underdog Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Remote desktop Klarer ikke å kjøre Remote Desktop fra min bærbare PC. Kaller opp den stasjonære via IP adresse, men får feilmelding : "The client could not connect to remote computer. Remote connections might not be enable or ......." Har forsøkt å koble av brannmurer og antivirus program på både stasjonær og bærbar, men ser ikke ut som det er der problemet ligger. Må jeg gjøre noe spesielt i routeren min (portforward...?) Endret 27. februar 2007 av underdog Lenke til kommentar
Eriksf Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Du kan jo kansje hente noen tips fra En Nettverkguide som er på sidene her fra før. Lenke til kommentar
underdog Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg forsøker å bruke Remote Desktop i WinXP Pro og har åpnet port 3389 til den stasjonære PC (i routeren), men fungerer fremdeles ikke. Noen som har tips ? Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg forsøker å bruke Remote Desktop i WinXP Pro og har åpnet port 3389 til den stasjonære PC (i routeren), men fungerer fremdeles ikke. Noen som har tips ? 8037239[/snapback] har du aktivert remote desktop på den andre PC da, verten? hva er resten av feilmeldingen? Lenke til kommentar
underdog Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 [har du aktivert remote desktop på den andre PC da, verten?hva er resten av feilmeldingen? 8037266[/snapback] 1) Aktivert remote desktop hos verten : Jeg er faktisk litt usikker på hvor jeg aktiverer/dekativerer dette. Det eneste jeg har funnet er under System Properties/Remote , hvor det er haket av for "Allow remote assistance invitation to be sent from this computer" ........... Er det andre steder jeg man aktiverer/deaktiverer remote assistance i XP ? 2) Feilmelding : The client could not connect to the remote computer Remote connections might not be enabled or the computer might be too busy to accept new connections. It is also possible that network problems are preventing your connections. Please try connecting again later. If the problem continues to occur, contact your administrator. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 [har du aktivert remote desktop på den andre PC da, verten?hva er resten av feilmeldingen? 8037266[/snapback] 1) Aktivert remote desktop hos verten : Jeg er faktisk litt usikker på hvor jeg aktiverer/dekativerer dette. Det eneste jeg har funnet er under System Properties/Remote , hvor det er haket av for "Allow remote assistance invitation to be sent from this computer" ........... Er det andre steder jeg man aktiverer/deaktiverer remote assistance i XP ? 2) Feilmelding : The client could not connect to the remote computer Remote connections might not be enabled or the computer might be too busy to accept new connections. It is also possible that network problems are preventing your connections. Please try connecting again later. If the problem continues to occur, contact your administrator. 8039152[/snapback] 1) remote assistance er noe helt annet remote desktop, ikke noe annet under remote fanen du kan hake for? allow remote desktop eller i den duren... hvis du har xp home på den du skal remote, funker ikke, det gjelder for XP MCE, PRO og servere. 2) den er ikke aktivert "remote desktop" hos verten... Lenke til kommentar
underdog Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Jeg har XP home ed. på begge. I control Panel velger jeg "System" og mappen Remote. Under "Advanced Remote Assistance Settings" er det haket av for "Allow this computer to be controlled remotely". Hva er forskjellen på remote desktop & Remote assistance ? Jeg fikk tips /oppskrift på "Remote Desktop" av en kollega (trodde han hadde Home Ed. også, men må dobbelt sjekke dette....). Endret 27. februar 2007 av underdog Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg har XP home ed. på begge. I control Panel velger jeg "System" og mappen Remote. Under "Advanced Remote Assistance Settings" er det haket av for "Allow this computer to be controlled remotely". Hva er forskjellen på remote desktop & Remote assistance ? Jeg fikk tips /oppskrift på "Remote Desktop" av en kollega som også har XP home ed. (skal be han sjekke dette). 8040068[/snapback] åja, trudde det ikke skulle være mulig med xp home, men du skal velge remote desktop, den andre er bare sånn assistanse via messenger, deretter kan du prøve med IP igjen. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 I følge Microsoft har ikke XP Home støtte for Remote desktop. Ikke innkommende tilkoblinger ihvertfall. Lenke til kommentar
raul_duke Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Har hatt samme problem, grunnet var at jeg kjørte trådløst, av en eller annen grunn fikset ikke ruteren å sette opp RD forbindelsen via WLAN. Plugget en kabel i ruteren og da funket det. =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå