Gå til innhold

hjelp Vista x64 har jeg driti meg ut?

malmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vær opps på at visse nyere hp laserprintere ikke funker med 64 bit versjonen.

8033435[/snapback]

Her selv en slik, men med litt slit så fikk jeg den til å fungere :) Det ligger inne i siste versjon ganske mange drivere for HP laserskrivere(en stor forbedring fra beta/rc versjonene), så det jeg gjorde var rett og slett at jeg prøvde ett par andre drivere. I Windows XP 64bit derimot fikk jeg den aldri til å fungere 100%, den likte best Courier :)

Alt i alt vil jeg si overgangen fra XP til Vista 64bit har vært den enkleste overgangen av OS jeg kan huske, både mht drivere og annet potensielt kluss. Det skal sies at all HWen min er relativt ny og mainstream denne gangen, tror ved alle andre overganger av OS at minst en HW komponent har måttet bøte med livet.

Det er noen småting som irriterer, blant annet at alle drivere må være sertifiserte, men det er nødvendigvis ikke bare en dum ting.. En annen ting som irriterer er at når jeg starter Media Player Classic, så skifter Vista over i Basic modus(og tilbake når jeg lukker ned MPC), egentlig ikke ett problem, men... Jeg har fremdeles XP liggende i dual-boot, men har enda ikke brukt muligheten etter jeg innstallerte Vista og jeg har innstallert en haug med gamle program i Vista.

Lenke til kommentar
jeg kommer til å kjøre vista home premium 32 bit,  får det av en kompiss så bruker jeg de sparte pengene på en e 6600 cpu istedet

8033521[/snapback]

Det er genialt dersom du slipper å betale for det og du får en gyldig lisens :) Dog vil jeg påstå at 64bit er veien å gå, vil tro at hovedvekten mht videreutvikling av både Windows og Vista vil ligge på nettopp denne versjonen.

Lenke til kommentar
jeg kommer til å kjøre vista home premium 32 bit,  får det av en kompiss så bruker jeg de sparte pengene på en e 6600 cpu istedet

8033521[/snapback]

Det er genialt dersom du slipper å betale for det og du får en gyldig lisens :) Dog vil jeg påstå at 64bit er veien å gå, vil tro at hovedvekten mht videreutvikling av både Windows og Vista vil ligge på nettopp denne versjonen.

8033705[/snapback]

jeg kan vel oppgradere til 64 bit, om en liten stund. ,men jeg starter med 32, så får vi se hva som skjer videre:P

Lenke til kommentar

Når dere snakker drivere...

x64 krever signerte drivere, det gjør ikke x86.

Kjører både x86 + x64...

Det eneste som ikke fungerer er driver til min K800i...

Får det ikke til å fungere på x64, men det kommer vel fra SE når de våkner opp i 2007.

Tror nok ikke at jeg kommer til å gå tilbake til Windows XP nå.

Veldig godt fornøyd med Vista.

Lenke til kommentar

8033521[/snapback]

Eh. Dersom du bare "låner" det av en kompis, så vil du nok få litt problemer dersom han allerede har brukt produktnøkkelen og aktivert windows på sin pc.

Lenke til kommentar

8033521[/snapback]

Eh. Dersom du bare "låner" det av en kompis, så vil du nok få litt problemer dersom han allerede har brukt produktnøkkelen og aktivert windows på sin pc.

8035498[/snapback]

når ble ordet lånt nevnt?:p

Lenke til kommentar

Uansett. Om den andre versjonen allerede har blitt aktivert mot hans maskinvare, så vil ikke du kunne aktivere den, ergo blir det 30-dagers trialmode før breakdown-effekten settes igang om ikke windows får en gyldig nøkkel.

Men selvsagt, om denne kompisen din er en eller annen form for programvare distributør som gir deg en gyldig kopi gratis, så... good for you. :)

Endret av shabador
Lenke til kommentar
Når dere snakker drivere...

x64 krever signerte drivere, det gjør ikke x86.

8033832[/snapback]

x64 krever ikke signerte drivere generelt sett. Vista x64 krever i utgangspunktet at kernel-drivere er signerte, men dette kan man omgå med et oppstartsvalg (trykk f8 under oppstart). Så vidt jeg vet er f.eks. både skjermkortdrivere og lydkortdrivere i user mode, som altså vil si at slike drivere ikke må være signerte. Eneste problemet jeg vet om med signerte drivere som ikke er kommet enda er drivere til trackir, men hvis man velger å godta usignerte drivere slik jeg nevnte fungerer det helt fint på Vista x64, selv om driverene altså enda ikke er signerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...