Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

OZ magnet hjelp....

Zombane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok engang litt BS her. Størrelsen på membranen har ingen relevans til om det høres mudrete ut. Dårlig bygd element, dårlig forsterker eller fasefeil er det som forårsaker ulyder.

En kan ikke generalisere kvalitet basert på ett parameter!

Lenke til kommentar

Evt. feilkonstruert kasse, noe det også syndes MYE mot. At alt over 12 tommer ikke er noe bra, er rent vrøvl. Det er jo da det begynner å bli virkelig moro! :D

OZ er en forkortelse for "ounces", altså en måleenhet for masse. Og som Jalla sa, vekt/størrelse betyr ingenting i seg selv, det er magnetstyrken som teller. Og den finner man ikke ved å se på magneten ;)

Endret av epifant
Lenke til kommentar
alt over 12 spille ikke noe bra i en personbil.. 15" så høres det så vrengt ut.. kommer jjo helt ann på bilen det, men det beste er 3-12" eller flere..

8080446[/snapback]

Hmmm... litt skeptisk til dit svar her ang 15"...men men..

Ang. flere subwoofere: så er det vanskeligere jo flere enn har,til å få det til å spille optimalt...

Og 3 stk 12" (eller flere) er ikke det beste, etter min mening...

Endret av re-load
Lenke til kommentar
Evt. feilkonstruert kasse, noe det også syndes MYE mot. At alt over 12 tommer ikke er noe bra, er rent vrøvl. Det er jo da det begynner å bli virkelig moro! :D

OZ er en forkortelse for "ounces", altså en måleenhet for masse. Og som Jalla sa, vekt/størrelse betyr ingenting i seg selv, det er magnetstyrken som teller. Og den finner man ikke ved å se på magneten  ;)

8081398[/snapback]

Hmmmm... har du vært borti noen elementer som har f.eks 300 oz magnet , som ikke har magnetstyrke ? ;)

Lenke til kommentar
er det best å ha stor oz magnet eller liten?

er det lurt å ta hensyn til når du kjøper subwofer?

8034840[/snapback]

Etter som folk er så glade i å kverulere så kan man jo svare på denne måten istedet:Elementer med Små magneter får dårlig kontroll og begrenset lydtrykk. Store magneter er tvert om. Så kan man åpne en ny tråd der man kan diskutere magneter, flux og alt det der. Kjøp en sub med stor magnet, og ikke en sub der det er innlagt blyplate i bunnen så blir det bra skal du se. :whistle:

Lenke til kommentar
Har du vært borti at man kan si hvor sprek en bil er ved å se på hvor lang den er? ;)

8102814[/snapback]

Nei, men jeg har vært borti folk som ikke klarer å svare for seg... og da blir dem usakelige... :yes:

8103460[/snapback]

Jeg tror ikke du tok poenget mitt. Det var nemlig at magnetmateriale kan være så mangt. Og det betyr i sin tur igjen at STØRRELSEN på en magnet ikke har noe å si for hvor mye kraft som er i sving. En neodymiummagnet ser direkte puslete ut sammenliknet med en sytten ganger så stor ferritmotor, men kreftene er de samme (nå skal det også sies at det er en liten kunst i seg selv å konstruere et godt magnetsystem, det holder ikke med en kraftig magnet og noen polplater..).

Nei, jeg har ikke sett et element med 300 oz (som forøvrig er 8,5 kg for de som måtte lure) magnet som ikke har magnetkraft. Men jeg har sett mange elementer som er totalt overlegne andre elementer med langt større magneter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...