koksiboks Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Trenger hjelp til følgende problem. Har satt opp en apache server, med php. Første feil er når jeg prøver å kjøre php fra konsollet. her er feil meldingen: PHP Warning: PHP Startup: mysql: Unable to initialize module Module compiled with module API=20060613, debug=0, thread-safety=1 PHP compiled with module API=20050922, debug=0, thread-safety=1 These options need to match in Unknown on line 0 PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'c:\PHP\ext\mysql.so' - Den angitte modulen ble ikke funnet. in Unknown on line 0 Noen forslag til hvordan jeg får bort dette? Når jeg videre prøver å kjøre wordpress lokalt får jeg følgende feilmelding: Warning: dl() [function.dl]: Not supported in multithreaded Web servers - use extension=mysql.so in your php.ini in C:\Programfiler\Apache Software Foundation\Apache2.2\htdocs\wordpress\wp-settings.php on line 56 mysql.so ligger i c:/php/ext mappen, men den blir ikke lastet. den er også lastet inn i php.ini under extensions. mysql og php fungerer bra hver for seg, men får dem ikke til å snakke sammen. Trenger hjelp... finner ikke ut av dette. -Koksi Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Har du enabla mysql modulen i php.ini? Lenke til kommentar
koksiboks Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Har du enabla mysql modulen i php.ini? 8033743[/snapback] hvis du tenker du på extension=php_mysql.dll så har jeg gjort den aktiv ja. Er det flere plasser i php.ini jeg må gjløre noe for å få mysql aktivert? -Koksi Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 er den jeg mente, skal ikke være flere plasser du trenger å enable Lenke til kommentar
koksiboks Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 er den jeg mente, skal ikke være flere plasser du trenger å enable 8040762[/snapback] hmm... det fungere fortsatt ikke... Andre plasser feilen kan ligge? Noen som har hatt lignende feil som meg? -Koksi Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Det virker som om du har satt opp denne serveren helt selv - noen spesiell grunn? Det ser ut som om du har hentet en php_mysql.dll fra en annen installasjon. Hvis dette er tilfellet, så anbefaler jeg en ferdigoppsatt versjon. Dvs EasyPHP, WampServer, XAMPP o.l Lenke til kommentar
Peter Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Sjekk om du finner en linje i php.ini som inneholder mysql.so og sett en # foran denne linjen. .so-filer er biblioteker for linuxmaskiner. Lenke til kommentar
koksiboks Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Ok, takk for tipset. Jeg har satt det opp fra grunnen av selv, for å ha det litt morro. Tipper jeg avinstallerer alt og tester å legge alt inn fra grunnen av igjen, det er vel like enkelt som å prøve å feilsøke videre. Noe av feilen ,fant jeg ut, er at jeg har klar å installere to versjoner av php... jaja. Takker for all hjelpen. -koksi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå