Bareherforhelp Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) God kveld. Som tittelen sier så skal det fjærnes en cpu. Pcen som blir utsatt for operasjonen er en Packard Bell EasyNote E1245. Prossessoren som skal ut er en AMD Athlon XP 2800+ Mobile. Denne skal få sitt nye hjem i Socket A hovekortet til stasjonære pcen. Den gamle arbeidshesten av en Athlon XP 1600+ som sto i stasjonær pc fra før av takket for seg i ettermiddag. Nå begynner vi fjæringen av CPU. men jeg sliter litt STK CLOSE og STK OPEN?. hvordan får jeg prosessoren av hovedkortet uten bruke "hammer" ? Endret 26. februar 2007 av Bareherforhelp Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Er du sikker på at hovedkortet takler en XP 2800+ M cpu? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Da jeg skulle ta ut en amd 3200+ cpu fra en laptop for noen uker siden, skrudde jeg bare opp alle mulige skruer rundt cpu-sokkelen til kjøle-løsningen var løs. Det som imidlertid holdt kjøleren fast var kjølepastane mellom. P.s. dette var en laptop hvor hk hadde tatt kvelden og det var aldri meningen å sette den sammen igjen Vil ikke anbefale å skru ut alt hvis du tenker på å bruke laptopen senere. Lenke til kommentar
Bareherforhelp Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Nå er cpu kjøler av. Hva gjør jeg videre? Lenke til kommentar
Bareherforhelp Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 hovedkortet som cpu skal settes i takler mobile prosessorer. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hmm kan faktisk ikke se noe til å låse opp cpu fra slot med. (slik som på vanlig hk) så det er et godt spørsmål. Har sett før at det er kjøler som er den eneste festemekanismen o laptop HK. Så prøv forsiktig med et flat skrujern og vipp ut cpu bare for å se om den løsner. Kan være jeg tar feil så vær veldig forsiktig. Er litt nysjerrig på dette her så fortell hvordan det går, gjerne med bilde også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå