Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Win XP pro nettverk passord

Anbefalte innlegg

WinXP pro på begge datane mine, den ene er rein "hardcore" gamer pc, og den andre er "hardisken" min, den har antivirus, firewall og stor mengde HD plass :)

Problemet er at alt jeg deler på "Hardisken" blir slik at alle kan bruke det på nettverket, noe jeg ikke ønsker.

*skamme seg over slike bagateller*

Har rimelig god forståelse for nettverk fra win2k, + litt nettverk skolegang.

Fatter ikke hva som er galt, er sikkert noe som er så simpelt at jeg ikke tenker over det engang :O

har testet nye brukere, firewaller, simple file sharing, rota litt på admin tools, security etc.

tom for ideer!

Endret av dabooo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WinXP pro på begge datane mine, den ene er rein "hardcore" gamer pc, og den andre er "hardisken" min, den har antivirus, firewall og stor mengde HD plass :)

Problemet er at alt jeg deler på "Hardisken" blir slik at alle kan bruke det på nettverket, noe jeg ikke ønsker.

*skamme seg over slike bagateller*

Har rimelig god forståelse for nettverk fra win2k, + litt nettverk skolegang.

Fatter ikke hva som er galt, er sikkert noe som er så simpelt at jeg ikke tenker over det engang :O

har testet nye brukere, firewaller, simple file sharing, rota litt på admin tools, security etc.

tom for ideer!

8034883[/snapback]

Det er antagelig fordi du kjører "simple filesharing". Dette kan slås av i mappeinnstillinger.

Edit: Kom på at siden du kanskje ikke vet om funksjonen, så vet du kanskje ikke hvor du skal slå den av heller...

I Windows utforsker velg Verktøy -> Mappealternativer -> Vis

Og så bla ned til du ser linja "Bruk enkel fildeling" og kryss den vekk..

Endret av BlackH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...