RSy Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Jeg har ABIT SD7-533 med Hercules Fortissimo II Digital Edition lydkort. Jeg har også testet med Terratec DMX XFire 1024. Kjører WinXP, og har reinstallert systemet. Jeg forsøker å ta opp (record) fra line-in-inngangen. Dette fungerer ikke. Jeg har stilt lydkortet som record-source i control-panel, og stort sett forsøkt alt! Jeg har testet mange forskjellige programmer. Hva kan jeg ha glemt? Samme feil forekommer da ikke på to lydkort? Tips??? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 ... men kanskje på samme kabel? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Har du slått av mute? Lenke til kommentar
RSy Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Selvfølgelig har jeg skrudd av mute. Jeg har forsøkt C-media-lydkortet som sitter på hovedkortet, jeg har forsøkt med Hercules-lydkortet, og også med et Terratec-kort. Uansett fungerer det ikke. Jeg har også testet med samme kabel på to andre pc'er - dette fungerte utmerket. Jeg velger da å konkludere med at det ikke er kabelen eller lydkortet. Hva kan det være da? Hovedkortet som er i konflikt med wave-mapper i XP? Jeg har som sagt Abit SD7-533. Noen som har den minste anelse om hva som kan være galt? RSy Lenke til kommentar
normal Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 hvis du laster ned nye drivere fra http://www.cmedia.com.tw/e_download_01.htm får du valg om hvordan du vil bruke inngangene. velg så record fra line in Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Hei Bare for å ta det fra begynnelsen.. Du har valgt "Line-In" som opptakskilde på "Record Controlen"? (man må velge mellom CD-audio, microphone, Line-In, midi osv.) Du finner "Record Controlen" på høyttaler ikonet på ved klokka (i Windows 98 i alle fall).. Dersom du ikke har mutet noenting og valgt line-in som kilde, så vet ikke jeg hva som er galt. Får du noe utslag på EQ'en når du kjører lyd inn i Line-in utgangen da? Lykke til, Henning Lenke til kommentar
RSy Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Ja, og jeg hører også lyd u høytalerene. Imidlertid har jeg fått det til å fungere nå akkurat, men jeg forstår egentlig ikke hvorfor. Jeg har uninstallert Herculeskortet. Enablet lydkort på hovedkortet i bios. Instalert dette. Deretter avinstalert lydkortet på hovedkortet via software. Fortsatt har jeg latt lydkortet stå på enabled i bios. Deretter har jeg installert Hercules igjen. For så å sette lydkortet på hovedkortet "disable" i device manager. Da fungerer det... aner ikke hvorfor? Gjør dere? RSy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå