Gå til innhold

På tide å renske opp i Norge...

Anbefalte innlegg

Aftenposten skriver det rett ut:

Så langt i år har det vært 16 overfallsvoldtekter og voldtektsforsøk i Oslo. Tre menn er siktet for fire av overfallene, og de har én ting til felles: "Gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse". Mannen som natt til søndag forsøkte å voldta tre kvinner på Grünerløkka, var ifølge ofrene av afrikansk opprinnelse.

Kor lenge må vi ha disse her i landet?

Er det ikkje slik at dei skal heim igjen når krigen er slutt?

Dei går jo rundt som noken tikkende bomber heile gjengen.

Man veit aldri når man får ein stein eller ei kule i hodet av disse her. Dei er foresten noken jævler til å kaste stein, medfødt egenskap.

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1662801.ece

Ser på linken... skremmende når det står iriks når dei skriver om utlendinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med utenlandsk opprinnelse som mediene nesten har en trang for å understreke hver gang noe sånt som dette oppstår, syns jeg er så synd, fordi det gir et så utrolig galt bilde av det mange innvandrere i Norge egentlig representerer. Det viktige her er ikke å stemple gjerningsmannen for den han er, det er å få vekk den kriminaliteten som oppstår. Og jeg syns det vi har sett i Oslo den siste tiden er helt forferdelig, og jeg er veldig for at de skal få oppklart alt dette. Men å bringe debatten over på hva slags opprinnelse gjerningsmannen har, mener jeg skaper mer fremmedfrykt og et bilde som er svært uheldig med tanke på at det er en forsvinnende liten andel av alle innvandrere i Norge som faktisk gjør det trådstarter henviser til. Og det er ikke slik at "de går rundt som en tikkende bombe hele tiden", faktum er at veldig mange av innvandrerne i Norge er hardt arbeidende mennesker som er like flinke som oss nordmenn. Og det er faktisk sånn at det er innvandrere selv som blir så forferdet over sånne hendelser som dette, fordi de føler at de blir sett ned på og vi gir dem skylden for noe en liten andel av alle innvandrere faktisk gjør. Og derfor så mener jeg at mediene må slutte og hele tiden gi et bilde av at personen de skriver om ikke er norsk, fordi det virker så ufattelig viktig for norske medier og poengtere ut det, da det viktigste er at vi alle, nordmenn som innvandrere må samarbeide å bekjempe sånne kriminelle som forsøker å voldta kvinner. Det er helt klart et mål for oss alle, men det skjer ikke hvis vi lager en blokk der vi skiller mellom "oss" og "dem".

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Dette med utenlandsk opprinnelse som mediene nesten har en trang for å understreke hver gang noe sånt som dette oppstår, syns jeg er så synd, fordi det gir et så utrolig galt bilde av det mange innvandrere i Norge egentlig representerer. Det viktige her er ikke å stemple gjerningsmannen for den han er, det er å få vekk den kriminaliteten som oppstår. Og jeg syns det vi har sett i Oslo den siste tiden er helt forferdelig, og jeg er veldig for at de skal få oppklart alt dette. Men å bringe debatten over på hva slags opprinnelse gjerningsmannen har, mener jeg skaper mer fremmedfrykt og et bilde som er svært uheldig med tanke på at det er en forsvinnende liten andel av alle innvandrere i Norge som faktisk gjør det trådstarter henviser til. Og det er ikke slik at "de går rundt som en tikkende bombe hele tiden", faktum er at veldig mange av innvandrerne i Norge er hardt arbeidende mennesker som er like flinke som oss nordmenn. Og det er faktisk sånn at det er innvandrere selv som blir så forferdet over sånne hendelser som dette, fordi de føler at de blir sett ned på og vi gir dem skylden for noe en liten andel av alle innvandrere faktisk gjør. Og derfor så mener jeg at mediene må slutte og hele tiden gi et bilde av at personen de skriver om ikke er norsk, fordi det virker så ufattelig viktig for norske medier og poengtere ut det, da det viktigste er at vi alle, nordmenn som innvandrere må samarbeide å bekjempe sånne kriminelle som forsøker å voldta kvinner. Det er helt klart et mål for oss alle, men det skjer ikke hvis vi lager en blokk der vi skiller mellom "oss" og "dem".

8035126[/snapback]

Tja, jeg skjønner hva du mener. Samtidig synes jeg det er like interessant å få vite etnisitet/bakgrunn som andre fakta, slik som alder, kjønn og høyde. Det forteller hvordan meg hva som skjer når man blander forskjellige kulturer. Jeg vil dessuten påstå at en større andel av innvandrere begår slike og visse andre forbrytelser enn nordmenn. Grunnen til at vi får episoder som dette tror jeg er kulturforskjeller samtidig som forbryterne føler at de ikke passer inn.

Lenke til kommentar

8035126[/snapback]

Det kan være noe dritt å forholde seg til virkeligheten av og til. Men å benekte virkeligheten vil i lengden bare skape mer problemer enn det løser.

Fakta er at opprinnelse og kultur er ikke irrelevant for slike hendelser. Beklageligvis. Og da gjør vi best i å forholde oss til det for på den måten finne de beste løsningene.

Det siste jeg ønsker, og som jeg mener er langt farligere enn noen voldsmenn, det er massemedier som sensurerer virkeligheten av politiske hensyn.

Lenke til kommentar
[ ... ]

Hvor lenge vi må ha dem i landet? Så lenge Vesten angriper oss nede i Irak, Afghanistan og slike land, føler vi oss godt her. Vi har ingen planer om å dra hjem - ennå.

Si meg, er krigen slutt?

Såvidt jeg vet, og så svart som jeg har blitt i internatet her, så føler jeg meg ikke sprengkåt 24/7 og klar til å voldta den første arieren jeg kommer over så fort hun kommer inn på rommet mitt sammen med meg. Eller for den saks skyld ett eller annet sted der vi kan være alene. Så nei, vi går ikke tikkende rundt som ei bombe hele tida.

Man veit aldri når man får ein stein eller ei kule i hodet av disse her. Dei er foresten noken jævler til å kaste stein, medfødt egenskap. 

8035093[/snapback]

Beklageligvis vant en nordmann over meg i å kaste stein her om dagen :(

Riktignok var det i fylla, men alikevel, jeg regner vel meg selv om en skam som ikke har den medfødte egenskapen.

Hvordan skal jeg få steinet kone nr. 3 når hun begynner å bli horete (dvs. hvis hun går i t-skjorte) hvis jeg ikke er flink nok til å steine :(

Men fra spøk til seriøsitet. Har du sett hvordan hvite nordmenn oppfører seg i utlandet?

Kom til Spania du. Her har vi bodd i 3 uker, og vi har hatt med politiet å gjøre allerede 6 ganger for bråk, og 3 ganger for å ha drukket oss drita. Og idag klokken 10 er det nok et avhør og enda en anmeldelse på gang.

Ingen her har lært seg språket, og nordmennene har allerede startet krig mot spanjolene og går nå i gjenger og slåss med kniver, kjepp, balltre og steiner. Ingen har lært seg spansk ennå og igår skulket 18 av 28 elever spansken.

Dette er da snakk om ariske, hvite elevene, eller etniske nordmenn om du vil kalle det.

Og med en gang disse nordmennene kommer tilbake til Norge kommer de med "disse jævla svartingene ass, de klarer aldri å oppføre seg jo, jeg tør ikke å gå ut om natta ass...".

Lenke til kommentar
Men fra spøk til seriøsitet. Har du sett hvordan hvite nordmenn oppfører seg i utlandet?

Kom til Spania du. Her har vi bodd i 3 uker, og vi har hatt med politiet å gjøre allerede 6 ganger for bråk, og 3 ganger for å ha drukket oss drita. Og idag klokken 10 er det nok et avhør og enda en anmeldelse på gang.

Ingen her har lært seg språket, og nordmennene har allerede startet krig mot spanjolene og går nå i gjenger og slåss med kniver, kjepp, balltre og steiner. Ingen har lært seg spansk ennå og igår skulket 18 av 28 elever spansken.

Dette er da snakk om ariske, hvite elevene, eller etniske nordmenn om du vil kalle det.

Og med en gang disse nordmennene kommer tilbake til Norge kommer de med "disse jævla svartingene ass, de klarer aldri å oppføre seg jo, jeg tør ikke å gå ut om natta ass...".

8035532[/snapback]

Et veldig godt poeng. Her en den gyllne regelen god å ha.. gjør mod andre, det du vil andre skal gjøre mot deg. Vica versa liksom, vi må tenke på hvordan vi er mot andre.

Jeg beskytter ikke voldtektsmennene nå. Men det å ta inn asylsøkere fører med seg uærlige folk (som finnes overalt, til og med i vesten), samtidig drar uærlige folk fra norge til Thailand, Spania osv hvor de herjer. Har du problemer med myndighetene i ditt land så drar du selvsagt videre, dette gjelder nordmenn også!

Men jeg mener at man ikke må stenge ute asylsøkere som trenger hjelp, fordi vi er èn rase og de er medmenneskene våre, som trnger hjelp. Er det noen som lider, kan vi ikke stenge de ute. Selv om det fører med seg noen uærlige, for det er uærlige nordmenn også, vi har åpne dører hvor som helst, ikke glem det.

Lenke til kommentar

Men det belyser det faktum at det ikke er den etniske opprinnelsen som medfører slikt, men kulturforskjellene. Enkelte innvandrere som kommer til Norge har vanskeligheter for å tilpasse seg kulturen, spesielt det at kvinner ikke er objekter man kan forsyne seg av. Nå finnes det norske menn med samme mentalitet, men vi slipper stort sett å oppleve hva de gjør i vårt eget land, de drar heller til Thailand eller andre steder og bedriver overgrepene.

Når man har mennesker som er vokst opp med krig (prøv å forestille dere hva barn opplever i krigsherjede områder) og helt andre normer kommer til det fredelige nord så oppstår det problemer. Om de egentlig lar seg løse er ikke sikkert, enkelte sjeler er så skadet at det er lite redning å spore.

På Kreta er det jo ofte diskutert problemet med skandinaviere som drikker seg full, starter slosskamper, voldtar m.m. Dette er norske og svenske ungdommer. Det er ikke en traumatisk barndom som er å skylde på her, det er nok heller alkoholen.

Det som er synd i en slik diskusjon er poraliseringen. Innvandrere flest voldtar ikke, innvandrere flest er ikke kriminelle og innvandrere flest er ikke onde mennesker. Råtne epler blir brukt til å stigmatisere en hel gruppe. Dette er særs uheldig. Det er synd uheldige konsekvenser ved invandring belyses og setter standarden for ens syn på innvandring, mens de positive konsekvensene ignoreres.

Når det gjelder de råtne eplene som er så tror jeg dessverre i mange tilfeller at det er en tapt sak. Skaden er skjedd lenge før man kommer til Norge og enkelte ting lar seg rett og slett ikke fikse. Da må man nok bli flinkere til å spore opp slike tilfeller i forkant og sørge for at mulighetene til å skade andre begrenses. En vanskelig prosess i seg selv.

Lenke til kommentar
Når man har mennesker som er vokst opp med krig (prøv å forestille dere hva barn opplever i krigsherjede områder) og helt andre normer kommer til det fredelige nord så oppstår det problemer. Om de egentlig lar seg løse er ikke sikkert, enkelte sjeler er så skadet at det er lite redning å spore.

8036399[/snapback]

Dette er en mening man hører veldig ofte fra venstresiden. Jeg undrer, drev nordmenn med voldtekts forbrytelser i den skalaen vi ser nå under krigen? Selvfølgelig ikke. Man skal ikke dulle med voldtektsforbrytere som du gjør å unskylde dem for at dem kommer fra et krigsherjede land.

Hvor mange Norske liv skal bli ødelagt før dette sosialistiske eksprementet kan ta slutt?

Leser idag at 7av10 av alle voldtekstforbrytelsene er av menn med innvandrerbakgrunn, dette er et sykt tall når vi tenker på hvor mange flere Nordmenn det er i Norge.

Vokn opp se på Sveits og Finnland som klarer seg helt fint uten massetransport av snyltere, forbrytere og andre kriminelle inn til fedrelandene dems.

Det er på tide at vi stopper innvandringen og fokuserer på dem som allerede er her, ellers er jeg redd for at vi vil se katastrofale konsekvenser i fremtiden...

Lenke til kommentar
Leser idag at 7av10 av alle voldtekstforbrytelsene er av menn med innvandrerbakgrunn, dette er et sykt tall når vi tenker på hvor mange flere Nordmenn  det er i Norge.

8036876[/snapback]

Regner med at det er 7/10 av de anmeldte voldtektsforbrytelsene. De aller fleste voldtekter blir aldri anmeldt. Og de fleste voldtekter skjer blant kjente. Men det er mye mulig de fleste overfallsvoldtekter blir begått av menn med innvandrerbakgrunn. Men dette er en forsvinnende liten andel av voldtektene som skjer i dette landet hver dag.

Lenke til kommentar

Dette er en mening man hører veldig ofte fra venstresiden.

Jeg er definitivt ikke på venstresiden i norsk politikk.

Jeg undrer, drev nordmenn med voldtekts forbrytelser i den skalaen vi ser nå under krigen? Selvfølgelig ikke.

Er du så sikker på det? Hvorfor sammenligne med krigen? Se på hva nordmenn gjør når de drar på ferie (spesielt fyllaturene til ungdommen). Det er kulturen og ikke menneskene som er problemet.

Man skal ikke dulle med voldtektsforbrytere som du gjør å unskylde dem for at dem kommer fra et krigsherjede land.

Men det er en forklaring. Og et godt argument med at man må ha en skikkelig integreringspolitikk som spesielt sørger for at mennesker med traumatisk bakgrunn ikke faller utenfor og går bananas i det norske samfunnet.

Leser idag at 7av10 av alle voldtekstforbrytelsene er av menn med innvandrerbakgrunn, dette er et sykt tall når vi tenker på hvor mange flere Nordmenn  det er i Norge.

Må være 7 av 10 dømte. Da de fleste voldtekter aldri blir oppklart og de fleste skjer i hjemmet så er det vanskelig å finne en skikkelig statistikk. Men det er ikke ens etnisitet som avgjør om man blir voldtektsmann eller ikke. Det er omgivelsene man lever livet i.

Det er på tide at vi stopper innvandringen og fokuserer på dem som allerede er her, ellers er jeg redd for at vi vil se katastrofale konsekvenser i fremtiden...

8036876[/snapback]

Uten innvandring kan du glemme at dine besteforeldre får noe særlig til eldreomsorg bl.a. Innvandring fyller blant annet opp mye ledig hjemler i helsesektoren. Uten innvandrere klarer man ikke finne nok arbeidskraft. Det er flere sider ved en sak, det er en fordel å også ta for seg positive aspekter ved innvandring. For det er aldri slik at det kun finnes negative konsekvenser :)

Har du prøvd å tenke på de positive konsekvensene ved innvandring? Bruk eksempelvis denne dagen til det, så skal jeg bruke den til å se på negative. Selv om jeg føler jeg har ganske god oversikt over akkurat det :)

Lenke til kommentar
Jeg undrer, drev nordmenn med voldtekts forbrytelser i den skalaen vi ser nå under krigen? Selvfølgelig ikke. Man skal ikke dulle med voldtektsforbrytere som du gjør å unskylde dem for at dem kommer fra et krigsherjede land.

8036876[/snapback]

Ehhmm... Norge var svært svakt berørt av krigen. Ja, det var ille, men langt fra så ille som i resten av Europa.

Og derfor ble faktisk Norske soldater plassert rundt i Europa etter krigen for å bistå med opprydingen av kontinentet, siden Norske soldater var noen av de få som ikke gitt rundt og voldtok, drepte, sjikanerte, etc, etc. Briter, Polakker, Amerikanere, og alle andre som hadde vært ordentlig involvert i krigen på kontinentet kunne ikke stoles på i nærheten av sivilbefolkningen, fordi de så på dem som dyr og oppførte seg deretter.

Dette er en del av historien som vinnerne ikke liker å snakke om, men utallige Tyske, Italienske, og andre jenter som hadde støttet "aksemakten" ble voldtatt og drept av allierte soldater under og etter krigen.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Uten innvandring kan du glemme at dine besteforeldre får noe særlig til eldreomsorg bl.a. Innvandring fyller blant annet opp mye ledig hjemler i helsesektoren. Uten innvandrere klarer man ikke finne nok arbeidskraft. Det er flere sider ved en sak, det er en fordel å også ta for seg positive aspekter ved innvandring. For det er aldri slik at det kun finnes negative konsekvenser :)

8037014[/snapback]

Har du noe belegg for disse påstandene?

Lenke til kommentar
Men det belyser det faktum at det ikke er den etniske opprinnelsen som medfører slikt, men kulturforskjellene.

8036399[/snapback]

Selvsagt er det kulturforskjeller. Det er snakk om mennesker fra andre kulturer, med verdier som er i kollisjon med våre verdier.

Og når det er kollisjon så er det, sett fra vårt synspunkt, våre verdier som er de riktige, og deres verdier som er feil. Jeg vet mange prøver å være kulturrleativister her, men har man ikke tro på at egne verdier er de rette, så får man enten bytte verdier, eller erklære seg uten etikk eller moral. For hvorfor skal man ha verdier hvis man ikke selv tror de verdier man har er de rette?

Men å dra inn 'nordmenn er drittsekker i utlandet', det bidrar ikke til å løse problemet her hjemme på noen måte. Det er helt irrelevant. Det bare skifter fokus og tar fra folk evnen til å fokusere på problemet som er her: problemer som følge av kulturforskjeller, en del innvandreres tøffe oppvekst (barnesoldater, kommer fra krigs-/makt-kulturer, religion med dogmatiske verdier osv.), tilpassningsproblemer osv.

Det som er synd i en slik diskusjon er poraliseringen.

8036399[/snapback]

Polariseringen kommer bl.a av at hver gang noen forsøker å ta opp problemet med den høye andelen kriminelle innvandrere, så slår PK-mafiaen til og anklager folk for å hate alle innvandrere, ikke evne til å se enkeltpersoner, være rasistiske, ha alternative motiv osv. osv. Og fokuset på selve problemet er tapt før man begynner, og man er fastlåst i en drittkastingskrig mellom to parter, og ingen ting blir løst.

Innvandrere flest voldtar ikke, innvandrere flest er ikke kriminelle og innvandrere flest er ikke onde mennesker. Råtne epler blir brukt til å stigmatisere en hel gruppe. Dette er særs uheldig. Det er synd uheldige konsekvenser ved invandring belyses og setter standarden for ens syn på innvandring, mens de positive konsekvensene ignoreres.

8036399[/snapback]

Point in case. De som forsøker å ta opp problemet blir beskyldt for å gjøre alt mulig annet, og fokuset på problemet er tapt lenge før man får begynt. Stillingskrig.

Og når man tar opp et problem, så diskuterer man løsning på det. Man diskuterer ikke om innvandrere generelt er koselige og greier eller ikke. "What about all the good thing Hitler did?" Totalt irrelevant når man snakker om konsentrasjonsleirenes jævelskap. Diskuterer man problemet med integrasjon, så må man fokusere på hva som skaper problemet, og hvordan det løses. Å trekke inn, 'jammen nordmenn kan være drittsekker også, og mange innvandrere er så snille så', er ikke relevant. Like lite relevant som alle beskyldningene om stigmatisering, rasisme osv. osv. Alt dette bare fjerne fokus.

Når det gjelder de råtne eplene som er så tror jeg dessverre i mange tilfeller at det er en tapt sak. Skaden er skjedd lenge før man kommer til Norge og enkelte ting lar seg rett og slett ikke fikse. Da må man nok bli flinkere til å spore opp slike tilfeller i forkant og sørge for at mulighetene til å skade andre begrenses. En vanskelig prosess i seg selv.

8036399[/snapback]

En av mange ting som kan forebygge. Prøve å kartlegge hvem som har ødeleggende traumer, og hjelpe dem så godt man kan. Dette er mennesker. Vi kan ikke bare bure dem inne, fordi de er potensielt farlige. Vi kan ikke bare la dem gå løs uten videre heller. Vi kan ikke bare nekte å hjelpe. Et vanskelig problem, men fokuseres det problemet så kan man om ikke gjøre alt, men i hvertfall gjøre en god del.

Om man, når man prøver å diskutere et slikt problem, begynner med: "Jammen, det er nordmenn som er gale også!" eller "Jammen, alle er ikke slik" eller "Jammen, det er diskriminering", da mister man fokuset, sporer av debatten, skaper skittkastingskrig og løser null problemer.

Lenke til kommentar

8037014[/snapback]

Har du noe belegg for disse påstandene?

8037324[/snapback]

For at det er mange innvandrere som jobber i helsesektoren? Eller det at vi i dag har mangel på arbeidskraft og således demrer flere tusen arbeidende innvandrere opp for at det ikke bli enda større etterspørsel?

Dette kan jeg godt finne belegg for (selv om det egentlig holder å se på det skrikende behovet for arbeidere i samfunnet vårt, samt at man bare kan ta seg en tur på de nærmeste sykehuset og se hvor mange innvandrere som jobber der, hvor det allerede er underbemanning å spore). :)

Lenke til kommentar
Polariseringen kommer bl.a av at hver gang noen forsøker å ta opp problemet med den høye andelen kriminelle innvandrere, så slår PK-mafiaen til og anklager folk for å hate alle innvandrere, ikke evne til å se enkeltpersoner, være rasistiske, ha alternative motiv osv. osv.

Unnskyld meg, men det var trådstarter som skrev følgende om innvandrere:

8035093[/snapback]

(min utheving)

Om du ikke ønsker at man tar tak i slik stigmatisering får så være, men å hevde at det er irrelevant i denne diskusjonen er det ikke. Da trådstarter allerede har satt presedens og fremmet en påstand. Og når man påpeker dette og at det er et problem i debatten så kommer anklagene om "PK-mafia".

Ellers så har jeg ved flere anledninger i denne tråden påpekt problemer ved innvandring. Jeg er ingen tilhenger av dagens integreringspolitikk, men jeg er heller ikke tilhenger av den stigmatiseringen som innvandrere blir utsatt for, blant annet i førsteinnnlegget. Det er mulig å holde to baller i luften på en gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...