Cryovat Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 1) Xbox 360 er ennå ikke hacket til å kunne kjøre usignert kode. Det er derfor heller ikke mulig å porte emulatorer eller annen homebrew software til maskinen. Microsoft kommer aldri til å godkjenne emulatorer for systemer de ikke har rettigheter til. 8033493[/snapback] Har kjørt både ScummVM (veldig tidlig port vel og merke) og NES emulator på min 360, du kan også sjekke linken i signaturen min for masse homebrew-greier som kjører på 360. 360en er mer begrenset en homebrew på andre platformer, men det er en utfordring, ikke en hindring. Og for det meste er det egentlig en mye tryggere løsning for dem som vil kjøre homebrew også. Problemet er imidlertid samme på 360 og PS3, prosessoren er ikke kjapp nok til å klare å emulere all maskinvaren i en Wii å full hastighet. Sjekk ut PS2 eller GameCube emulatorer på splitter ny PC, og du vil se hvor tregt det går. Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Har kjørt både ScummVM (veldig tidlig port vel og merke) og NES emulator på min 360, du kan også sjekke linken i signaturen min for masse homebrew-greier som kjører på 360. 360en er mer begrenset en homebrew på andre platformer, men det er en utfordring, ikke en hindring. Og for det meste er det egentlig en mye tryggere løsning for dem som vil kjøre homebrew også. Problemet er imidlertid samme på 360 og PS3, prosessoren er ikke kjapp nok til å klare å emulere all maskinvaren i en Wii å full hastighet. Sjekk ut PS2 eller GameCube emulatorer på splitter ny PC, og du vil se hvor tregt det går. 8033864[/snapback] Hvis du tenker på ScummVM XNA og NES emulatoren som må kjøres gjennom MCE, så kjenner jeg til disse ja. Det er dog altfor mange begrensinger til at man kan få til mer avanserte emulatorer nå. Disse vil ikke komme før Xbox 360 hackes til å kjøre usignert kode eller det oppdages en stor exploit/svakhet i sikkerhetssystemet. Både 360 og PS3 prosessorene er kjappe nok til å kjøre PS2 og Xbox emulatorer (som brukes for bakoverkompatibilitet), og de bør derfor fint kunne klare en Gamecube emulator også. Problemet er som nevnt mangel på tilgang til dev tools, detaljerte specs over hardware o.l., som betyr at effektiv emulering er svært vanskelig å få til. Du finner ikke noen Xbox emulator for PC som kjører spill i akseptabel hastighet i dag, likefult finnes en slik emulator for Xbox 360. Dette er fordi Microsoft sitter med detaljert info om hvordan hardware virker, system kall, funksjoner osv, slik at utviklingsprosessen kan gå vesentlig kjappere. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) For NES-emulatoren siktet jeg til SharpNES som kjører native på 360en min. Omtrent slik som dette: Xbox dashboard > Demos and more > XNA Launcher > My games > sharpNES At det finnes for mange begrensninger stemmer rett og slett ikke; eneste "betydelige" begrensningen er avspillingsmulighetene for lyd og tilgang til optisk drev, første er et problem, andre kan lett jobbes rundt. Begrensningen Microsoft har satt på hvor store mengder en kan overføre til 360en er 2 gig. Bortsett fra det er alle fasilitetene en skulle trenge der. Når det gjelder emulering av Wii er jeg delvis enig i det du skriver om hardware-spesifikasjoner, men det er en begrensning på hvor rask prosessor en skal kunne emulere i realtime. Sier ikke at det er umulig, men jeg hadde blitt ekstremt overrasket hvis det faktisk var gjennomførbart. Endret 26. februar 2007 av Cryovat Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 håper det kommer en bra emulator så jeg kan spille mario 64 på 360'n Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 håper det kommer en bra emulator så jeg kan spille mario 64 på 360'n 8034481[/snapback] Det burde vel strengt tatt ha kommet. N64emulatorer har vært velfungerende lenge. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Har flere venner jeg som kjøpte seg en Wii bare for å spille Zelda Og spillet er så bra at det er verdt det ^^ Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg har en drøm. En drøm om en verden. En verden uten kriger mellom PS-fanboys, MS-fanboys, Nintendo-fanboys og PC-fanboys. En verden der alle kunne skrive hva de ville på et forum uten å bli stemplet som fanboy. En verden der ingen var fattige og alle hadde råd til 60 gig modellen av PS3. En verden der alle spill kom samtidig over hele verden og på samtlige konsoller. ...vel...på tide å våkne og komme seg tilbake til virkeligheten... Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Folk spør ofte om Nintendo emulatorer for tiden, tydeligvis at Nintendo spill er blitt populært i det siste. Dere får håpe Nintendo går konken så de må lage spill til andre konsoller slik Sega gjør i dag (noe jeg tviler vil skjer med det første). 8033147[/snapback] Nøyaktig det samme som slo meg.. Var ikke akkurat stor sjanse for at SEGA-spill skulle komme på nintendo i gode gamle dager. Men husker jeg rett så var SEGA en av de få som hadde spill klare til Gamecube-lanseringen. Det var nok en monster-kamel å svelge for SEGA-sjefene. Men nå er det vel ikke store sjanser for at konsoll-divisjonen til nintendo går dukken med det første Endret 27. februar 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
technofranki Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Zelda vil aldri komme til Xbox 360 eller andre konsoller som ikke blir laget av Nintendo. Zelda er et av de sterkeste navnene i spill industrien og Nintendo vil holde denne figuren ekslusivt for sine egne maskiner. På den andre siden, kom det ut to Zelda spill på Philips CD-i tidlig på 90-tallet. Disse spillene var laget av andre enn Nintendo, men under Nintendos lisens og godkjenning. Jeg har ikke spillt disse spillene, men de skal visst nok gå for noe være av det dårligeste som er laget (trolig kun slått av E.T til Atari 2600). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå