Reeve Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei! Snart skal jeg bestille vannblokker til mine to 8800GTS kort, og da lurer jeg på om hvordan det vil være best å koble de. Normalt ville jeg kanskje koblet først det ene kortet, så det andre, men da vil kort nr. 2 alltid være varmere enn kort nr. 1. Derfor lurer jeg på om det er lurt å bruke en slags T-kobling (eller Y kobling hvis det er noe som heter det) for å fårdele flowen til begge kortene, så møtes igjen etter å ha kjølt kortene paralellt? For meg virker dette som det lureste, men kan trenge et par tips, bare for å være sikker PS: Hvor får jeg tak i T(ellerY)-koblinger? Jeg finner bare Disse, og de er helt T-formet, som jeg vil tro vil bremse flowen litt. 1 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Det har marginalt å si. Temperatruøkningen er ikke veldig stor over blokken, og et par grader på vannet har ikke veldig mye å si for ytelse og temp på skjermkort nr. 2. Hvis du likevel vil ha en parallellkobling er y-kobling det du går for. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Her er Y koblinger ikke så vanskelig å finne iom at de ligger under T koblinger http://www.microplex.no/category.aspx?cat=287&mcat=14s287 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Haha takk for den magnulf Jeg så de rett og slett ikke :S Uansett, tror jeg går for Y-kobling jeg. Føler at det vil bli litt bedre, pluss tror det vil bli litt stilig 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå