zagen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Hallo! Jeg har en trådløs router stående i etasjen over og vil sette opp et kabla nettverk i kjeller som kjører 1Gbps. Tenkte meg da at jeg måtte ha en bride som Denne med kabel til en router (switch?). Virker jo greit, hvis jeg har forstått ting riktig, men vil gjerne ha forslag til produkter/oppsett siden jeg er litt fersk i gamet. Og trenger jeg router i kjeller? eller kan det nettverket få ip av den trådløse routeren? Høres tvilsomt ut.. På forhånd takk! Alex Endret 27. februar 2007 av zagen Lenke til kommentar
Eriksf Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hva slags Tråløs Router har du fra før da? Lenke til kommentar
zagen Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Hm, ja hadde nok vært lurt å nevne ja.. Har en Linksys WRT54G. Lenke til kommentar
Eriksf Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Er det ikke like greit for deg om du bare strekker kabler rett fra den Routern da i steden for å slenge på mere dill å få enda mere kabler å ta hensyn til.. Lenke til kommentar
zagen Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Isåfall hadde jeg vel neppe hatt trådløst i utgangspunktet Er et lite stykke unna gjennom x antall vegger og 1 tak, tviler på at de jeg leier hos hadde kommet ned og gitt meg kos hvis jeg hadde fyrt opp drillen. Dessuten bruker jeg bare den trådløse tilkoblingen til internett, så det er igrunn ikke noe stort problem Lenke til kommentar
Eriksf Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 ok. Jeg kan nesten skjønne at dem ikke ville gitt deg Kake og kaffe da ja :!: Da ville jeg nok nesten gått for den løsningen du nevner der ja, men hadde det ikke vært lurt av deg å kjøpe en med 108Mbps i steden for den på 54, sånn i tilfelle De med Kakene skulle skafe seg noe raskere en gang i fremtiden. Lenke til kommentar
zagen Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Takker for svar! Njaa, gidder ikke investere i noen ny router oppe, den skal da for det meste kun levere 3mbit internett, en jobb den gjør strålende.. får vel heller se det an når fiberoptikken beveger seg bortover Satser vel på den løsningen jeg har funnet ja, eller evt. om det er noen som vet om en router med 1Gbps Ethernet som kan kjøre client over wlan og ikke koster 3 skjorter og et laken. Lenke til kommentar
Eriksf Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Ser egentlig dårlig ut ja, det må nok koste et par skjorter ser jeg. Men fant en litt hyggeligere pris på den Dene Linksysensom du vil ha. Endret 26. februar 2007 av Eriksf Lenke til kommentar
zagen Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Ja se der ja, takker for økonomisk assistanse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå