Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lav hastighet på uTorrent

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg får kun 0-20 kB/s nedlastingshastighet (enda lavere opplasting)

Info om aktuell torrent : Seeder 3(9) Peers 3(5) ... burde jeg klart høyere hastighet ??

1. Har Lyse fiber (6MBit) som går via router D-link 635 DIR og kabel (WLAN ..?)videre til stasjonær PC (som benyttes i dette tilfellet).

2. Har åpnet standard port TCP 32459 for den stasjonære PC'en (med fast IP adresse) i router og tilsvarende port i brannmurer. Sjekket at porten er åpen i uTorrent

3. Begrenset maks global tilkobl. til 50 og rate til 50 kB/s, maks ant peers pr. torrent til 10

Hva bør endres for å få opp hastigheten ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett antall peers til 100 per torrent. Har du sjekket om du har åpnet en port for både TCP og UDP? Og sjekket anngående uPnP?

8034201[/snapback]

1. Skal både TCP og UDC for samme port være åpen ?

2. Synes å ha lest et annet sted at en IKKE bør bruke standard porten til uTorrent, (32459) men noe annet ... stemmer dette og evt hvilken range kan jeg velge i

3. Hva er uPnP ?

p.s jeg har satt på encryption

Endret av underdog
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
1. Skal både TCP og UDC for samme port være åpen ?

2. Synes å ha lest et annet sted at en IKKE bør bruke standard porten til uTorrent, (32459) men noe annet ... stemmer dette og evt hvilken range kan jeg velge i

3. Hva er uPnP ?

8037194[/snapback]

1. Ja, helst.

2. Jeg bruker port 6997-7000

3. Det er en automatisk port-forarding funksjon.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

3. Det er en automatisk port-forarding funksjon.

8037212[/snapback]

3) Angående uPnP : Antar at du mener at den skal være "AV" (dumt spørsmål, men sjekker jeg det i uTorrent eller router ...?)

Siden den stasjonære står bak router (på en av de 4 wlan utgangene) har jeg fostått det slik at jeg må gi PC'en en stasjonær IP adresse (fra routeren) for å slippe å endre portforward oppsettet mitt. Rett ?

4) Synes å lest noe om å sette opp routeren som acesspunkt....(for å slippe portforwarding), men vet ikke helt om det er mulig for meg (med en bærbar trådløs i tillegg) eller hvordan man evt gjør dette....?

Lenke til kommentar

Alle porter er åpne på Lyse sin hjemmesentral.

Er jo ikke ikke mange seeds/peers på den torrenten du laster, og hvis disse i tillegg er utenlands og/eller har satt en upload speed-cap, så kan du virkelig ikke forvente en bedre hastighet. Det avhenger enormt av hvem som seeder, da det sikkert ikke er mange som sitter på full duplex linjer, men på xDSL, og da vil de som seeder ikke kunne gi deg en god hastighet.

//kissa

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Hvis du har opplasting på MAX 5kb sec så må du sette den opp til 6kb så får du max blir begrenset ved 5kb sec til 30 kb/s MAX ned så sjekk om du har max 5kb opp

8037355[/snapback]

Jeg har vært plaget med treg hastighet leeenge..

Prøvde å sette begrensingen på 6 i stede for 5, vips.. nedlastingen gikk ifra 30kbs til 500kbs :dribble:

Takker og bukker! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...