stian90_2 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Hei.. Jeg lurer på hvem som har foreldreretten, og hvorfor om to ungdomer får barn.? Spiller alder og slikt noen rolle ? isåfall er jeg 17 og hun 15.. Håper på svar om hva og hvorfor.. Endret 26. februar 2007 av stianiquniez Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Godt spørsmål. Henger meg på her Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg burde strengt tatt ikke si noe, siden jeg ikke vet noe om emnet, men tatt alder i betraktning ville det vell kansje falle i 17åringens favør? På en annen side, hun er jo moren.. men og ung! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg har heller ikke snøring, men for å spekulere litt i det skulle man jo tro at det blir vurdert ut i fra enkelt tilfellene? Syns det blir litt sykt å plassere et barn hos moren, om faren til barnet er langt mer egnet til å ta seg av det. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg vil heller sette min mening til at hun ene er under seksuell lav alder, den andre over. Ingen av dem er myndig, ergo er de enda under de foresattes ansvar, og jeg undres om de vil ha det siste året på hva som skjer med ungen. I utgangspunktet, på generelt grunnlag tror jeg ikke noen av dem er direkte skikket til ansvaret. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg vil heller sette min mening til at hun ene er under seksuell lav alder, den andre over. Ingen av dem er myndig, ergo er de enda under de foresattes ansvar, og jeg undres om de vil ha det siste året på hva som skjer med ungen. I utgangspunktet, på generelt grunnlag tror jeg ikke noen av dem er direkte skikket til ansvaret. 8032750[/snapback] At de begge ikke er gamle nok, er strengt tatt irrelevant. De mister ikke alle rettighetene til barnet da, i hvertfall ikke som jeg vet om. Jente i klassen min ble smelt på tjukken, hun sluttet nylig i klassen fordi hun skal føde. Foreldrene hennes bor i stavanger (Les: Timer herifra) Hun har ingen planer om å dra hjem til foreldrene. Hun skal bo her, med kjæresten sin på 18. Tror du barnevernet banker på døren, tar med seg ungen og sender den til dens besteforeldre? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Tremenningen min fikk vel unge da han var 16. og hun var 15. eller så var det ett år eldre begge to, men tror ikke det. Men uansett så fikk hun ha ungen. men så skal det sies at hun fikk en del problemer pga den ungen. både økonomisk og utdannelsesmessig... Lenke til kommentar
furii Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Moren dersom de ikke er gift eller gjort noen offisielle avtaler rundt det. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hvis gutten er under 18 og jenta er under 18, så vil jentas juridiske verge få foreldreretten automatisk. Gutten kan ikke skrive under på farskapspapirer alene, den som har juridisk verge for gutten må signere. Sånn var det ihvertfall for oss. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg vil vel tro jenta får barna uannsett, hvis hun har foreldre som kan"ta vare" på begge økonomisk. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Vist det ikke er noe spesiell situasjon, og begge foreldrene er friske og raske så pleier moren storsett alltid å få hovedforeldreretten. Faren vil seff få ha ungen av å til han å. Men store deler av tiden vil ungen være oss moren. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Vist det ikke er noe spesiell situasjon, og begge foreldrene er friske og raske så pleier moren storsett alltid å få hovedforeldreretten. Faren vil seff få ha ungen av å til han å. Men store deler av tiden vil ungen være oss moren. 9070117[/snapback] Desverre helt riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå