loddebolten Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Skal kjøpe nytt AGP kort og er ute etter et med følgende egenskaper. Lite/moderat strømforbruk. Må ikke bli for varmt og støyende. Stabilt og problemfritt og innstalere. Må kunne dra BF2 og spill noenlunde brukbart. Video/dvd må funke greit. pris,ca.1000,- til 1200,- max. Maskina består ellers av følgende deler. Hovedkort.Asus A7N8X PSU.Mist 500W.(gamlemodellen som blir veldig varm ved mye last) 2x512 MB Corsair.cl2 CPU.XP3200. Håper å finne et som gir en stillegående/kjølig ok "allround" PC. Skjønner selvfølgelig at dette ikke blir et "spillemonster"men det hadde vært gøy å klare BF2 med litt redusert "eycandy". Flott hvis noen linker til et forslag.Handler helst hos Komplett. Takker for alle forslag. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Dette er det beste alternativet, men det er ikke hos Komplett, dessverre. 7600GT AGP Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) 7600GS med passiv kjøling Yter litt dårligere enn 7600GT vel, men så er det også helt stille. Edit: Finnes heller ikke hos komplett, men nå er det ikke der man finner alle godsakene uansett... Endret 27. februar 2007 av BlackH Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 takker.kansje mest aktuelt med ei vifte på da det ikke er så god lufting i kabbet mitt. Lenke til kommentar
wwws78 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Merk at 7600GT yter en del bedre en 7600GS, men at orginalvifta støyer ganske mye. Jeg har en Zalman VF900-Cu kjøler på mitt 7900GT som jeg er kjempefornøyd med. Kjøler godt og høres nesten ikke på laveste viftehastighet. Enkel og montere er den også Kjøper du det 7600GT kortet som Smirnoff viser til, så vil du ha Zalman-kjøleren også. begge deler på Amentio for 1395,- tilsammen. Knall ytelse Det kortet BlackH viser til er billigere, helt lydløst og duger vel til BF2 det også. Enkelt og greit. Går helt sikkert bra med tanke på tempratur. Endret 27. februar 2007 av wwws78 Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Min far trenger et nytt skjermkort som skal ta over for det integrete i sin Xpc (Shuttle). - AGP - Stillegående - Helst under 700,- Kortet kjøpes gjerne brukt, for å få ned prisen. Noen som har lyst til å komme med anbefalinger? Endret 27. februar 2007 av Intern Lenke til kommentar
wwws78 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Til Intern: Skal det spilles på PC'n anbefaler jeg det samme som BlackH linker til selv om det koster nesten 1000,- Hvis det ikke skal spilles så er det bare å kjøpe det billigste du finner i prisguiden uten vifte. Ett kompromiss kan kanskje være noe som dette? http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=80739 Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Takker for supre tips her.. Noen som vet hvor mye strøm og amper disse korta "suger"? Meget fristende med passiv kjøling også,blir det virkelig ikke glohett i bunn av kassa.?Har 2 stk.80mm vifter foran som blåser inn og 2 stk 80mm som blåser ut bak i kabbet.(hadde et ATI 9800 PRO som er føyka og synes det var i heteste laget) Fant dette på komlett, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329347 Noen som vet om det duger.? Eller dette med vifte, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323848 Endret 27. februar 2007 av loddebolten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå