Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personelig ville jeg latt det stå mellom Acer og HP. HP sin er større, så det er langt mer tungvindt å frakte denne frem og tilbake. Acer sin vet jeg er av god kvalitet, siden dama har Acer selv. Forøvrig er også gode programvare pakker levert med begge maskinene.

HP har virkelig truffet markedet med sin kampanje "the computer is personaly again", og maskinen er veldig fine.

Så du burde spørre deg selv, trenger du 17" skjerm på den bærbare, eller kan du klare deg med 15"?

Jeg ville kanskje ha tenkt sånn at har du en flat skjerm fra før av, så kan du jo utvide skrivebordet når du er hjemme, men når du er ute å reiser, har du ikke den tyngste maskinen å dra på.

Forøvrig har de fine tekniske spesifikasjoner :)

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ha gatt for en maskin med bedre opploesning hvis du skal ha en 15,4" enn det Aceren har. Halve poenget med Zeptoen (og Asus A8Js) er at du far et bra kompromiss mellom stoerrelse og ytelse, sa hvis du synes 15,4" er et bedre valg for deg sa har du plutselig en hel del a velge mellom. Personlig synes jeg du boer ga for minst 1440x900 opploesning pa en 15,4", og iallefall pa en 17". Hpen ser grei ut til prisen, men hvis du leter er det godt mulig det finnes bedre alternativer. Lykke til!

Lenke til kommentar

Det hadde jo vært gøy med 17", men jeg flyr til utlandet ca 1gang i mnd så det blir nok litt for stort. Det blir nok Aceren siden den ser mye bedre ut enn Zeptoen, men har du noen forslag til en bærbar til ca 10k med bedre oppløsning på 15.4" skjerm, Longboard?

Noen som vet hvor jeg kan finne ut størrelsen på HP'n forresten?

Edit: Fant størrelsen på en annen HP maskin med 17" og regner med at de er omtrent like store.

Fysiske mål (B x D x H)

3,3 (foran) x 39,3 x 27,5 cm

Endret av tonna
Lenke til kommentar
Personlig ville jeg ha gatt for en maskin med bedre opploesning hvis du skal ha en 15,4" enn det Aceren har. Halve poenget med Zeptoen (og Asus A8Js) er at du far et bra kompromiss mellom stoerrelse og ytelse, sa hvis du synes 15,4" er et bedre valg for deg sa har du plutselig en hel del a velge mellom. Personlig synes jeg du boer ga for minst 1440x900 opploesning pa en 15,4", og iallefall pa en 17". Hpen ser grei ut til prisen, men hvis du leter er det godt mulig det finnes bedre alternativer. Lykke til!

8052524[/snapback]

ASUS sin A8J er en knallfin maskin. Da får du også DVI grensnitt så vidt jeg vet. I tillegg til en meget god skjerm. Men det er litt dyrere igjen, så du får det du betaler for...

Lenke til kommentar

Det er jo en vesentlig forskjell mellom den Acer laptoppen og Zeptoen. Acern har Geforce 7600 128MB/ 512MB Hypermemory. Zeptoen har GeForce GO 7600 512mb. Forskjellen her er at det dedikerte minnet på skjermkortet til minnet er 128mb mot 512mb på Zeptoen. Det vil si at Acern låner det resterende minnet fra systemminnet for å oppnå 512mb. Dette vil gi deg betraktelig dårligere grafikk.

Det er anbefalt at du finner en laptop med Ati X1600 eller GeForce GO 7600 begge med 256mb dedikert minnet for å yte godt i spill.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...