har egentlig knapt rørt konsollen. Zelda syntes jeg var best på GC, og WiiSports er kjempemorsomt - dersom man er flere enn én. Lovte ham at jeg skulle kjøpe et nytt spill til ham også, men hver gang jeg går inn i en butikk og ser på utvalget blir jeg bare trist. Kommer nok til å gå for ExciteTruck, selv om det egentlig ikke frister. Eller muligens et gavekort, til det kommer noen skikkelige spill. :hmm:

Kanskje... Men HD-grafikk kan jo forbedre seg. Wii-kontrolleren kommer sannsynligvis til å være som den er hele tiden.

8036572[/snapback]

Der er jeg 100% sikker på at du tar feil. Wiimoten har mye ubrukt potensiale i seg, og etterhvert som tiden går, vil vi se mange nye og utrolige måter å bruke den på.

Lenke til kommentar

Januar - Februar- Mars - April er alltid perioder med spilltørke. Heldigvis kan VC på Wii supplere oss med gode klassikere på Virtual Console. Og ein treng ikkje HD for å nyte dei, her er det nostalgi som gjeld. Eg forstår godt at dykk er oppgitt over spelutvalget på ca. alle konsollar akkurat no, men slik er det kvart år og egentlig ingen overraskelse. Om nokon månedar er nok Wii i full sving igjen heime hjå meg, men akkurat no lar eg han få ein velfortjent pause.

Lenke til kommentar

De er kanskje lei av Wii fanboys som oppfører seg som eiere av andre konsoller ikke eier smak i spill og bare er ute etter eyecandy. Kan trygt si jeg blir provosert over å se folk generalisere gruppen jeg befinner meg i som HD kåte nikke dukker.

Lei av gamepaden? Hvordan da? Jeg er ikke lei mus og tastatur, men så sitter jeg ikke å leker med de heller da men bruker de til å spille morsomme og bra spill. Mange ser ut til å tro det er en slags motsetning når det gjelder grafikk og gameplay uten at jeg kan forstå hvorfor. Har de som sitter å lager modeller, teksturer og animasjoner SÅ mye å si når det kommer til det faktisk gameplayet å gjøre?

PS3 og 360 eiere blir nesten anklaget for å legge alt sin tillit til hardware i sine favoritt bokser mens Wii eiere, som legger sin lit til utnyttelse av kontrollen skal være frifunnet fra slikt. Hvorfor? Og hva er galt med å få "gamle" spill? Om vi får spill som er lik de vi fikk for 3-5 år siden så må da det bety at vi blir underholdt av de? Jeg vil ha nye skytespill, nye snike spill nye ditt og datt. Men nye, revolusjonerende spill da? Jo, vil ha de og, men å påstå det er negativt at jeg finner "old school" shooters underholdene er rett og slett lavmål.

Og for å sittere en her på formuet: Bush må dø!

:ph34r:

Lenke til kommentar

8036283[/snapback]

8036312[/snapback]

Kanskje minst å si for deg ja, men ikke mange andre. Faktisk å vil mennesker ha ting bedre og bedre. Bare se på en helt vanlig borger som skal kjøpe seg tv. Hva velger han? Flatskjerm med den beste oppløsningen. Så skal han ha konsoll. Hva velger han? Jo selvfølgelig den som har best oppløsning og best grafikk. For hvordan du enn vrir og vender på det, så er det faktisk grafikk som har mest å si for spill. Ville du seriøst spilt Doom 3 i 640*480 oppløsning hvis det bare kom i den oppløsningen? Nei det ville du ikke. Så hvorfor gidder man å spille wii i SD grafikk når man kan spille PS3 og Xbox360 i grafikk som virkerlig er fin og se på og hvor man får MYE mer detaljer? Hjelper ikke å si at spiller er så bra så bra. Doom 3 er veldig bra det oxo, men det hadde ikke hjulpet fordi jeg hadde ikke giddi å spilt det i 640*480 oppløsning.

Dessuten virker du som en usannsynlig wii fanboy etter hva du mener og sier og måten du beskytter den med ditt liv. Så derfor er det umlig å diskutere noe med deg egentlig. Med tid så vil du skjønne - når du selv har fått deg en ordentlig flattv - at man trenger noe mer enn bare en veivende kontroll.

Lenke til kommentar
xbox360 er kommet for å bli. Med alle muligheten og den tett linken til windows så er det umulig at den kan gå dukken. Kjekt å være verdens største selskap da vettu.

Wii kommer til ende opp som gamecube. Alle syntes kontrollerne er morro, men vil ganske snart bli lei rett og slett og begynne å kreve HD grafikk så snart de får seg flatskjerm. Har selv hatt wii og 42" og det er ikke noe morro. Trodde vi verden gikk fremover ikke bakover åsså.

PS3 kom for seint og har innebygget blueray. Det er et minus. Kunne de ikke bare hatt DVD og latt folk bestemme selv om de ville ha blueray eller ikke? Men tipper at etterhvert som tiden går og prisen på den går nedover så vil den holde seg i live og være en konkurrent til microsoft.

Så enda en gang så vil sony og microsoft krangle, mens nintendo er for spesielt intresserte. Tror jeg hvertfall da. Alt kan jo skje. Men HD grafikk vil faktisk bestemme her.

8036283[/snapback]

Nå er jo faktisk Microsoft betydelig mindre enn Sony da...

Lenke til kommentar
Lei av gamepaden? Hvordan da? Jeg er ikke lei mus og tastatur

8036878[/snapback]

Jeg spurte enkelt og greit om folk var lei av gamepad siden de tydeligvis går lei av Wii kontrollen.

men så sitter jeg ikke å leker med de heller da men bruker de til å spille morsomme og bra spill.

8036878[/snapback]

Sist jeg sjekket så var spill konsoller (inkludert allt av gamepads og spill) under kategoriene "leker".

Sier du at spill som spilles med Wii-motes ikke kan være morsomme og gode spill? Må det være en classic gamepad?

Mange ser ut til å tro det er en slags motsetning når det gjelder grafikk og gameplay uten at jeg kan forstå hvorfor. Har de som sitter å lager modeller, teksturer og animasjoner SÅ mye å si når det kommer til det faktisk gameplayet å gjøre?

PS3 og 360 eiere blir nesten anklaget for å legge alt sin tillit til hardware i sine favoritt bokser mens Wii eiere, som legger sin lit til utnyttelse av kontrollen skal være frifunnet fra slikt. Hvorfor? Og hva er galt med å få "gamle" spill? Om vi får spill som er lik de vi fikk for 3-5 år siden så må da det bety at vi blir underholdt av de? Jeg vil ha nye skytespill, nye snike spill nye ditt og datt. Men nye, revolusjonerende spill da? Jo, vil ha de og, men å påstå det er negativt at jeg finner "old school" shooters underholdene er rett og slett lavmål.

Nå tror jeg du ror litt for langt her. Tror ikke noen har sagt "nei takk" til god grafikk, men folk vil heller se mer nytenking innen kontroller og hvordan spill styres.

For å vri litt på det du sa: Hvorfor trenger vi bedre grafikk når vi fikk god underholdning av den gamle "dårlige" grafikken?

Er det ikke bare positivt om Wii-moten åpner opp for nye måter du kan spille de "old school" skyte spillene dine?

Jeg tror og håper Wii vil levere bedre grafikk enn last gen (Gamecube/Xbox/PS2), men det vil tiden vise. Gamecube leverte grafikk på linje med Xbox/PS2 så hvorfor skal ikke Wii greie noe bedre når det sies at den skal være 50% kraftigere enn GC?

Lenke til kommentar

Greit Wii selger bra. Problemet er at spill salget på maskinen ikke er all verden. Hvert eneste storspill på 360 er jo omtrent garantert million selgere.

I Japan selger bare Wii sports og Wii play. Zelda er ikke i nærheten der engang.

I amerika og sikkert her også, nesten bare Zelda siden Wii sports følger med. Tror mange av de som kjøper Wii ikke er blant de største spill kjøperne akkurat.

PS3 sliter på alle områder. Blir kanskje reddet her i Europa.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kanskje minst å si for deg ja, men ikke mange andre. Faktisk å vil mennesker ha ting bedre og bedre. Bare se på en helt vanlig borger som skal kjøpe seg tv. Hva velger han? Flatskjerm med den beste oppløsningen. Så skal han ha konsoll. Hva velger han? Jo selvfølgelig den som har best oppløsning og best grafikk. For hvordan du enn vrir og vender på det, så er det faktisk grafikk som har mest å si for spill. Ville du seriøst spilt Doom 3 i 640*480 oppløsning hvis det bare kom i den oppløsningen? Nei det ville du ikke. Så hvorfor gidder man å spille wii i SD grafikk når man kan spille PS3 og Xbox360 i grafikk som virkerlig er fin og se på og hvor man får MYE mer detaljer? Hjelper ikke å si at spiller er så bra så bra. Doom 3 er veldig bra det oxo, men det hadde ikke hjulpet fordi jeg hadde ikke giddi å spilt det i 640*480 oppløsning.

Dessuten virker du som en usannsynlig wii fanboy etter hva du mener og sier og måten du beskytter den med ditt liv. Så derfor er det umlig å diskutere noe med deg egentlig. Med tid så vil du skjønne - når du selv har fått deg en ordentlig flattv - at man trenger noe mer enn bare en veivende kontroll.

8037244[/snapback]

Så klart folk vil ha bedre og bedre ting, men det gjelder ikke alle.

Min mor hadde ikke sett forskjell på en TV til 15 tusen og en TV til 5 tusen uten at du setter dem ved siden av hverandre og peker og forklarer forskjellene.

Ønsket hadde så klart vært om Nintendo hadde greid å måle seg på grafikk planet og, men slik er det desverre ikke.

Jeg tror nintendo gjorde rett i det de har gjort med Wiien, uten å gå mer inn på den saken nå.

Lenke til kommentar
Lei av gamepaden? Hvordan da? Jeg er ikke lei mus og tastatur

*

Jeg spurte enkelt og greit om folk var lei av gamepad siden de tydeligvis går lei av Wii kontrollen.

Nå er det litt forskjell på vanlige konsoller og wii ettersom wii mer eller mindre er basert på wiimoten. Dersom wiimoten blir kjedelig har ikke wii mye å stille opp med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...