Gå til innhold

På tide å renske opp i Norge...

Anbefalte innlegg

Jeg er definitivt ikke på venstresiden i norsk politikk.

Har aldri anklaget deg for å være på venstresiden, så slem er jeg ikke.

Er du så sikker på det? Hvorfor sammenligne med krigen? Se på hva nordmenn gjør når de drar på ferie (spesielt fyllaturene til ungdommen). Det er kulturen og ikke menneskene som er problemet.

Du unskylder dems oppførsel med at de kommer fra krigsherjede områder. Norge var under krig i fem år og holdt ut. Når krigen var over sprengte vi ikke landsmennene våres i fillebiter, vi bygde opp landet og resultatet ser vi idag.

Men det er en forklaring. Og et godt argument med at man må ha en skikkelig integreringspolitikk som spesielt sørger for at mennesker med traumatisk bakgrunn ikke faller utenfor og går bananas i det norske samfunnet.

Nå er jeg kritisk til innvandring fra Afrika og Midtøsten, Norge overlever nok helt greit uten det. Du har rett i at Integreringspolitikken ikke virker idag, derfor er det enda viktigere at vi ikke pøser på med flerre av disse inn i samfunnet og konsentrer på dem som allerede er her.

Må være 7 av 10 dømte. Da de fleste voldtekter aldri blir oppklart og de fleste skjer i hjemmet så er det vanskelig å finne en skikkelig statistikk. Men det er ikke ens etnisitet som avgjør om man blir voldtektsmann eller ikke. Det er omgivelsene man lever livet i.

Kan like gjerne være innvandrere som står bak mange av dem som ikke blir dømte. 7 av 10 er uansett et sykt tall og enda sykere når man tenker på hvor mye færre dem er enn Nordmenn. Beviser igjen hvor utrolig dårlig integreringspolitikken er, enda slipper vi inn fler.

Uten innvandring kan du glemme at dine besteforeldre får noe særlig til eldreomsorg bl.a. Innvandring fyller blant annet opp mye ledig hjemler i helsesektoren. Uten innvandrere klarer man ikke finne nok arbeidskraft. Det er flere sider ved en sak, det er en fordel å også ta for seg positive aspekter ved innvandring. For det er aldri slik at det kun finnes negative konsekvenser :)

Som sagt, det er innvandring fra Afrika og Midtøsten jeg er kritisk til. Tviler på at besteforeldrene våres får det mindre ille hvis vi slutter å importerer derfra, Integreringspolitikken hadde blitt mye mer suksessfull hvis vi integrerte folk som allerede hadde lik kultur som oss.

Har du prøvd å tenke på de positive konsekvensene ved innvandring? Bruk eksempelvis denne dagen til det, så skal jeg bruke den til å se på negative. Selv om jeg føler jeg har ganske god oversikt over akkurat det :)

Skal gjøre det, men som deg føler jeg også at jeg har ganske god oversikt over det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det så er typisk er at noen kommer med en påstand feks at 7 av 10 voldtekts menn er invandrere,og det fullstendig svartmaler alle invandrer og etniske nordmenn som prøver å å gjør noe fornuftig i Norge.

Det er ikke en påstand. Det er et faktum. Hvertfall i Oslo. Og faktum er per definisjon ikke karakteriserbart som svartmaling.

Dersom venstrevridde fremmedkulturister ikke vil se det i øynene er det deres problem. Det eksisterer ikke noen skummel høyrevridd, rasistisk konspirasjon mot innvandrere.

Lenke til kommentar
Det så er typisk er at noen kommer med en påstand feks at 7 av 10 voldtekts menn er invandrere,og det fullstendig svartmaler alle invandrer og etniske nordmenn som prøver å å gjør noe fornuftig i Norge.

Det er ikke en påstand. Det er et faktum. Hvertfall i Oslo. Og faktum er per definisjon ikke karakteriserbart som svartmaling.

Dersom venstrevridde fremmedkulturister ikke vil se det i øynene er det deres problem. Det eksisterer ikke noen skummel høyrevridd, rasistisk konspirasjon mot innvandrere.

8037693[/snapback]

Et faktum som mange tar til seg og tror det gjelder alle innvandrer.

Lenke til kommentar

8037613[/snapback]

Det er et fakta av flertallet voldtektsmenn (i hvertfall når det er snakk om overfallsvoldtekter) er innvandrere. Men jeg kan ikke se at det svartmaler alle innvandrere. Du er klar over at de aller fleste menn, både nordmenn og innvandrere, ikke er voldtektsmenn?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å tenke på de positive konsekvensene ved innvandring?

Det nordmenn må få gjennom huet er at det ikke er noe galt med innvandring. Det er noe forbanna riv, ruskende galt med de innvandrerne vi tar inn. Og måten vi tar dem imot på.

Folk med universitetsutdannelser som kommer på arbeidsvisum skrubber gulv og vasker kopper og glass, blandt annet fordi nordmenn ikke gidder snakke engelsk, selv om 95% av oss forstår det. Mens asylsøkere, flyktninger, muslimske femtekolonister og andre økonomiske flyktninger og kriminelle får fritt innløp, med bolig, bil, og penger fritt overført av staten.

NATURLIGVIS tiltrekker vi oss da feil type innvandrere...

NEI TIL ASYL!

NEI TIL FLYKTNINGER!

NEI TIL PROFORMA EKTESKAP!

NEI TIL ARRANGERTE EKTESKAP!

NEI TIL HENTEEKTESKAP FOR INNVANDRERE!

Og vips, er vi bukt med mer enn 70% av de som kommer... og da stort sett rasshøla.

Lenke til kommentar

Det er et fåtall idioter som tror det. Dersom det var sant at mange gjorde det ville alle med annen hudfarge vært kjeppjagd ut av landet for lenge siden. Det faktum at det nesten ikke utøves vold og rasisme mot utlendinger og innvandrere sier heller at nordmenn er temmelig sympatisk folkeslag. Kanskje er vi faktisk VEL for tolerante. Tviler på at nordmenn som oppførte seg på samme måte i et annet land ville blitt tatt på med silkehandsker slik vi gjør med våre innvandrere.

Lenke til kommentar

Du unskylder dems oppførsel med at de kommer fra krigsherjede områder.

Neida, jeg gir en forklaring på hvorfor mange har vanskelig for å tilpasse seg. Jeg er ikke interessert i å unnskylde de som bedriver vold og voldtekt.

Norge var under krig i fem år og holdt ut. Når krigen var over sprengte vi ikke landsmennene våres i fillebiter, vi bygde opp landet og resultatet ser vi idag.

Litt historilesing angående hva kvinner som lå med tyske soldater opplevde kan nok være med på å gi deg litt nyanser i det bildet der.

Krig har det med å fjerne mye av humaniteten ved mennesker. Dette kan blant annet ses på norske soldater som har vært i Bosnia o.l hvor mye enkelte av dem sliter når de kommer hjem. Eller se på hvordan amerikanske soldater som tjenestegjorde i Vietnam slet i ettertid.

Her til lands sliter vi med å ta vare på våre egne soldater som har opplevd krig. Dette er voksne menn som er trent på det. Allikevel faller mange av dem utenfor. Se da for deg utfordringen med å ta vare på mennesker som har vokst opp med slikt ;)

Det kan vise seg å være en umulig oppgave.

Man kan godt ta valget å stoppe innvadring fra slike områder. Men det vil bety å si nei til flyktninger og andre som er i nød. Er det virkelig noe Norge vil assosiere seg med? Å si nei til FN flyktninger? Si nei til de som kan dokumentere at de er forfulgt? (Nå er innvandrere langt mer enn flyktninger, men det er i denne gruppen man finner de som kommer fra krigsherjede områder).

Lenke til kommentar

8037693[/snapback]

8037724[/snapback]

Det er langt flere som kommer med denne påstanden, enn det er folk som tror det som påstås.

Lenke til kommentar
Det kan være noe dritt å forholde seg til virkeligheten av og til. Men å benekte virkeligheten vil i lengden bare skape mer problemer enn det løser.

Fakta er at opprinnelse og kultur er ikke irrelevant for slike hendelser. Beklageligvis. Og da gjør vi best i å forholde oss til det for på den måten finne de beste løsningene.

Det siste jeg ønsker, og som jeg mener er langt farligere enn noen voldsmenn, det er massemedier som sensurerer virkeligheten av politiske hensyn.

8035522[/snapback]

Jeg vil ikke benekte noen virkelighet, men problemet blir jo her at vi hele tiden understreker det faktum at personen har utenlandsk opprinnelse, og det skaper et problem, fordi vi skiller og gjør fremmedfrykten mer voksende. Vi må jo holde fokuset den andre veien, å få samarbeid, få dialog. Det får vi ikke hvis vi sauser opp under fremmedfrykten og får nesten det til å bli en slags blokade mellom innvandrere og nordmenn. Sånn kan vi ikke ha det hvis vi skal fortsatt leve sammen, for de innvandrerne som har kommet til Norge har kommet for å bli, og de beste løsningene finnes jo hvis vi tar og samarbeider, står sammen mot sånne kriminelle. Og grunnen til at kriminaliteten dessverre er mer utbredt blant innvandrere har mange grunner, blant annet at de kommer fra vanskelige steder i verden og har det veldig vanskelig, og da må vi ikke skape fiendtligheter som jeg føler mediene er eksperter på i slike situasjoner som denne, da må vi samarbeide, og det gjør vi ikke når vi setter all energi på å være skeptiske, når vi heller burde være åpne.

Lenke til kommentar
Det kan være noe dritt å forholde seg til virkeligheten av og til. Men å benekte virkeligheten vil i lengden bare skape mer problemer enn det løser.

Fakta er at opprinnelse og kultur er ikke irrelevant for slike hendelser. Beklageligvis. Og da gjør vi best i å forholde oss til det for på den måten finne de beste løsningene.

Det siste jeg ønsker, og som jeg mener er langt farligere enn noen voldsmenn, det er massemedier som sensurerer virkeligheten av politiske hensyn.

8035522[/snapback]

Jeg vil ikke benekte noen virkelighet, men problemet blir jo her at vi hele tiden understreker det faktum at personen har utenlandsk opprinnelse, og det skaper et problem, fordi vi skiller og gjør fremmedfrykten mer voksende.

8038524[/snapback]

Problemet er virkeligheten, ikke at vi snakker om den.

Vi må jo holde fokuset den andre veien, å få samarbeid, få dialog. Det får vi ikke hvis vi sauser opp under fremmedfrykten og får nesten det til å bli en slags blokade mellom innvandrere og nordmenn.

8038524[/snapback]

Det blir mer blokade av at noen forsøker å få andre til å holde stillt om virkeligheten. Det skaper irritasjon, fiendskap og motparter med en gang.

Gi folk litt mer tiltro! Folk tror ikke automatisk at alle utlendinger er kriminelle, selv om vi nevner de som er det.

Sånn kan vi ikke ha det hvis vi skal fortsatt leve sammen, for de innvandrerne som har kommet til Norge har kommet for å bli, og de beste løsningene finnes jo hvis vi tar og samarbeider, står sammen mot sånne kriminelle.

8038524[/snapback]

Det er ingen motsetning mellom dette, og å være åpne om problemet med den høye andelen innvandrere som blir kriminelle.

Og grunnen til at kriminaliteten dessverre er mer utbredt blant innvandrere har mange grunner, blant annet at de kommer fra vanskelige steder i verden og har det veldig vanskelig, og da må vi ikke skape fiendtligheter som jeg føler mediene er eksperter på i slike situasjoner som denne, da må vi samarbeide, og det gjør vi ikke når vi setter all energi på å være skeptiske, når vi heller burde være åpne.

8038524[/snapback]

For å kunne løse problemene så må vi snakke åpent og ærlig om dem. Om man skal bli beskyldt for å skape fiendebilder fordi man tar opp et problem, så blir det umulig med det samarbeidet du etterlyser. I stedet får vi en drittkastingskrig som gagner ingen.

Vi lever i et demokrati. Denmokratiets styrke er åpenhet og ytringsfrihet. Å forsøke å undergrave dette, av redsel for at noen skal missbruke fakta til å være negativ mot grupperinger, det er å undergrave det som gjør demokratiet sterkt.

Uvitenhet skaper frykt. Dersom mediene tier, så øker uvitenheten, og dermed frykten og skepsisen og dermed rasismen og problemene. Et folk som misstenker medier og myndigheter for å lyve, det er ikke et folk som er med på å løse problemer. Snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
Problemet er virkeligheten, ikke at vi snakker om den.

Problemet er også hvordan vi forholder oss til denne virkeligheten.

Det blir mer blokade av at noen forsøker å få andre til å holde stillt om virkeligheten. Det skaper irritasjon, fiendskap og motparter med en gang.

Gi folk litt mer tiltro! Folk tror ikke automatisk at alle utlendinger er kriminelle, selv om vi nevner de som er det.

Holde stilt om virkeligheten, hvor har du det fra? Jeg har iallfall aldri sagt at man skal skjule virkeligheten, men jeg har sagt at mediene kan heller prøve å være litt mer saklige angående dette, da mange innvandrere faktisk føler det sånn at de blir sett ned på av noen nordmenn de treffer på, grunnet noe et fåtall av innvandrerne faktisk har gjort. Det er det jeg mener mediene må respektere. Jeg gir folk tiltro, og jeg har aldri sagt at alle ser automatisk på innvandrere som kriminelle, så ikke pålegg meg noe sånt.

For å kunne løse problemene så må vi snakke åpent og ærlig om dem. Om man skal bli beskyldt for å skape fiendebilder fordi man tar opp et problem, så blir det umulig med det samarbeidet du etterlyser. I stedet får vi en drittkastingskrig som gagner ingen.

Vi lever i et demokrati. Denmokratiets styrke er åpenhet og ytringsfrihet. Å forsøke å undergrave dette, av redsel for at noen skal missbruke fakta til å være negativ mot grupperinger, det er å undergrave det som gjør demokratiet sterkt.

Uvitenhet skaper frykt. Dersom mediene tier, så øker uvitenheten, og dermed frykten og skepsisen og dermed rasismen og problemene. Et folk som misstenker medier og myndigheter for å lyve, det er ikke et folk som er med på å løse problemer. Snarere tvert imot.

8038788[/snapback]

Såklart skal vi snakke åpent og ærlig om det, men problemet med dagens medier er at hvis det skulle først være en nordmann som faktisk begår kriminelle handlinger så merker jeg meg at det ikke like mye blir fremhevet som ved tilfeller der gjerningsmannen er utenlandsk. Hvorfor er det så viktig å undestreke dette? Det skaper jo et galt bilde av det som egentlig er tilfelle, og man kan gjerne si at det skal være åpenhet rundt det hele, det er irrelevant for diskusjonen for det vet vi alle at det er enighet om. Du kan ikke bruke det for å skille oss, for vi er helt enige angående åpenheten, men den åpenheten må gjelde begge veier, og sånn som jeg oppfatter den idag så mener jeg mediene har faktisk en trang å vektlegge det hele når innvandrere begår kriminelle handlinger, mens hvis det handler om en nordmann så blir det gjerne ikke like vektlagt, og det er gjerne en glemt sak. Det finnes såklart tilfeller der nordmann blir stemplet også, men opplever det at det er et langt flertall av de sakene som kommer opp blant nordmenn der hvor vektleggingen av at personen det er snakk om er nordmann, blir helt mørkelagt og mediene har ingen interesse av det. Mens hvis det er en innvandrer så blir det nesten helt annerledes. Det oppfatter jeg som feil!

Lenke til kommentar
Holde stilt om virkeligheten, hvor har du det fra? Jeg har iallfall aldri sagt at man skal skjule virkeligheten,...

8039266[/snapback]

Jo, det sier du. Dy synes det er synd at mediene nevner nettopp denne virkeligheten:

«Dette med utenlandsk opprinnelse som mediene nesten har en trang for å understreke hver gang noe sånt som dette oppstår, syns jeg er så synd, fordi det gir et så utrolig galt bilde av det mange innvandrere i Norge egentlig representerer.»

Jeg kan ikke lese dette på andre måter enn at du ønsker at mediene holder kjeft om virkeligheten.

... men jeg har sagt at mediene kan heller prøve å være litt mer saklige angående dette, da mange innvandrere faktisk føler det sånn at de blir sett ned på av noen nordmenn de treffer på, grunnet noe et fåtall av innvandrerne faktisk har gjort. Det er det jeg mener mediene må respektere. Jeg gir folk tiltro, og jeg har aldri sagt at alle ser automatisk på innvandrere som kriminelle, så ikke pålegg meg noe sånt.

8039266[/snapback]

Jeg har ikke sagt at du har sagt at 'alle' noe som helst.

Det at innvandrere føler seg sett ned på kan ha noe med at mange påstår at mange nordmenn ser ned på innvandrere, i tillegg til det faktum at det er et faktisk problem med innvandring, i tillegg til at mange politisk korrekte benekter problemet og prøver å skylde på alle andre faktorer (nordmenn er rasistiske, nordmenn er like ille osv. osv.) i tillegg til det faktum at det er vanskelig med en åpen og ærlig debatt om dette problemet uten å bli beskyldt for å være usaklig, skape fremmedfrykt, være rasistisk osv.

8038788[/snapback]

Såklart skal vi snakke åpent og ærlig om det, men problemet med dagens medier er at hvis det skulle først være en nordmann som faktisk begår kriminelle handlinger så merker jeg meg at det ikke like mye blir fremhevet som ved tilfeller der gjerningsmannen er utenlandsk. Hvorfor er det så viktig å undestreke dette?

Det skaper jo et galt bilde av det som egentlig er tilfelle, og man kan gjerne si at det skal være åpenhet rundt det hele, det er irrelevant for diskusjonen for det vet vi alle at det er enighet om. Du kan ikke bruke det for å skille oss, for vi er helt enige angående åpenheten, men den åpenheten må gjelde begge veier, og sånn som jeg oppfatter den idag så mener jeg mediene har faktisk en trang å vektlegge det hele når innvandrere begår kriminelle handlinger, mens hvis det handler om en nordmann så blir det gjerne ikke like vektlagt, og det er gjerne en glemt sak. Det finnes såklart tilfeller der nordmann blir stemplet også, men opplever det at det er et langt flertall av de sakene som kommer opp blant nordmenn der hvor vektleggingen av at personen det er snakk om er nordmann, blir helt mørkelagt og mediene har ingen interesse av det. Mens hvis det er en innvandrer så blir det nesten helt annerledes. Det oppfatter jeg som feil!

8039266[/snapback]

Det er din subjektive mening. Jeg ser ofte at det står 'gjerningsmannen var norsk'. Noen ganger står det dette, også kommer det frem i ettertid at det for eksempel var en norsk pakistaner.

Din subjektive vurdering er at mediene fremstiller problemet skjevt. Jeg kan love deg at mange er av den subjektive oppfatning at mediene fortier masse problemer også. Hvem har rett? Har du objektiv informasjon som støtter din subjektive oppfatning?

Lenke til kommentar
Jo, det sier du. Dy synes det er synd at mediene nevner nettopp denne virkeligheten:

«Dette med utenlandsk opprinnelse som mediene nesten har en trang for å understreke hver gang noe sånt som dette oppstår, syns jeg er så synd, fordi det gir et så utrolig galt bilde av det mange innvandrere i Norge egentlig representerer.»

Jeg kan ikke lese dette på andre måter enn at du ønsker at mediene holder kjeft om virkeligheten.

Ja, og det står jeg fortsatt ved, for jeg skrev aldri i det innlegget noe om at jeg vil begrense noen frihet eller åpenhet. Men jeg skrev at jeg skulle ønske mediet fokuserte mindre på opprinnelsen til personen, for det opplever jeg at mediene er fanatisk opptatt av.

Jeg har ikke sagt at du har sagt at 'alle' noe som helst.

Hvordan ber du meg tolke dette da?

Det at innvandrere føler seg sett ned på kan ha noe med at mange påstår at mange nordmenn ser ned på innvandrere, i tillegg til det faktum at det er et faktisk problem med innvandring, i tillegg til at mange politisk korrekte benekter problemet og prøver å skylde på alle andre faktorer (nordmenn er rasistiske, nordmenn er like ille osv. osv.) i tillegg til det faktum at det er vanskelig med en åpen og ærlig debatt om dette problemet uten å bli beskyldt for å være usaklig, skape fremmedfrykt, være rasistisk osv.

Ja, og vi kan gjøre andre ting i innvandringspolitikken til det bedre. Det er mye bedre om vi hadde åpnet grensene mer opp for flere innvandrere, slik at vi kan få gradvis et åpnere og mer tolerant samfunn. Opplever jo at det har blitt veldig mye bedre etter vi opplevde den økende innvandringen på slutten av 1900-tallet, men det er fortsatt store problemer ved innvandringen. Mye av de problemene ligger rundt intoleranse og usikkerhet rundt hverandre, som faktisk gjør at vi blir usikre på hverandre og misforstår hverandre. Norge har mange flere områder der vi kan åpne oss opp enda mer.

Det er din subjektive mening. Jeg ser ofte at det står 'gjerningsmannen var norsk'. Noen ganger står det dette, også kommer det frem i ettertid at det for eksempel var en norsk pakistaner.

Din subjektive vurdering er at mediene fremstiller problemet skjevt. Jeg kan love deg at mange er av den subjektive oppfatning at mediene fortier masse  problemer også. Hvem har rett? Har du objektiv informasjon som støtter din subjektive oppfatning?

8039625[/snapback]

Jeg vil ikke påpeke at jeg har rett, også ferdig med det. Kan sikkert finnes mange områder innenfor dette som ikke jeg vet om. Men det jeg opplever at andre sier, det jeg ser at innvandrere reagerer på, det er nettopp det som jeg sikter til, at mediene gjerne forteller om hvilken bakgrunn gjerningsmannen har. Det er greit at man vil oppklare noe sånt, såpass forstår jeg, men problemet blir der hvor mediene nærsagt oppfører seg fanatiske ovenfor situasjonen, og vil sause opp under noe en person gjør, og da ser man klart at det finnes nordmenn som automatisk har reagert negativt ovenfor innvandrere. Finnes mange nordmenn som er åpne og tolerante også, men finnes de som faktisk er så utrolige at de klarer å dømme en hel minoritet på bakgrunn av at det finnes en person som har gjort noe. Men har ingen objektive bevis her, fordi jeg samler ikke på informasjon om voldtektsmenn, men jeg er fullt klar over at mediene også informerer noen ganger hvis det er en nordmann som har gjort noe sånt. Men poenget er at mediene velger da å ikke blusse situasjonen like mye opp, de velger å la det passerer mye mer enn de gjør med situasjoner der en innvandrer har gjort noe.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært rasistisk eller hatt fordommer mot innvandrere. Etter jeg flyttet fra Ålesund (lite innvandrere) til Oslo (mange innvandrere) i fjor sommer har jeg fått litt annen innstilling. Det finnes utrolig mange flere enn jeg først trodde som faktisk har tilpasset seg vår kultur og som i tillegg er knall hyggelige! Når det er sagt så finnes det unntak. Flere unntak per gruppe innvandrene enn nordmenn, sant nok. Løsningen på dette tror jeg ikke er å hive de ut etter første lovbrudd eller å nekte de tilgang. Og da tenker jeg generelt. Jeg mener det bør brukes mer tid på å undersøke bakgrunnen deres. Bedre oppfølging for mental helse for de med vanskelig bakgrunn for å luke ut potensielle voldelige. Jeg sier ikke at vi skal være dumsnille, men jeg vil bare kaste litt realistisk lys på at de aller aller fleste er oppegående mennesker. Ofte kan jeg sette meg ned på bussen ved siden av f.eks en afrikaner som hilser når jeg ser han i øynene og vi kan sitte og prate helt til en av oss skal av. Problemet er tilstede, men det er for synd også å ikke gi de en mulighet. Norge er tross alt en av de "promised lands", slik USA var for oss og mange andre for et århundre siden. Altså er jeg for bedre psykisk støtte og etterbehandlig, men ikke fordommer. Kast ut gjengangere, men ikke la det gå utover de som oppfører seg.

Lenke til kommentar

Er ikkje rasist og er faktisk sosialistisk, men eg veit at krig øydelegg mennesker, det bør derfor undersøkes GRUNDIG kven som får komme inn og ikkje, joda det er synd på dei og sånt og dei har det sikkert grusomt i landet sitt, men å komme til Norge og utføre grusomme handlinger er vel ikkje akuratt veien å gå, det er forferdeleg at vi ikkje kan ha dei her, men det skal ikkje gå ut over oss at dei er øydelagt av krig, vi bør heller bruke fleire pengar og resursar på å stable landa på beina igjen. å bare la dei flytte inn i landet våras er ikkje ein serleg langsiktig plan..

Lenke til kommentar
Dette med utenlandsk opprinnelse som mediene nesten har en trang for å understreke hver gang noe sånt som dette oppstår, syns jeg er så synd, fordi det gir et så utrolig galt bilde av det mange innvandrere i Norge egentlig representerer. Det viktige her er ikke å stemple gjerningsmannen for den han er, det er å få vekk den kriminaliteten som oppstår. Og jeg syns det vi har sett i Oslo den siste tiden er helt forferdelig, og jeg er veldig for at de skal få oppklart alt dette. Men å bringe debatten over på hva slags opprinnelse gjerningsmannen har, mener jeg skaper mer fremmedfrykt og et bilde som er svært uheldig med tanke på at det er en forsvinnende liten andel av alle innvandrere i Norge som faktisk gjør det trådstarter henviser til. Og det er ikke slik at "de går rundt som en tikkende bombe hele tiden", faktum er at veldig mange av innvandrerne i Norge er hardt arbeidende mennesker som er like flinke som oss nordmenn. Og det er faktisk sånn at det er innvandrere selv som blir så forferdet over sånne hendelser som dette, fordi de føler at de blir sett ned på og vi gir dem skylden for noe en liten andel av alle innvandrere faktisk gjør. Og derfor så mener jeg at mediene må slutte og hele tiden gi et bilde av at personen de skriver om ikke er norsk, fordi det virker så ufattelig viktig for norske medier og poengtere ut det, da det viktigste er at vi alle, nordmenn som innvandrere må samarbeide å bekjempe sånne kriminelle som forsøker å voldta kvinner. Det er helt klart et mål for oss alle, men det skjer ikke hvis vi lager en blokk der vi skiller mellom "oss" og "dem".

8035126[/snapback]

8035522[/snapback]

Er enig i hva du skriver,men jeg må få si at jeg synest massemedia har en tendens til å blåse saken mere opp når det er utlendinger med i bildet enn om det er en nordmann og det er unødvendig .

Lenke til kommentar

Uten innvandring kan du glemme at dine besteforeldre får noe særlig til eldreomsorg bl.a. Innvandring fyller blant annet opp mye ledig hjemler i helsesektoren. Uten innvandrere klarer man ikke finne nok arbeidskraft. Det er flere sider ved en sak, det er en fordel å også ta for seg positive aspekter ved innvandring. For det er aldri slik at det kun finnes negative konsekvenser :)

8037014[/snapback]

Har du noe belegg for disse påstandene?

8037324[/snapback]

For at det er mange innvandrere som jobber i helsesektoren? Eller det at vi i dag har mangel på arbeidskraft og således demrer flere tusen arbeidende innvandrere opp for at det ikke bli enda større etterspørsel?

Dette kan jeg godt finne belegg for (selv om det egentlig holder å se på det skrikende behovet for arbeidere i samfunnet vårt, samt at man bare kan ta seg en tur på de nærmeste sykehuset og se hvor mange innvandrere som jobber der, hvor det allerede er underbemanning å spore). :)

8037565[/snapback]

Tja, hva er innvandring og innvandrare?

Joda.. klart vi må få flere folk hit til landet.. er jo tross alt bare 750000 i arbeidsfør alder som står utenfor arbeidslivet.

Det er et vesentlig poeng at innvandring fra mange land ikke bidrar til bedring, men det motsatte. "NHO: Hele oljeformuen kan gå tapt" - http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1348280.ece

Arbeidsinnvandrere på midlertidig opphold er det vi trenger, ikke pakkiser som kommer for å kjøre drosje svart i 20 år før de blir uføre og flytter tilbake til pakistan hvor dem lever lykkelig på trygda til sine dagers ende!

Lenke til kommentar
Arbeidsinnvandrere på midlertidig opphold er det vi trenger, ikke pakkiser som kommer for å kjøre drosje svart i 20 år før de blir uføre og flytter tilbake til pakistan hvor dem lever lykkelig på trygda til sine dagers ende!

8044092[/snapback]

Handler det nødvendigvis om hva vi trenger?

Jeg ønsker forsåvidt en debatt om innvandring og integrering velkommen. Det er viktig å diskutere hvordan man best kan løse problemer som kan oppstå mellom innvandrere og nordmenn. Men jeg skulle ønske folk kunne holdt seg seriøse og holdt seg unna tilnærmet naziretorikk av typen "renske opp i Norge", "tikkende bomber hele gjengen", "kast søppelet ut" og lignende.

Lenke til kommentar
På Kreta er det jo ofte diskutert problemet med skandinaviere som drikker seg full, starter slosskamper, voldtar m.m. Dette er norske og svenske ungdommer. Det er ikke en traumatisk barndom som er å skylde på her, det er nok heller alkoholen.

8036399[/snapback]

Jeg må bare kommentere denne selvom det er litt OT.

Jeg vil si det er meget skummelt å sette alkoholinntak = voldtekt.

Å si at det ikke ligger noe dypere bak vil si å lage en unnskyldning for voldtektssaker begått i fylla. Bemerk at dette gjaldt voldtekt og ikke slosskamper.

Uansett tilbake til tråden :

Hva er problemet med å sende tilbake innvandrere som pådrar seg vold på rullebladet her i Norge?

Lenke til kommentar
*Snip*

8035093[/snapback]

De får være her så lenge de måtte ønske siden enkelte nordmenn tolker alt som blir sagt eller gjort mot en invandrer som rasistisk og mange er naturlig nok redde for å blir kalt rasist og derfor får de ofte gjøre nesten som de vil. Dette gjelder spesielt politikere som er redde for valgene sine.

Det er i allefall slik jeg har oppfattet det.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...