auduuun Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Jeg har problemer med å finne harddisker og sånt på IDE kanalene på et Gigabyte hk for Socket A (AMD K6-300Mhz). Har hatt harddisken i en annen pc, det funker fint. Har prøvd en annen harddisk i pc'en, funker heller ikke. Det hjelper heller ikke å prøve andre IDE-kabler, tydeligvis. Har prøvd å endevende Bios osv., men den bare fortsetter å stå i all evighet når den søker etter harddisken. Er det noen som kan komme med tips, så er jeg veldig takknemlig! mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Har du rette jumperinnstillinger på disken? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Det spørs jo hvor store de diskene er. Eldre BIOSer har som regel problemer med store disker, den første grensa er vel 8GB. Bios oppdatering pleier å hjelpe. Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 disken er på 6 Gb og jeg har kjørt den i en annen maskin og formatert og lagt over Win98 installasjonsfiler. Jumperinstillingene skulle vel ikke ha noe å si når jeg bare kjører harddisken alene, selv om jeg er sikker på at den er stilt til master. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå