Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bridge mellom kablet og trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har en trådløs router stående i etasjen over og vil sette opp et kabla nettverk i kjeller som kjører 1Gbps.

Tenkte meg da at jeg måtte ha en bride som Denne med kabel til en router (switch?).

Virker jo greit, hvis jeg har forstått ting riktig, men vil gjerne ha forslag til produkter/oppsett siden jeg er litt fersk i gamet.

Og trenger jeg router i kjeller? eller kan det nettverket få ip av den trådløse routeren? Høres tvilsomt ut..

På forhånd takk!

Alex

Endret av zagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Isåfall hadde jeg vel neppe hatt trådløst i utgangspunktet ;)

Er et lite stykke unna gjennom x antall vegger og 1 tak, tviler på at de jeg leier hos hadde kommet ned og gitt meg kos hvis jeg hadde fyrt opp drillen.

Dessuten bruker jeg bare den trådløse tilkoblingen til internett, så det er igrunn ikke noe stort problem

Lenke til kommentar

ok. Jeg kan nesten skjønne at dem ikke ville gitt deg Kake og kaffe da ja :!:

Da ville jeg nok nesten gått for den løsningen du nevner der ja, men hadde det ikke vært lurt av deg å kjøpe en med 108Mbps i steden for den på 54, sånn i tilfelle De med Kakene skulle skafe seg noe raskere en gang i fremtiden. :hmm:

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Njaa, gidder ikke investere i noen ny router oppe, den skal da for det meste kun levere 3mbit internett, en jobb den gjør strålende.. får vel heller se det an når fiberoptikken beveger seg bortover :)

Satser vel på den løsningen jeg har funnet ja, eller evt. om det er noen som vet om en router med 1Gbps Ethernet som kan kjøre client over wlan og ikke koster 3 skjorter og et laken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...