Gå til innhold

Hjelp får ikke instalert vista

Anbefalte innlegg

Hei. Nå har jeg akkurat kjøpt meg vista :D

Alt går greit til da jeg skal velge hvor jeg skal lagre det, da står begge hardiskene der. Men jeg får ikke trykt neste for det mangler en driver som heter "VIA vt6421 raid controller" den driveren har jeg. Når jeg finner den for vista står det bare at den ikke gjenkjenner driveren.

Hva skal jeg gjøre?

Har en bærbar fujitsu siemens xi1546.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Problemet er vel at det ikke er noen Vista klare drivere til din hardware, og du må da vente, eller finne alternative løsninger....

Sjekk gjevnlig hos produsenten slik at du får med deg nye drivere når de kommer.

8038834[/snapback]

Jeg har en fujitsu siemens og har det samme problemet. Men det står en klistrelapp på laptopen om at den er vista kompitabel. Burde ikke alt være tilrettelagt da?

Lenke til kommentar
Problemet er vel at det ikke er noen Vista klare drivere til din hardware, og du må da vente, eller finne alternative løsninger....

Sjekk gjevnlig hos produsenten slik at du får med deg nye drivere når de kommer.

8038834[/snapback]

Jeg har en fujitsu siemens og har det samme problemet. Men det står en klistrelapp på laptopen om at den er vista kompitabel. Burde ikke alt være tilrettelagt da?

8387963[/snapback]

Nei, for min Toshiba bærbare kjøpt nå i år har også samme lapp, men da Vista kom manglet det drivere til stort sett det meste. Fikk lyd bare for noen få uker siden, samme med skjermdriver osv....så den lappen har ingen ting å si ang drivere.

Den sier bare at pc har det som trengs for å kunne kjøre Vista..

Lenke til kommentar
Hei. Nå har jeg akkurat kjøpt meg vista :D

Alt går greit til da jeg skal velge hvor jeg skal lagre det, da står begge hardiskene der. Men jeg får ikke trykt neste for det mangler en driver som heter "VIA vt6421 raid controller" den driveren har jeg. Når jeg finner den for vista står det bare at den ikke gjenkjenner driveren.

Hva skal jeg gjøre?

Har en bærbar fujitsu siemens xi1546.

8031840[/snapback]

Noe som er litt spesielt her, er at den spør om "raid kontroller, du nevner om to disker, og fra den fransk side du hadde, kan du se 2 disker, med identisk størrelse.

Før man gjøre noe annet her, er å bekrefte hvordan bios er konfigurert for denne kontrolleren, om den kan konfigureres, osv. Det virker i hvertfall at Vista ser 2 disker. Mangler litt info fra deg vedrørende dette her, dvs, var det slik hos deg at det var to disker med samme størrelse og ikke som 2 partisjoner i en disk, om du forstår det? hva jeg mener?

For da er det nok mer som er ikke optimalt her i forhold til vista, ikke at det er feil, men at det trenger mer obs vedrørende kontrolleren og drivere.

(men du har windows på den nå, slik jeg har forstått, så undersøke litt vedrørende overgang til Vista før du gjøre det. Den andre partisjon, og ikke disk, hvis det er en recovery partisjon, er ikke stor nok til Vista, uansett.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...