skvip Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Når jeg starter opp pcen finner den harddisken min som primary master, også står det navnet på disken og ATA33. Betyr ATA33 hvilken hastighet disken kjører på? Isåfall burde det ikke stått ATA100 ? Og en annen ting, når folk kopierer fra meg over nettverk går det lusende sakte i forhold til andre "dårligere" pcer. Noen sammenheng? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Regner med at du har ATA100 disk og kontroller? I så fall mangler du antagelig 80-leders kabel. En vanlig 40-leders gir deg ATA33. Mer her. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: skvip skrev (2002-12-07 21:14):Når jeg starter opp pcen finner den harddisken min som primary master, også står det navnet på disken og ATA33.Betyr ATA33 hvilken hastighet disken kjører på?Isåfall burde det ikke stått ATA100 ?Og en annen ting, når folk kopierer fra meg over nettverk går det lusende sakte i forhold til andre "dårligere" pcer.Noen sammenheng? Har selv bare ata33 på mine disker, Har testet med en ata66 kabel og må si at eg ikke merket noe forskjell med mine disker? Men gjør som han over sa, Skaff deg en ata66 80 leders ide kabel og prøv selv om det blir bedre. Det har mye å si hvilken disk du har. Lenke til kommentar
skvip Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Takk for hjelpa, visste ikke at det var forskjellige Ide-kabler. Jeg hadde en 40-leders kabel fra harddisk til hovedkort og en 80-leder fra cd-brenner til hovedkort. Det er 2 uttak på 80-lederen. Vil det gå raskest å koble både brenneren og harddisken til 80-lederen? Eller burde jeg skaffe meg en 80-leders kabel til? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: skvip skrev (2002-12-08 17:10):Vil det gå raskest å koble både brenneren og harddisken til 80-lederen? Eg ville eg ikke brukt ata66 kabelen på en brenner eller cd/dvd. Bruk den 40 leders kabelen til brenneren din du. Men ja du kan gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå