laukis Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei Jeg har et regneark med 2 arkfaner; Sheet1: Her oppgir jeg en sti i celle B4, og filnavn i celle b5; H:\textToExcel liste.txt Videre har jeg en knapp. Når jeg trykker på knappen importeres angitt tekstfil fra angitt sti. Tanken er at tekstfilen skal importeres til en gitt arkfane innen samme regnearket (Sheet2). Jeg får kun til å importere tekstfilen til et nytt regneark. Jeg er helt grønn på området så jeg hadde satt stor pris på et tips på veien. Sub ParseText() Dim sFile As String ''Henter filnavn oppgitt i regnearket. Dette fungerer With ThisWorkbook sFile = .Names("SourcePath").RefersToRange If Left(sFile, 1) <> "\" Then sFile = sFile & "\" sFile = sFile & .Names("SourceFile").RefersToRange End With ''Meningen er å importere til en gitt arkfane (sheet2) i samme regneark. Koden ''under importerer til et nytt regneark.. Workbooks.OpenText Filename:=sFile, Origin:= _ xlWindows, StartRow:=1, DataType:=xlDelimited, TextQualifier _ :=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=False, _ Semicolon:=False, Comma:=False, Space:=False, Other:=True, _ OtherChar:=";", FieldInfo:=Array(1, 1) End Sub Noen som kan fortelle meg hvordan jeg importerer tekstfilen til "Sheet2" og ikke i et nytt regneark? Pft Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Halla ptf Det som skjer er at koden betrakter tekstfila di som en separat excelfil som skal åpnes, en workbook (Workbooks.OpenText Filename:=sFile). Du finner kode for å importere på Chip Pearsons side: http://www.cpearson.com/excel/imptext.htm HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
laukis Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Strålende. Takk så mye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå