Gå til innhold

Hvorfor er komplett.no så treg?

Anbefalte innlegg

Etter at flexi-data.no i Bergen gikk konkurs har jeg nå måtte gå på nett for å kunne kjøpe nytt utstyr. Ettersom komplett har samme utvalg som flexi-data hadde(selvsagt pga. norek), var valget lett. Lørdag ettermiddag la jeg så inn ordren, deler til en ny pc. Alt var på lager, og jeg gikk ut fra at det ville bli sendt mandag morgen. Dagen har nå gått, og bestillingen står fremdeles som "åpen", ergo er den ikke sendt.

I løpet av dagen har komplett også senket prisen på en av komponentene jeg har valgt, så jeg ringt inn med sprøsmål om dette ikke lot seg fikse. Jeg fikk til svar at da var det bare å slette ordren, for så å sette den i på ny. Ergo, jeg skulle få enda flere dager med venting, så det var aldri aktuelt. Snakk om konge sørvis!

Så, alt i alt, jeg innser nå hvor heldig jeg har vært. Hadde jeg nå, som i gamle dager kunne kjøpt på flexi-data hadde jeg alt i morgen kunne hente varene, til tilnærmet lik pris som hos komplett, og da uten fraktkostnader.

Så nå sitter jeg igjen av følelsen av at komplett er en bedrift som jeg absolutt ikke vil handle med igjen. Dette uten at jeg i det hele tatt har prøvd retur/reklamasjonsbiten.

Btw,

"1 stk har forventet sendingsdato 2007-02-25" :thumbdown: !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du bestiller på en lørdag er det langt ifra sikkert de rekker å sende ut på mandag. Alle ordrene fra helga skal nemlig ut så tidlig som mulig da jobben starter igjen, og hvis det har vært mye pågang i helga kan det hende du blir skjøvet bakover til tirsdag. De skal forsøke å få ut pakker for så og si hele fredag, lørdag og søndag. Hvis de derimot ikke får det ut før onsdag må jeg si de, for en gang skyld er trege.

Komplett er vel de raskeste jeg noensinne har bestillt fra. Bestillte ett eksternt hdkabinett, sendte det ut samme dagen som jeg bestillte og fikk pakka dagen etter.

Lenke til kommentar

For det første kan du ikke regne med at den blir sendt mandag morgen da du legger inn bestilling på lørdag..

1. Du må tenkte at de har flere bestillinger igjen fra forje uke som venter til mandagen.

2. Det er ikke mange som la inn bestilling før deg på lørdagen.

3. Tror ikke det er mulig for dem å endre pris på en ordre uten å slette den og legge den til. Skal si meg enig at det er teit at dem ikke kunne gjøre dette og holde deg langt fram i "plukke" køen.

Og det er litt opp og ned hvor fort de klarer og sende ting ut. Det kommer jo annpå hvor mye de har å gjøre, at systemer virker perfekt, at posten henter tingene osv..

Flere ganger har det hvert at alt er på lager, men blir sendt etter 2 dager etter bestilling, selvom det er bestilt i en arbeidsdag.

Andre ganger når jeg bestiller tidlig om morgenen, er den sendt før dagen er slutt.

Så er litt opp og ned, og sånn er det for alle nettbutikker..

Lenke til kommentar

Hei, beklager at du har hatt en utilfredsstillende opplevelse hos oss. Det beklager vi, da feilen er utelukkende vår:

Vi har drift på lageret vårt ca 355 dager i året og dermed skjønner man at vi også jobber de fleste lørdager og søndager også. Dessverre for deg (og andre som bestilte samtidig), så benyttet vi sist lørdag til en "om-møbelering" på lageret (hvis noen ønsker detaljer så flyttet vi rundt på bordene som benyttes til pakking av varer).

Det var dessverre nødvendig å gjøre dette nå, men vi beklager igjen at det gikk ut over de som bestilte i helgen. Forhåpentligvis er vi i rute i løpet av svært kort tid. Vareutleveringene begynte igjen på søndag, så nå er det bare snakk om å løpe litt fortere og få inn litt fler folk.

PS (og dette gjør vi normalt ikke, men litt ekstraservice til hw.no-gjengen er lov sent på kvelden). Hvis det er et krisetilfelle og man virkelig "MÅ" ha utstyret snarest mulig (det skjer jo at man skal reise eller det er en oppgave som skal leveres), så send ordrenr. til oss på PM snarest mulig, så skal vi sjekke om det er mulig å godsnakke med lagersjefen.

PS2. Det er dessverre ikke mulig for oss å endre på en pris uten at man mister plassen i køen. Tror faktisk at vedkommende du snakket med gjerne ville gjøre det, men slik er dessverre systemet vårt designet. Ja, vi ønsker og jobber med å endre det.

Lenke til kommentar

Bare et tips her på slutten. Komplett legger ut ukens tilbud natt til mandag. Hvis man skal kjøpe noe som ikke allerede er på tilbud, kan det lønne seg å vente med å bestille til rett over helgen. Det vil jo alltid være en sjanse for at noe av det man skal bestille kommer på tilbud.

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...