Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen "henger" hvert sekund.

Anbefalte innlegg

Har en Tundra Bærbar med følgende problem:

etter en tid etter oppstart (alt fra 5min til noen timer) så begynner hele pcen å henge i et tidels sekund hvert sekund liksom. Veeldig irriterende, spesielt ved lyd og video bruk. Det rare er at jeg har fortatt en clean reinstall av Windows, og har samma problemmet. Må jo nesten være noe hardware relatert?

Noen som har erfaringer/synspunkter??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morn, aner ikke om dette er relevant for ditt problem, men symptomene virket ganske kjent. I mitt tilfelle var det nyeste versjon av AVG(antivirusprogram) som var problemet. Gratisversjonen av dette programmet er satt opp til å scanne datan hver gang den blir startet, noe som førte til hakking og treg maskin. Løsningen var å stoppe denne i "scheduler" og velge å starte scanningen manuelt istedet. Det er mulig din antivirus(hvis du har det) er satt opp til å scanne til et spesifkt tidspunkt, og hvis den ikke fikk gjort scanningen da, gjør den det så fort den starter opp istedet(Kan forklare forskjellen i intervaller mellom problemet kanskje?) Et lite tips iallefall, lykke til.

Lenke til kommentar

etter en tid etter oppstart (alt fra 5min til noen timer) så begynner hele pcen å henge i et tidels sekund hvert sekund liksom.  Veeldig irriterende, spesielt ved lyd og video bruk.    Det rare er at jeg har fortatt en clean reinstall av Windows, og har samma problemmet.    Må jo nesten være noe hardware relatert?

8032153[/snapback]

Hvordan ser det ut i taskmanager. Er det noen task som viser prosessorbruk?

Lenke til kommentar

etter en tid etter oppstart (alt fra 5min til noen timer) så begynner hele pcen å henge i et tidels sekund hvert sekund liksom.  Veeldig irriterende, spesielt ved lyd og video bruk.    Det rare er at jeg har fortatt en clean reinstall av Windows, og har samma problemmet.    Må jo nesten være noe hardware relatert?

8032153[/snapback]

Hvordan ser det ut i taskmanager. Er det noen task som viser prosessorbruk?

8036999[/snapback]

Nei, alt ser ok ut i TM, og alle drivere skal være lagt inn også.

Flere tips??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...