Gå til innhold

Konstruktiv kritikk på blog/hjemmeside


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har jobbet litt med siden min som ligger på www.shadowshome.net i det siste. Siden er hovedsaklig en blog der eg skriver om det meste inne php, men nytt i dag er en tutorial seksjon der eg har planer om å legge ut små tutorials som kan vere nyttige for andre.

 

Ka synst dere om designet? Er ingen mester i photoshop og derfor har eg kombinert litt fra forskjellige tutorials på pixel2life når eg satt i samme designet.

 

Runar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har for all del ingen kunskap innen laging av websider så ikke ta det jeg sier for god fisk:)

 

Jeg ser dette i Opera så kan bli litt forskjellig utseende da hvis du bruker IE.

Jeg syns at den lille "boksen" med alt innholdet midt på ingenting blir litt kjedelig. Du burde utvide litt, syns det blir litt for minimalistisk.

Teksten ligger også litt for nærme kanten, du burda ha mer mellomrom der :)

Lenke til kommentar

Akutt behov for luft, stinker litt template, og synes det ble litt kjedelig(det kan bare være meg da).

 

Edit: Det er ikke vanskelig å lage link til siden din, gjør det neste gang. Men her er den, er så mye lettere med direktelink. ShadowsHome

Edit 2: Ikke meningen å virke så krass, stå på videre, du har en god start her, og ser du bare er 16 år, så ikke gi opp :)

Endret av Kiman the king
Lenke til kommentar

Er ikke så dumt det der. :)

 

Tre ting vil jeg uansett påpeke:

- skyggen på sidene bør også fades skikkelig ut i bunnen, nå slutter de brått.

- menyteksten står for høyt opp i det oransje feltet.

- de lyseblåe stripene langs sidene i toppen, er ikke like brede.

Endret av attach
Lenke til kommentar

Litt kritikk på standarder. Siden din er ikke valid CSS3 eller XHTML 1.1. Grunnen er at det ikke går an.

 

CSS3 er fortsatt bare i Workdraft og er derfor ikke en ferdig standard enda. CSS3 er kun minimalt støttet, og det som er støttet funker er det som er nærme å bli ferdigstilt (hele standarden blir ikke lansert samtidig) og vil nok bare støttet i Opera og Firefox lenge enda.

 

XHTML 1.1 skal sendes med mediatype (http-header som forteller hva slaks filtype det er snakk om) application/xhtml+xml (anbefalt) eller application/xml, og ikke text/html sånn som det gjør nå. Problemet er at IE ikke støtter application/xhtml+xml. Så løsningen er nok å bruke html 4.01 Strict eller xhtml 1.0 Strict.

Lenke til kommentar
Litt kritikk på standarder. Siden din er ikke valid CSS3 eller XHTML 1.1. Grunnen er at det ikke går an.

 

CSS3 er fortsatt bare i Workdraft og er derfor ikke en ferdig standard enda. CSS3 er kun minimalt støttet, og det som er støttet funker er det som er nærme å bli ferdigstilt (hele standarden blir ikke lansert samtidig) og vil nok bare støttet i Opera og Firefox lenge enda.

 

XHTML 1.1 skal sendes med mediatype (http-header som forteller hva slaks filtype det er snakk om) application/xhtml+xml (anbefalt) eller application/xml, og ikke text/html sånn som det gjør nå. Problemet er at IE ikke støtter application/xhtml+xml. Så løsningen er nok å bruke html 4.01 Strict eller xhtml 1.0 Strict.

8038117[/snapback]

 

Det med CSS en var eg faktisk ikkje klar over, men XHTML er bare en typo, skal stå 1.0 der. Takker :)

Lenke til kommentar

Uten å ha lest for mange innlegg over så synes jeg siden har en flott og clean header. Liker fargevalget der.

 

Men siden burde være bredere, mye innhold som tar seg bedre ut med litt luft, og da kan det bli trangt på siden.

 

Så passer det da sikkert bedre med innholdet du har allerede som er veldig presset i kantene.

 

=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...