Jordbaerdrops Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Det hadde seg slik at for noen måneder siden så var jeg veldig interessert i en gutt som her Alex. Og det som var så fantastisk var at jeg trodde Alex var den første gutten som hadde gjensidige følelser for meg også (jeg er 16 btw), for jeg fikk sterkt inntrykket av det.. Derfor tok jeg det som et hardt slag når kom ut og fortalte meg at han hadde blitt sammen med en annen jente..Jeg visste at han hadde gått på date med henne en gang, men han svarte alltid "jeg vet ikke" når jeg spurte han hva han følte for henne osv.. For ca to uker siden møtte han en god venninne av meg på fest.. Venninnen min har hele veien vært på min side, og syns han har vært helt tosk på måten han behandlet meg på. Alex begynte etterhvert å legge an på henne via meldinger på et nettsamfunn, og fikk henne med på bl.a spinning. Venninnen min liker å bli kjent med folk, det er greit og hun utelukket at noe i det hele tatt kunne skje mellom dem. Etter spinningtimen dro de på Peppes sammen.. og dagen etter på fest hvor de rota sammen.. Hun sier at hun syns han er en koselig person og at de kommer bra overens. Når jeg konfroterer henne med hvor urettferdig det er av henne, og hvor lite hensynsfull hun er så sier hun bare "jammen det skjedde jo aldri noe mellom dere" . Jeg føler meg så sveket av henne..hun skal være på min side og ikke date han.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Hun vet veldig godt hva jeg syns, men hun er såpass egoistisk at hun heller vil såre meg enn å gi slipp på han.. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
holst84 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Selv om det er vondt er det etter min mening ikke noe du kan gjøre. Det har som hun sier aldri vært noe mellom deg og denne Alex og han bør dermed være fritt villt. Tenk om de to blir sammen resten av livet og gifter seg og får barn? Man vet aldri Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Det kan jo snu det hele og spørre deg selv. Unner du ikke venninna di det å være lykkelig med han hvis de virkelig liker hverandre? Nå som det alikavell har gått "skeis" mellom deg og han? Lenke til kommentar
Mimi Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg skjønner hva du mener. Jenter, veninner, har jo en spesiel regel om at man ikke skal legge ann på "hunken" til veninnen. Hun visste jo godt at du likte ham, og alikevel rotet hun med ham. På den andre siden er det jo som de andre har sagt at om de liker hverandre er det ingenting du kan gjøre. Nå er sjansen til å vise hvilken fantastisk venn du er, og fortelle henne at du er glad på hennes vegne. Det går nok bra skal du se:) Lenke til kommentar
sparks Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ta det som en lærepenge, neste gang venter du ikke så lenge med å fortelle hva du føler. Ja, det kan være et "nei" du får, eller en annen dum innpakket forklaring, men da slipper du hvertfall å ende opp med en venninne (som selvsagt kan diskuteres om er en god venninne) og en du liker mindre. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ett fritt marked kjennetegnes av konkurranse. Er kjøper usikker om informasjon relatert til produktet er det fult mulig å forhøre seg om dette. Skulle kjøper nøle med å kjøpe produktet er det fritt frem for enhver annen aktør i markedet å anskaffe seg produktet. Med andre ord.. Du nølte, du tapte. U snooze u loose. Kem vet kanskje han Alex fyren her virkelig er en dørmatte som du blir lei av etter noen uker? Eller du treffer en høy, mørk fremmed mann som er sterk, men myk og som tar vare på deg? Resultatet av evalusjonsprosessen varierer med når du initialiserer og fullfører evalusjonen. Kanskje om noen år føler du synd på venninen din som er blitt kjørt på tjukken av han fyren her. Da var det kanskje ikke så dumt å være skeptisk/usikker angående å innlede ett forhold. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 I teorien, så synes jeg ikke det er galt at to personer blir sammen, hvis de virkelig har sterke følelser for hverande. Slik du beskriver det, så virker det ikke som de har utviklet noe særlig med følelser for hverandre enda, men venninnen din bryr seg bare om seg selv. Hadde hun sagt "unnskyld, jeg føler meg råtten, men jeg liker han virkelig veldig godt.." så haddet vært OK. Venninnen din virker derimot ikke som hun har forståelse for at du er såret (hun har vel forståelse for det, men bryr seg ikke). Da skjønner jeg at du føler deg sviktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå