Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente sier en ting og gjør noe annet!


Gjest Kall meg Frank

Anbefalte innlegg

Gjest Kall meg Frank

Jeg er fryktelig frustrert fortida. Det er ei jente i klassa mi som jeg liker veldig godt. Hun er veldig snill og grei. Men greia er den at jeg ikke skjønner hva det er ho vil! Jeg satt en dag i klasserommet: Jeg kikka tilfeldigvis bor der hu sitter (i andre enden av klasserommet) og der møter jeg blikket av to vakre mørke øyne. Hun rødmer litt og viser meg et fantastisk pent smil. Jeg smiler tilbake og rødmer sikkert litt jeg også (dette har vel egentlig skjedd mer enn en gang!?). Min rare hjerne sier til meg at kanskje det var noe annet hu så på eller at hun bare tenkte på noe morsomt, men siden jeg sitter i et hjørne og det ikke er noe annet å se på bak meg så hiver jeg den ideen i søpla, og konkluderer med at hun så på meg og smilte til meg.

 

En dag når vi skulle ha slik egentrening i gymmen der vi kan velge hva vi vil gjøre over 4 uker, så spurte hun meg om jeg ville være med på langrenntur! Jeg ble strålende glad og sa selvfølgelig ja! Jeg har faktisk aldri vert så glad! Den peneste, søteste og snilleste jenta jeg har møtt spurte faktisk om jeg ville være mer på langrenntur, hun presiserte til og med at det bare skulle være vi to som skulle gå på langrenn sammen under egentreningen! Men så kommer den frustrerende biten: Jeg spurte om hunn kunne gå på ski i vinterferien; hunn sa at det hadde hun ikke tid til. Greit nok tenkte jeg. Men så ringte jeg til henne etter vinterferien for å avtale når vi skulle dra, og for å si at jeg kunne kjøre oss den lille turen til lysløypa. Men så sa hun at hun hadde glemt skiene hjemme!! (ho bor på hybel). Hun sa at hun derfor måtte gjøre noe annet. Jeg sa med en litt trist stemme at: ”da må jeg jo gå alene da”. Da svarte hun at jeg sikkert hadde gått fortere enn ho uansett. Samtalen sluttet etter dette. Jeg ble trist og frustrert. Jeg tenkte at det er jo flere uker med egentrening, men hun ga inntrykk at hun ikke ville gå på ski de neste ukene heller. Så da skjønner dere sikkert problemet mitt. Hva skal og burde jeg gjøre nå? Har hun mistet interessen? For å være ærlig så skjønner jeg ingenting! Så kom med tips om dere gidder. Hilsen en frustrert gutt på 18år som ikke skjønner seg på jenter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hun mistet interessen? For å være ærlig så skjønner jeg ingenting! Så kom med tips om dere gidder. Hilsen en frustrert gutt på 18år som ikke skjønner seg på jenter!

8032501[/snapback]

Jenter er rare dyr, ja. Som regel vet de ikke hva de vil selv, engang. Slik hun tror/sier drømmemannen skal være, er vanligvis en fin måte å drive henne bort på..

 

Tror dette skal være et greit utgangspunkt:

 

#1

Ikke prøv for hardt, de er mest interessert i det de ikke kan få. Du vet hvordan katter oppfører seg..?

 

#2

Sjef henne rundt litt, det er mannen som bestemmer hvor skapet skal stå. Ikke la henne overkjøre deg, da er du en pyse. (Ex. du bestemmer hvilken film, endrer tidspunktet hennes ~30 min når hun vil møtes, etc..)

 

Men pass på å ikke virke som en usikker kontrollfrik. Hva hun gjør når dere ikke er sammen driter du i. Og pass på at dere har egne liv også, hvis det skulle komme så langt.

 

#3

Jenter kjeder seg lettere enn oss gutta, er kanskje litt mer søkende. Gjør masse nye ting osv., og pass på at hun ikke vet helt hvor hun har deg.

Lenke til kommentar

Prøv å fisk mer. Fisk og se om hun er interessert. Det er uendelig mange muligheter for at hun spurte deg med ut på tur. Skulle hun kanskje bevise noe for noen veninner?

 

Eller kanskje hun rett og slett feiga ut? Kanskje hun var fryktelig nervøs og feiga ut i siste liten?

 

Skitt fiske...

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Jenter er rare dyr, ja. Som regel vet de ikke hva de vil selv, engang. Slik hun tror/sier drømmemannen skal være, er vanligvis en fin måte å drive henne bort på..

 

Tror dette skal være et greit utgangspunkt:

 

#1

Ikke prøv for hardt, de er mest interessert i det de ikke kan få. Du vet hvordan katter oppfører seg..?

 

#2

Sjef henne rundt litt, det er mannen som bestemmer hvor skapet skal stå. Ikke la henne overkjøre deg, da er du en pyse. (Ex. du bestemmer hvilken film, endrer tidspunktet hennes ~30 min når hun vil møtes, etc..)

 

Men pass på å ikke virke som en usikker kontrollfrik. Hva hun gjør når dere ikke er sammen driter du i. Og pass på at dere har egne liv også, hvis det skulle komme så langt.

 

#3

Jenter kjeder seg lettere enn oss gutta, er kanskje litt mer søkende. Gjør masse nye ting osv., og pass på at hun ikke vet helt hvor hun har deg.

8033916[/snapback]

 

Hehe endelig en som har skjønt det :D

Lenke til kommentar
Gjest Kall meg Frank

Meg igjen.

 

Det går litt bedre nå. Ho sa faktisk at ho ville ta med skia til neste gymtime! Og at jeg måtte minne henne på det så hun ikke glemmer det. Jeg møter fortsatt blikket hennes av og til. Det tar jeg som et godt tegn. Jeg er litt sjenert, men det tror jeg faktisk hun er også. Så jeg har tenkt til å ta det med ro. Men en gang så må jeg jo ta skrittet og hoppe i det! Men uansett så går det framover på et vis.

Lenke til kommentar
Meg igjen.

 

Det går litt bedre nå. Ho sa faktisk at ho ville ta med skia til neste gymtime! Og at jeg måtte minne henne på det så hun ikke glemmer det. Jeg møter fortsatt blikket hennes av og til. Det tar jeg som et godt tegn. Jeg er litt sjenert, men det tror jeg faktisk hun er også. Så jeg har tenkt til å ta det med ro. Men en gang så må jeg jo ta skrittet og hoppe i det! Men uansett så går det framover på et vis.

8062203[/snapback]

 

kan være at hun er et rotehodet også :) eller at hun vurderte å feige ut, men så fant ut at du uansett var interessert og la ned litt innsats for at det skulle gå bra likevel :)

Lenke til kommentar

8032501[/snapback]

#2

Sjef henne rundt litt, det er mannen som bestemmer hvor skapet skal stå. Ikke la henne overkjøre deg, da er du en pyse. (Ex. du bestemmer hvilken film, endrer tidspunktet hennes ~30 min når hun vil møtes, etc..)

8033916[/snapback]

 

Er du direkte morsom? Det er det dummeste jeg har hørt på lenge!

Vet ikke hvilken verden du bor i... men den jeg bor i funker det ikke sånn!!

Det du gir han råd om å gjøre er jo helt på trynet!! Jeg hadde ikke tolerert å bli behandlet på den måten..

 

Nei det der skal du hvertfall ikke gjøre.. det er ikke rette måten å behandle en jente på!

Endret av Iril
Lenke til kommentar

8032501[/snapback]

#2

Sjef henne rundt litt, det er mannen som bestemmer hvor skapet skal stå. Ikke la henne overkjøre deg, da er du en pyse. (Ex. du bestemmer hvilken film, endrer tidspunktet hennes ~30 min når hun vil møtes, etc..)

8033916[/snapback]

 

Er du direkte morsom? Det er det dummeste jeg har hørt på lenge!

Vet ikke hvilken verden du bor i... men den jeg bor i funker det ikke sånn!!

Det du gir han råd om å gjøre er jo helt på trynet!! Jeg hadde ikke tolerert å bli behandlet på den måten..

 

Nei det der skal du hvertfall ikke gjøre.. det er ikke rette måten å behandle en jente på!

8062785[/snapback]

Helt ærlig nå, hvordan har forholdene hvor du har vært den med buksene gått, kontra de hvor gutten 'bestemmer'..?

 

 

Men jeg ser jo at det jeg skriver kanskje kan mistforstås litt.

 

Det er snakk om hvem som sitter med kontrollen her, ikke detaljstyring; "Du bestemmer film i dag, så velger jeg neste gang." er også ok.

 

Poenget er ikke å herse rundt med jenta for enhver pris, men å vise henne at det finnes grenser.

Hun vil stadig, bevisst eller ubevisst, utfordre deg, og hvis hun ikke møter motstand bare fortsette. Jeg vet ikke om utroskap bare er en ny grense, eller om det handler mer om å finne noen bedre, men har ihvertfall inntrykk av at 'snille' gutter er mer utsatt.

 

 

Og for all del; dere er partnere og skal samarbeide om å lykkes. Hvis beslutningen betyr noe, gå alltid for den beste løsningen. Ikke hold henne tilbake.

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar
Helt ærlig nå, hvordan har forholdene hvor du har vært den med buksene gått, kontra de hvor gutten 'bestemmer'..?

 

Men jeg ser jo at det jeg skriver kanskje kan mistforstås litt.

 

Det er snakk om hvem som sitter med kontrollen her, ikke detaljstyring; "Du bestemmer film i dag, så velger jeg neste gang." er også ok.

 

Poenget er ikke å herse rundt med jenta for enhver pris, men å vise henne at det finnes grenser.

Hun vil stadig, bevisst eller ubevisst, utfordre deg, og hvis hun ikke møter motstand bare fortsette. Jeg vet ikke om utroskap bare er en ny grense, eller om det handler mer om å finne noen bedre, men har ihvertfall inntrykk av at 'snille' gutter er mer utsatt.

 

 

Og for all del; dere er partnere og skal samarbeide om å lykkes. Hvis beslutningen betyr noe, gå alltid for den beste løsningen. Ikke hold henne tilbake.

8075577[/snapback]

 

Nå har det seg sånn at jeg er en veldig bestemt jente.. så det har fungert helt fint :)

 

Men skjønner hva du mener når du forklarer deg litt mer.. Den skal du ha.. ja skjønner poenget, og det er helt rett... du kan ikke la deg overkjøre! Da gjør hun akkurat som hun vil og du er tøffel.. Det er ikke bra.. Det er flott med noen grenser.. At dere begge vet hvor skapet står.. Hva som er akseptabelt og ikke... men snakk sammen om det.. og ikke bare bestem.. Det funker best :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...