Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbåndsservice med økt hastighet!

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Kom informasjon fra Bredbåndsservice i dag om at det gjennom deres nye portal (tilgjengelig i løpet av mars) er mulig å bestille hastighetene 0.5, 10 og 100 Mbit/s.

8111650[/snapback]

Fikk den jeg også.

Gleder meg til 100mbit! :) (men ikke for enhver pris...)

Håper ikke prisen på 10mbit settes opp, noe jeg egentlig frykter...

Lenke til kommentar

Jeg har BBS nå, men skal flytte i løpet av sommeren så det er vel typisk at hastighetsendring krever bindingstid!

Det er vel ikke så realistisk at prisen på 10mb/s skal gå opp? Jeg har ikke hørt om andre leverandører som har økt prisene på sine produkter på en god stund..

Lenke til kommentar

Dataguard har vel allerede begynt å levere 100mbit til borettslag, som forutsetter minst 50 kunder i borettslaget. Det betyr at de kan ha lavere priser pga det. Dataguard har 10mbit til 399,- og 100mbit til 799,-. BBSE koster vel 395,- for 10mbit, så blir vel ihvertfall ikke høyere pris enn Dataguard. vi får bare vente og se, men blir nok 100mbit på meg ihvertfall. :D

Noen som vet om routere som takler 100mbit stabilt? Med 10mbit så er det vel ikke så stort problem, siden de fleste klarer 40-50. Men må man over på Cisco eller andre dyrere løsninger for å få 100mbit stabilt?

Lenke til kommentar

Bruker en WRT54GS med DD-WRT og utifra hva jeg har funnet ut så klarer ikke den eller GL mere en rundt 48mbit kablet. Så da må du finne på noe annet, heller litt mot Linksys RVS4000 nå, men må finne ut litt om den først.

Og prisen for 100/100mbit blir 790.- pr mnd, ingen begrensning mente hun jeg pratet med ,burde bli tilgjenglig denne uken eller neste uke.

Lenke til kommentar

Ja, håper det blir med det første. Har sendt mail og spurt. Og også hva slags router de anbefaler.. Per nå ser det ut til at det kun er D-Link DIR-655 som klarer 100mbit begge veier, og også samtidig..

Linksys RVS4000 ser bra ut, men mye klager på denne da den ikke holder hva den lover angående throughput..

Lenke til kommentar

Ifølge SmallNetBuilder klarer den 264mbit simultant, altså opp og ned samtidig.. 266 mbit kun ned og 267 kun opp.. Hvis jeg forsto den lista riktig.. Knuser neste på lista som klarer 160 simultant og under 100 hver vei alene..

Men kjedelig at ikke de nye Linksysrouterne er testet der, ihvertfall ikke enda.

Har mest lyst på en Linksys, men hvis D-Linken er best, så blir det den.. :)

Lenke til kommentar
Snakke med bredbåndsservice idag og de sa siste informasjon som de hadde fått idag sa at 100mbit skulle nå bli tilgjenglig før sommeren, så kansje neste uke er litt mye å håpe på :(

8149400[/snapback]

Shit... Håper da dette kommer før sommeren. I sommer har jeg andre ting å tenke på. :cool:

Ser at jeg må oppdatere router hvis man skal få noe utbytte av 100mbit. Er det noen som har testet DIR-655? Erfaringer? (Har lest tester av routeren, men er litt interessert i å høre erfaringer fra "vanlig" brukere).

Endret av eirikjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...