Gå til innhold

hjelp Vista x64 har jeg driti meg ut?

malmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener også at du burde gå for Vista x64 dersom du har 64 bit prosessor. Det er dette som er fremtiden.

Noe som kan tale imot x64 er om du har spesielle behov for programmer som foreløpig ikke er støttet.

Det er noen som mener dårlig driverstøtte og slikt er en grunn til å holde seg til x86 (32bit) fremdeles, men jeg forventer at x64 kommer til å være minst like kompatibelt med aktuell hardware innen rimelig kort tid og anser ikke dette som en problem. Jeg ser heller ikke vitsen med å kjøre x86 nå som 64 bit er fremtiden.

Lenke til kommentar
Jeg mener også at du burde gå for Vista x64 dersom du har 64 bit prosessor. Det er dette som er fremtiden.

Noe som kan tale imot x64 er om du har spesielle behov for programmer som foreløpig ikke er støttet.

Det er noen som mener dårlig driverstøtte og slikt er en grunn til å holde seg til x86 (32bit) fremdeles, men jeg forventer at x64 kommer til å være minst like kompatibelt med aktuell hardware innen rimelig kort tid og anser ikke dette som en problem. Jeg ser heller ikke vitsen med å kjøre x86 nå som 64 bit er fremtiden.

8033213[/snapback]

okei.. takker for svar.. er veldig usikker nå.. det hadde vært kjipt om ting ikke virker liksom.. sån som tv kortet eller web cam eller sånne ting:S

Lenke til kommentar

Lag to partisjoner og kjør XP som backup ved siden av Vista x64 så vil du kunne kjøre alt du måtte ønske inntil det du evt. måtte få problemer med blir fikset.

Edit: Driverstøtten i vista er svært bra (prøv Online-driversøket f.eks.) så det kan hende at du ikke får noen problemer hvis leverandørene faktisk har laget nye drivere.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Lag to partisjoner og kjør XP som backup ved siden av Vista x64 så vil du kunne kjøre alt du måtte ønske inntil det du evt. måtte få problemer med blir fikset.

Edit: Driverstøtten i vista er svært bra (prøv Online-driversøket f.eks.) så det kan hende at du ikke får noen problemer hvis leverandørene faktisk har laget nye drivere.

8033243[/snapback]

hvor finner jeg online driver søk?:p

Lenke til kommentar
er det mye ytelse å vinne på å velge 64 bit?

8033265[/snapback]

Nei, men du taper ikke noe heller. Teoretisk vil det være ett stort potensial å hente såfort spill og andre krevende programmer blir optimalisert for 64bit. Vista 64 kjører også de aller fleste 32bit programmer(har ikke opplevd problemer enda) og rent ytelsesmessig skal det ikke være ett problem.

Utover det vil du neppe ha store problemer dersom du bestiller nye komponenter, Vista har ett godt utvalg av drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...