b_torivar Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 jeg har en amd prosessor som skal kjøre med 2Ghz. Husker i begynnelsen at den sto som default på 1.5 Ghz. og at jeg måtte skru den opp på 2Ghz i bios. etter at jeg formaterde datamaskina har dette på en mystisk måte nullstilt seg. Jeg har gjennomsøkt alt i bios men finner ikke plassen jeg kan stille på dette... Er det noen som kan peke meg i riktig retning eller har ett supertips? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hos meg hadde jeg samme problem! Det jeg gjorde var at jeg flyttet om på en liten jumper (en bitteliten blå slags kontakt), som gjorde at jeg fikk riktig FSB-setting. Vet ikke om det er det samme hos deg, men hva slags hovedkort har du? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Du er sikker på at du ikke blander rating og klokkefrekvens? F.eks en AthlonXP 2000+ er ikke 2 GHz, og en Athlon64 4000+ er ikke 4 Ghz Men om det stemmer at prosessoren er klokket ned kan du sjekke om FSBen er satt korrekt i BIOS, og eventuelt endre denne der eller ved jumperen (se i manualen til hovedkortet). Endret 27. februar 2007 av skag1 Lenke til kommentar
b_torivar Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Hos meg hadde jeg samme problem! Det jeg gjorde var at jeg flyttet om på en liten jumper (en bitteliten blå slags kontakt), som gjorde at jeg fikk riktig FSB-setting. Vet ikke om det er det samme hos deg, men hva slags hovedkort har du? 8034257[/snapback] tviler på at det er det som er problemet her... for det funka før jeg sletta og formaterte harddisken. har ikke flytta på jumperen. Har MSI Kt3 333... ikke akurat nytt kan man si... Lenke til kommentar
b_torivar Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Du er sikker på at du ikke blander rating og klokkefrekvens? F.eks en AthlonXP 2000+ er ikke 2 GHz, og en Athlon64 4000+ er ikke 4 Ghz Men om det stemmer at prosessoren er klokket ned kan du sjekke om FSBen er satt korrekt i BIOS, og eventuelt endre denne der eller ved jumperen (se i manualen til hovedkortet). 8035039[/snapback] mulig det. Har AMD Athlon xp 2800+ å fikk beskjed om at det var 2Ghz. Var ingen problemer med å stille den fra 1.5 Ghz og opp til 2Ghz da men nå finner jeg bare ikke muligheten... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Ifølge denne artikkelen skal CPU'en være på 2,25 GHz for å være nøyaktig. Kanskje CMOS har blitt nullstilt slik at enten mulitplier eller FSB er feil? Disse skal ihvertfall være 333 MHz og 13,5x respektivt. Endret 1. mars 2007 av skag1 Lenke til kommentar
substeve Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det er vel ikke uvanlig at cpu stiller seg ned om det har vært noe avbrudd eller tøv under booting, jeg har ihvertfall en maskin stående med en socket A som gjør det av og til. Uansett, det skal ligge i bios hva den klokker på og det skal ikke være noe problem å endre. Se i brukermanualen kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå