Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvem har foreldrerett ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil heller sette min mening til at hun ene er under seksuell lav alder, den andre over. Ingen av dem er myndig, ergo er de enda under de foresattes ansvar, og jeg undres om de vil ha det siste året på hva som skjer med ungen.

I utgangspunktet, på generelt grunnlag tror jeg ikke noen av dem er direkte skikket til ansvaret.

Lenke til kommentar
Jeg vil heller sette min mening til at hun ene er under seksuell lav alder, den andre over. Ingen av dem er myndig, ergo er de enda under de foresattes ansvar, og jeg undres om de vil ha det siste året på hva som skjer med ungen.

I utgangspunktet, på generelt grunnlag tror jeg ikke noen av dem er direkte skikket til ansvaret.

8032750[/snapback]

At de begge ikke er gamle nok, er strengt tatt irrelevant. De mister ikke alle rettighetene til barnet da, i hvertfall ikke som jeg vet om.

Jente i klassen min ble smelt på tjukken, hun sluttet nylig i klassen fordi hun skal føde. Foreldrene hennes bor i stavanger (Les: Timer herifra) Hun har ingen planer om å dra hjem til foreldrene. Hun skal bo her, med kjæresten sin på 18. Tror du barnevernet banker på døren, tar med seg ungen og sender den til dens besteforeldre?

Lenke til kommentar

Tremenningen min fikk vel unge da han var 16. og hun var 15. eller så var det ett år eldre begge to, men tror ikke det.

Men uansett så fikk hun ha ungen. men så skal det sies at hun fikk en del problemer pga den ungen. både økonomisk og utdannelsesmessig...

Lenke til kommentar

Hvis gutten er under 18 og jenta er under 18, så vil jentas juridiske verge få foreldreretten automatisk. Gutten kan ikke skrive under på farskapspapirer alene, den som har juridisk verge for gutten må signere.

Sånn var det ihvertfall for oss.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Vist det ikke er noe spesiell situasjon, og begge foreldrene er friske og raske så pleier moren storsett alltid å få hovedforeldreretten. Faren vil seff få ha ungen av å til han å. Men store deler av tiden vil ungen være oss moren.

9070117[/snapback]

Desverre helt riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...